MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
USB enhed genkendes ikke.
Fra : --= Bo =--

Dato : 01-05-10 08:55

Jeg har efter gen-installation af Windows 7 Enterprise 64bit, fået et
problem med min TomTom navigation.
Tidligere havde jeg ingen problemer.

Når jeg tilslutter den til min PC, kommer der en meddelelse op nede i højre
hjørne om at "USB enhed genkendes ikke".
Jeg har genstartet både min PC og min TomTom flere gange - jeg har prøvet
andre USB-kabler - jeg har prøvet at bruge andre
USB-porte, men alle forsøg med samme resultat "USB enhed genkendes ikke".
Der plejer ikke at skulle bruges driver til en TomTom for at forbinde til
TomTom Home, som er et stykke software
der er installeret på computeren.
Jeg har installeret alle opdateringer fra Windows Update.

Jeg har efterfølgende prøvet at tilslutte min TomTom på min XP (samme PC,
men anden disk), og her er samme problem.
(XP er også ny-installeret)

Det tyder vel på et driverproblem, eller hvad?
Jeg kører med nyeste Nvidia nforce driver
"15.53_nforce_win7_64bit_international_whql"

Bo

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 01-05-10 12:53

--= Bo =-- wrote:
> [...]
>
> Det tyder vel på et driverproblem, eller hvad?
> Jeg kører med nyeste Nvidia nforce driver
> "15.53_nforce_win7_64bit_international_whql"

Jeg engang med det samme problem. Hvor alt usb-udstyr ikke blev genkendt fra
den ene dag til den anden.

Jeg fandt et gruppe, hvor svaret var at man skulle tage stømmen fra
computeren og bundkortet i ca. 30 sekunder dvs. kablet ud af bundkortet. Og
herefter starte som normalt.
Jeg kan ikke præcis huske svaret, men det er noget med at en chip fik nogen
forkerte data og sågik i øv, men blev nulstillet når alt strøm blev taget
fra - men det er også lige meget - det virkede for mig. Og det skader jo
ikke at prøve.
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : --= Bo =--

Dato : 01-05-10 13:48

> [...]
> nogen forkerte data og sågik i øv, men blev nulstillet når alt strøm blev
> taget fra - men det er også lige meget - det virkede for mig. Og det

Hej Torben
Tak for dit svar.
Jeg havde ikke prøvet kablet på bundkortet, men havde prøvet at taget
strømstikket ud i 5 min. Samme fejl.

Jeg havde lavet en image af harddisken efter installationen første gang,
hvor kun de almindelige drivere til lyd, video og chipset
var installeret, så den kørte jeg ind og håbede på det ville løse problemet,
men desværre nej.
Ved et tilfælde piller jeg mit SD-card ud af min TomTom, for kun at opdatere
den interne hukommelse i TomTom, og
nu ville Windows godt installere driveren. )
Jeg satte så SD-kortet i igen, og satte den i en USB, og nu fik jeg så blå
skærm.
Fejlen lå i mit SD-kort. ;o((

Fortsat go´ week-end
Bo

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-05-10 14:46

Skyldes ofte at USB porten ikke leverer nok strøm til enheden.
Har du mulighed for at tilslutte ekstern strøm samtidig?

Regards Jens Peter Karlsen.