Hvad koster en iPad i New York?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-04-10 09:56

Hej med jer

Mine forældre skal et smut til USA, og jeg overvejer at bede dem købe
en iPad med hjem til mig.

I USA er priserne åbenbart ikke altid lige til at regne med. Der er
tax og div. gebyrer, kan nogen fortælle mig, hvad en 16/32 GB iPad
koster i Apple Store i New York i US$ - alt inklusive?

Venligst,
Lasse

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-04-10 17:16

Den 30/04/10 17.55, Lasse Hedegaard skrev:
> [...]
> tax og div. gebyrer, kan nogen fortælle mig, hvad en 16/32 GB iPad
> koster i Apple Store i New York i US$ - alt inklusive?

Er det vigtigt? Enten vil du have den eller også ikke.

Husk at dobbeltchecke garantien. Der er ikke meget sjov ved at skulle
indlevere sådan en i den butik den er købt.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-04-10 10:25

On 30 Apr., 18:16, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:
> Er det vigtigt?

Ja.

> Enten vil du have den eller også ikke.

Nej - sådan hænger tingene ikke sammen for mig.

> Husk at dobbeltchecke garantien.  Der er ikke meget sjov ved at skulle
> indlevere sådan en i den butik den er købt.

Korrekt.

/Lasse

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-04-10 17:29

Den 30/04/10 18.25, Lasse Hedegaard skrev:

> Ja.

> Nej - sådan hænger tingene ikke sammen for mig.

Meget vel. Jeg kan ikke svare dig på hvad prisen så bliver, men mon
ikke du kunne få pengene hjem igen hvis du vælger at sælge den videre
inden den bliver frigivet herhjemme?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-10 17:36

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> Ja.

> Nej - sådan hænger tingene ikke sammen for mig.

> Korrekt.

og evt. told når du slæber den med tilbage over atlanten ...

/thomas

Fra : N/A

Dato : 30-04-10 17:29

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-04-10 11:01

On 30 Apr., 18:36, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
> og evt. told når du slæber den med tilbage over atlanten ...

Græsen er vist i dag 3.200 kr., det vil undre mig, hvis den bliver
dyrere end dette - men det er bl.a. det jeg gerne vil finde ud af.

/Lasse

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-10 18:22

<http://en.wikipedia.org/wiki/Sales_taxes_in_the_United_States#New_York>

Fra : Christian Lynbech

Dato : 07-05-10 21:36

Thorbjørn> ... mon ikke du kunne få pengene hjem igen hvis du vælger at
Thorbjørn> sælge den videre inden den bliver frigivet herhjemme?

Jeg var i Metro i Århus igår og var ved at falde over mine egne ben da
jeg så et stort skilt i døren annoncere at her kunne man købe iPads.
Ganske rigtigt, der lå en håndfuld i deres elektronik disk.

Prisen var som jeg husker lidt over 4600 og det er sikkert uden moms men
i det mindste er det noget nemmere at levere den ind til sevice

------------------------+-----------------------------------------------------
Christian Lynbech | christian #\@ defun #\. dk
------------------------+-----------------------------------------------------
Hit the philistines three times over the head with the Elisp reference manual.
- petonic@hal.com (Michael A. Petonic)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-05-10 23:14

Christian Lynbech <christian@defun.dk> wrote:

> [...]
>
> Prisen var som jeg husker lidt over 4600 og det er sikkert uden moms men
> i det mindste er det noget nemmere at levere den ind til sevice

der er nok nogen driftige folk der har været en tur i NYC :)

ang. service så tror jeg de får et problem så længe de ikke er i alm.
handel eftersom værkstederne ikke har info og reservedele tilgængelige

/thomas

Fra : Daniel Jepsen

Dato : 26-05-10 11:24

On May 8, 9:17 am, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Søreme så (siger rygtet på nettet).  Det er ganske rigtigt uden moms.
>
> Spørgsmålet er hvilken model det er.  Hvis det er den mindste er det en
> udsalgspris på 6200 for $499.
>
> Havde jeg ikke lige købt ny bærbar, havde jeg været stærkt fristet.  Nu
> kan jeg godt vente :)
> --
>    Thorbjørn Ravn Andersen  "...plus... Tubular Bells!"

Ja det var for den lille model, var selv fristet til at købe en.
Valgte dog at købe den via Ebay.

Til andre som interesserede som godt kunne tænke sig en iPad, men ikke
lige ved hvor de skal købe den henne og hvad de skal give for den, har
jeg forsøgt at lave en lille guide her: http://www.ipadfan.dk/content.php?93-Apple-iPad-prisliste