MS Windows
briani 27239
opdatere
Fra : Brother Tuck

Dato : 30-04-10 13:27

Har en Medion med Vista Home Premium
Jeg har brug for funktionen fjernskrivebord, hvilket Vista Home Premium ikke
har.
Kan man "nøjes" med at købe en anden version af Vista og "bare" indtaste et
andet serienummer, eller skal man installere det hele på ny ?

Kan det anbefales at bruge en Windows 7 istedet for at opdatere Vista ?

Microsoft skriver på deres hjemmeside
"Forbindelse til Fjernskrivebord
Har du nogen sinde haft lyst til at kunne få adgang til din pc, mens du var
på farten? Med Forbindelse til Fjernskrivebord i Windows 7 kan du.

Forbindelse til Fjernskrivebord forbinder to computere via et netværk eller
via internettet. Når der er oprettet forbindelse, ser du fjerncomputerens
skrivebord, som om du selv sad ved det, og du har adgang til alle
fjerncomputerens programmer og filer.

Denne funktion er indeholdt i alle versioner af Windows 7, men du kan kun
oprette forbindelse til en computer, der kører med Professional, Ultimate
eller Enterprise Edition.
"

Betyder det at jeg SKAL vælge en Professional, Ultimate eller Enterprise
Edition ? - eller kan jeg nøjes med den billigere Premium ?

Endelig, kan man bare lægge en Windows 7 opdatering udenpå Vista og uden alt
bliver slettet ?

Fra : Jante

Dato : 30-04-10 13:38

"Brother Tuck" skrev:

> [...]
> Kan man "nøjes" med at købe en anden version af Vista og "bare"
> indtaste et andet serienummer, eller skal man installere det hele på

Du skal installere på ny.

> Kan det anbefales at bruge en Windows 7 istedet for at opdatere Vista
> ?

Ja, absolut!

> [...]
>
> Betyder det at jeg SKAL vælge en Professional, Ultimate eller
> Enterprise Edition ? - eller kan jeg nøjes med den billigere Premium ?

Som skrevet står, kan du IKKE oprette forbindelse TIL en Premium.

> Endelig, kan man bare lægge en Windows 7 opdatering udenpå Vista og
> uden alt bliver slettet ?

Ja. Men det er ikke optimalt.

Et godt tip: Brug http://www.teamviewer.dk i stedet. Det er gratis.

/J

Fra : Brother Tuck

Dato : 30-04-10 13:50

Tak for dit hurtige svar.
Bruger allerede Teamviewer, men det er ej heller optimalt, bla. er der
problemer med skræmstørrelsen.
Jeg vil gerne bruge fjernskrivebordet.
Ved du om hvis jeg køber en Windows 7 opg. Hvis jeg engang skal installere
forfra, skal jeg så BÅDE install. Vista og derefter Windows 7 , eller kan
man nøjes med at install. Windows 7 opg. ?

Fra : Jante

Dato : 30-04-10 14:02

"Brother Tuck" skrev:

> [...]
> installere forfra, skal jeg så BÅDE install. Vista og derefter
> Windows 7 , eller kan man nøjes med at install. Windows 7 opg. ?

Pas.
Det bør dog ikke være svært at finde en fuld version - til låns
eller på nettet - hvortil du så bruger din egen licens-nøgle.

/J

Fra : Per

Dato : 30-04-10 19:38

Brother Tuck wrote:
> [...]
> installere forfra, skal jeg så BÅDE install. Vista og derefter
> Windows 7 , eller kan man nøjes med at install. Windows 7 opg. ?

Hey !

Kender du Logmein

https://secure.logmein.com/US/home.aspx

Gratis og genialt. Du kan styre din(e) pc - fra hvorsomhelst.

Og du skal kun installere programmet.

mvh. Per

Fra : Laziter

Dato : 01-05-10 03:58

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hey !
>
> Kender du Logmein
>
> https://secure.logmein.com/US/home.aspx
>
> Gratis og genialt. Du kan styre din(e) pc - fra hvorsomhelst.
>
> Og du skal kun installere programmet.

Det tilslutter jeg mig.
Jeg har brugt LogMeIn gennem længere tid og det virkeligt godt.
Det skal blot installeres på den maskine der skal være adgang til, resten
foregår via en browser som f.eks. IE.
Det kan næsten ikke gøres lettere.

Mvh
Benjamin

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-04-10 22:06

Brother Tuck skrev:

> Bruger allerede Teamviewer, men det er ej
> heller optimalt, bla. er der problemer med
> skræmstørrelsen.

Jeg har brugt Teamviewer gennem mange år,
og har ikke haft de problemer.

Er skærmopløsningen større end den du kan
klare på din skærm, kan du da bare rette det på
brugerens - det er jo dig der har kontrollen

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Fister

Dato : 30-04-10 19:36

After serious thinking Brother Tuck wrote :
> [...]
> Edition ? - eller kan jeg nøjes med den billigere Premium ?
>
> Endelig, kan man bare lægge en Windows 7 opdatering udenpå Vista og uden alt

Der er ingen grund til opdatering, med mindre at du er utilfreds med
din nuværende installation.
Remote desktop kan downloades kvit og frit fra MS's hjemmeside, du
søger bare efter remote desktop.
Alternativt findes der WinVNC, som jeg ikke bryder mig om, men det er
gratis. Radmin (remote admin) er min klare favorit, men det koster
lidt.
Held og lykke i jagten på det rette program.
Kai