Skal ikke gå i standby når SSH kører?
Fra : Joe

Dato : 02-05-10 07:15

Normalt når jeg lukker ned for låget, så går min Mac i standby men er
der en mulighed for, at den IKKE går i standby, hvis jeg har en SSH
process kørende?

Fra : Martin [6000]

Dato : 02-05-10 16:07

Den Sun, 02 May 2010 06:15:23 -0700 skrev Joe:

> Normalt når jeg lukker ned for låget, så går min Mac i standby men er
> der en mulighed for, at den IKKE går i standby, hvis jeg har en SSH
> process kørende?

Der er noget om snakken.

På min ikke-Mac med Ubuntu kan jeg heller ikke dvale hvis jeg har ssh
eller sshfs aktivt.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-05-10 16:11

Den 02/05/10 15.15, Joe skrev:
> Normalt når jeg lukker ned for låget, så går min Mac i standby men er
> der en mulighed for, at den IKKE går i standby, hvis jeg har en SSH
> process kørende?

Det kommer vel an på hvad du laver i din ssh-session?

Er der nogen der kender kriteriet for om OS X vælger at gå i dvale?
Måske Jens Kristian kan kigge dybt i dokumentationen.

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-10 19:22

Hej,

> Det kommer vel an på hvad du laver i din ssh-session?

I misforstår vist den oprindelige spørger. Han siger ikke at Mac'en ikke
går i dvale pga. ssh (det har jeg aldrig oplevet). Han spørger, om man
kan få den til at lade være med det.

> Er der nogen der kender kriteriet for om OS X vælger at gå i dvale?
> Måske Jens Kristian kan kigge dybt i dokumentationen.

Kig da selv

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-05-10 19:30

Den 02/05/10 20.21, Jens Kristian Søgaard skrev:

> I misforstår vist den oprindelige spørger. Han siger ikke at Mac'en ikke
> går i dvale pga. ssh (det har jeg aldrig oplevet). Han spørger, om man
> kan få den til at lade være med det.

Er du sikker? Det lyder lige så meget for mig som at han gerne vil vide
om det overhovedet kan tænkes.

> Kig da selv

Kunne jeg, men jeg har ikke lavet OS X udvikling, og derfor vil det
formentlig tage mig længere bare at finde det rigtige område, end for
dig at finde det.

Kan du ikke bare føle dig smigret, og så gøre det

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-10 20:00

Hej,

> Er du sikker?

Vi må vel bare vente og se hvad han siger.

Men det er i hvert fald nemt nok at forhindre maskinen i at gå i dvale.
Det er bare at installere et program som Caffeine, InsomiaX, Sleepless
eller lign.

http://support.apple.com/kb/HT1776

Fra : Martin [6000]

Dato : 02-05-10 19:32

> Er du sikker? Det lyder lige så meget for mig som at han gerne vil vide
> om det overhovedet kan tænkes.

Ja sådan læser jeg det også - om det overhovedet kan tænkes at det er
pga. SSH den ikke gør det.