Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SH print bliver blåligt
Fra : Thomsen

Dato : 30-04-10 20:07

Hej

Når jeg printer et SH billede fra Photoshop bliver det meget blåligt.
Men jeg mener at jeg tidligere kunne indstillede mig frem til at printe
SH-billeder sådan at printeren kun brugte sort patron, men kan ikke huske
hvordan jeg gjorde.

mvh Ole

Fra : J

Dato : 30-04-10 20:33

"Thomsen" <othomsen@@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men jeg mener at jeg tidligere kunne indstillede mig frem til at printe
> SH-billeder sådan at printeren kun brugte sort patron, men kan ikke huske

Nå.

Fra : Thomsen

Dato : 30-04-10 20:44

> Nå.

Mener du ikke Nåh?

mvh Ole

Fra : Max

Dato : 30-04-10 21:07

Hej Thomsen

> Men jeg mener at jeg tidligere kunne indstillede mig frem til at
> printe SH-billeder sådan at printeren kun brugte sort patron, men kan
> ikke huske hvordan jeg gjorde.

Du sætter bare printeren til kun at udskrive i sort/hvid

Max

Fra : Thomsen

Dato : 30-04-10 21:43

> Hej Thomsen

> Du sætter bare printeren til kun at udskrive i sort/hvid
>
> --
> Mvh
> Max

Jeg prøvede at sætte hak ved "Gråtoneudskrift", men mit sorthvide billede
blev stadig meget blåligt.
Kan se på printerens testprint at den godt kan printe "rigtig" gråt.
Printeren er en Canon MP640

mvh Ole

Fra : Max

Dato : 30-04-10 21:51

Hej Thomsen

> Kan se på printerens testprint at den godt kan printe "rigtig" gråt.
> Printeren er en Canon MP640

Har du lavet testprint med den samme sorte patron ?

Max

Fra : Thomsen

Dato : 30-04-10 22:00

> Hej Thomsen

> Har du lavet testprint med den samme sorte patron ?
>
> --
> Mvh
> Max

Ja, det var den samme.

mvh Ole

Fra : Max

Dato : 30-04-10 22:18

Hej Thomsen

> Ja, det var den samme.

Ok, så skal man nok til at rode med farvestyrringen
i Photoshop, og det har jeg ikke begreb om.

Max

Fra : Henrik B.

Dato : 02-05-10 18:39

"Thomsen" <othomsen@@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg prøvede at sætte hak ved "Gråtoneudskrift", men mit sorthvide billede
> blev stadig meget blåligt.

SOm Max allerede har skrevet - sæt udskriften til sort/hvid - IKKE
gråtoner....

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Thomsen

Dato : 03-05-10 10:44

> SOm Max allerede har skrevet - sæt udskriften til sort/hvid - IKKE
> gråtoner....
>
> --

Okay, den havde jeg lige misforstået.
Men jeg kan ikke umiddelbart se, at der er andre muligheder end at vælge
gråtoner.
Det er en Canon MP640.

mvh Ole

Fra : Henrik B.

Dato : 03-05-10 14:55

> Okay, den havde jeg lige misforstået.
> Men jeg kan ikke umiddelbart se, at der er andre muligheder end at vælge
> gråtoner.
> Det er en Canon MP640.

På min Canon Pixma 8500 har jeg begge valgmuligheder.

Fra : emjeppesen

Dato : 03-05-10 15:28

Henrik B. skrev:

>På min Canon Pixma 8500 har jeg begge valgmuligheder.

Jov, men det er der altså ikke på alle Canon. Min Pixima 43oo har
f.eks. kun valget mwellem farve og gråtoneduskrift, men den skriver
sort, når gråtone er valgt.
Jeg har set printere, som udskriver blålligt, når man vælger gråtone,
men det har ikke været printere med 2 sorte + 3 farvepatroner.
Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Thomsen

Dato : 03-05-10 17:52

> [...]
> Jeg har set printere, som udskriver blålligt, når man vælger gråtone,
> men det har ikke været printere med 2 sorte + 3 farvepatroner.

Min Canon MP640 har faktisk 2 sorte + 3 farve, men jeg kan kun vælge
gråtone.

Min metode lige nu er:

Vælger gråtonebillede i Photoshop.
På printeren er der 3 skydere som jeg giver værdierne: -10 (cyan), 15
(magenta) og 25 (gul).

Så får jeg et print med, efter min smag, neutral grå.

mvh Ole

Fra : Max

Dato : 03-05-10 19:12

Hej Thomsen

> Min Canon MP640 har faktisk 2 sorte + 3 farve, men jeg kan kun vælge
> gråtone.

Det er det samme på min IP4000

> Vælger gråtonebillede i Photoshop.
> På printeren er der 3 skydere som jeg giver værdierne: -10 (cyan), 15
> (magenta) og 25 (gul).
>
> Så får jeg et print med, efter min smag, neutral grå.

Hvis din printer er som IP4000, ja så kan du jo lave en gråtone
profil på den til dit brug.

Max

Fra : Thomsen

Dato : 04-05-10 08:13

> Hvis din printer er som IP4000, ja så kan du jo lave en gråtone
> profil på den til dit brug.
>
> --
> Mvh
> Max