MS Windows
briani 27239
opstart af windows xp
Fra : Josie

Dato : 01-05-10 11:41

Hej gruppe,

Når jeg starter computeren har den fundet ud af at den vil køre opstarten 3
gange før jeg kommer ind på skrivebordet,
hvad gør jeg ?

Med venlig hilsen Robert,

Fra : Peter

Dato : 01-05-10 13:04

"Josie" <josie@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når jeg starter computeren har den fundet ud af at den vil køre opstarten
> 3 gange før jeg kommer ind på skrivebordet,

Jeg er mest tilbøjelig til at tro, at en eller flere
elektrolyt-kondensatorer på dit bundkort, er bulet i toppen.
Er det tilfældet, er et nyt bundkort nok den eneste løsning.

PeterB

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-05-10 14:26

Gå ind i BIOS setup og sæt den til hurtig boot.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-05-10 18:37

"Josie" <josie@mail.dk> skrev i meddelelsen
> hvad gør jeg ?

1: Scanner for virus og andet snavs.

2: Systemgendannelse til dagen før problemet opstod.

- det var nok de to, jeg ville prøve først.

Jan

Fra : JBJ

Dato : 03-05-10 15:08

> [...]
>
> Når jeg starter computeren har den fundet ud af at den vil køre opstarten
> 3 gange før jeg kommer ind på skrivebordet,

Har du evt. haft automatiske opdateringer slået fra og så først lige slået
dem til for nylig? Eller har du selv hentet opdateringer og installeret?
Der har for noget tid siden været bøvl med nogle opdateringer fra
microsoft, som fik windows til at køre i ring.

Prøv at downloade dette program og installere det

http://download.windowsupdate.com/v7/windowsupdate/redist/standalone/WindowsUpdateAgent30-x86.exe

Virker det ikke kan du lige læse tråden her

http://forums.techarena.in/windows-update/582405.htm

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson