Filmleje i iTunes nu i Irland og Frankrig
Fra : Henrik Palshøj

Dato : 30-04-10 16:51

Er der mon snart mulighed for det kommer til lille Danmark!

http://www.macworld.com/article/150956/2010/04/itunes_france_ireland.html?lsrc=rss_main

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-10 17:36

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Er der mon snart mulighed for det kommer til lille Danmark!
>
> http://www.macworld.com/article/150956/2010/04/itunes_france_ireland.html?
> lsrc=rss_main

forhåbentlig .... men stats først på det når de kan få hele norden med
på én gang ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 30-04-10 19:32

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Er der mon snart mulighed for det kommer til lille Danmark!
>
> http://www.macworld.com/article/150956/2010/04/itunes_france_ireland.html?
> lsrc=rss_main

OK, jeg må sige at jeg er noget skuffet over filmudvalget i itunes.
Titler er begrænset, meget kommer ikke i HD og flowet i udvalget er film
er mildest talt ringe.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-10 19:39

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> OK, jeg må sige at jeg er noget skuffet over filmudvalget i itunes.
> Titler er begrænset, meget kommer ikke i HD og flowet i udvalget er film
> er mildest talt ringe.

Du må have noget specifikt du mangler ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 30-04-10 21:25

> Du må have noget specifikt du mangler ?

Ja et stort udvalg.

Det er kun et lille udsnit af biograf filmene der lander i Itunes store.
En stor del af dem er der så kun i SD opløsning.

Et meget nyt eksempel er Avatar.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-10 21:28

> Ja et stort udvalg.
>

> Det er kun et lille udsnit af biograf filmene der lander i Itunes store.
> En stor del af dem er der så kun i SD opløsning.
>
> Et meget nyt eksempel er Avatar.

ja, ok .. men det er jo ikke Apples skyld som sådan .. de er jo 100%
afhængiige af hvad studierne gør tilgængeligt.

er der andre online film dimser som har Avatar i HD ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 02-05-10 13:36

> ja, ok .. men det er jo ikke Apples skyld som sådan .. de er jo 100%
> afhængiige af hvad studierne gør tilgængeligt.

For mig er det ret ligegyldigt hvem der har "skylden", jeg vil bare
gerne have en shop med et bredt udvalg.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-05-10 16:19

> For mig er det ret ligegyldigt hvem der har "skylden", jeg vil bare
> gerne have en shop med et bredt udvalg.

det er her de forskellige "enheders" interesser konflikter .. og gør at
forbrugeren er ladt tilbage med færre muligheder ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-04-10 19:45

Den 30/04/10 20.31, jagge skrev:

> OK, jeg må sige at jeg er noget skuffet over filmudvalget i itunes.
> Titler er begrænset, meget kommer ikke i HD og flowet i udvalget er film
> er mildest talt ringe.

Kan du ikke lige researche noget bedre og fortælle hvad du når frem til?

(YouSee's webtv virker fx på mac, så der er håb om at deres
filmudlejning også gør)

Fra : jagge

Dato : 30-04-10 21:23

> Kan du ikke lige researche noget bedre og fortælle hvad du når frem til?

Jeg er ved ikke hvad du mener. Alt hvad jeg siger er at udvalget ikke er
overvældene i US udgaven af itunes i forhold til film. I forhold til
serier altså US af slagsen er udvalget imponerende men jeg er ikke så
meget til serier.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-10 21:26

> [...]
> overvældene i US udgaven af itunes i forhold til film. I forhold til
> serier altså US af slagsen er udvalget imponerende men jeg er ikke så

mener du det samlede udvalg eller specifikt film der kan "LEJES"

/thomas

Fra : jagge

Dato : 02-05-10 13:35

> mener du det samlede udvalg eller specifikt film der kan "LEJES"

Det samlede udvalg af film til leje er begrænset. Antallet af nye film
er begrænset, antallet af HD titler er begrænset. I kort for er alt
andet end US serier og tv shows begrænset i udvalg.

Det er SLET ikke som musik siden hvor udvalget jo er overflødigt. Det er
som forskellen på en butik med bugnende hylder og en med alt for ringe
udvalg.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-05-10 16:19

> Det samlede udvalg af film til leje er begrænset. Antallet af nye film
> er begrænset, antallet af HD titler er begrænset. I kort for er alt
> andet end US serier og tv shows begrænset i udvalg.

ok.. men hvordan er udvalget hvis du lægger leje og køb sammen ?

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-05-10 13:53

Den 30/04/10 22.23, jagge skrev:

> Jeg er ved ikke hvad du mener. Alt hvad jeg siger er at udvalget ikke er

Alternativer til iTunes. Eksempelvis udlejer både Bilka og TDC film så
vidt ejg ved, men jeg har ikke _undersøgt_ det grundigt.

Fra : Lyrik

Dato : 30-04-10 21:01

On 30 Apr., 22:24, ja...@noname.invalid (jagge) wrote:

> Ja et stort udvalg.
>
> Det er kun et lille udsnit af biograf filmene der lander i Itunes store.
> En stor del af dem er der så kun i SD opløsning.
>
> Et meget nyt eksempel er Avatar.
,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du skal ikke forvente at det kommer. Filmselskaberne har nylig stukket
hovederne sammen og besluttet at "pristine material" kun kommer på BD
skiver hvorimod streaming er forbeholdt 2. klases materiale.
Så det ændres der ikke på.

Hilsen
Jens

Fra : jagge

Dato : 02-05-10 13:33

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> hovederne sammen og besluttet at "pristine material" kun kommer på BD
> skiver hvorimod streaming er forbeholdt 2. klases materiale.

Jamen så har de da med syvtommer søm slået bittorrents succes fast. Jeg
er faktisk køber af HD materiale hvis det bare bliver udbudt på nettet.

Det er ufatteligt at branchen ikke har set skriften på væggen. Hvis de
vil have brugerne til at betale for det skal det være nemt, og økonomisk
overskueligt.

Ellers er bittorrent bare alternativet. Hvor er det dog bare trættende
at høre en branche hyle og skrige over ulovlig piratkopiering når de
selv er den største årsag til det.

MVH

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-05-10 13:52

Den 02/05/10 14.33, jagge skrev:

> Det er ufatteligt at branchen ikke har set skriften på væggen. Hvis de
> vil have brugerne til at betale for det skal det være nemt, og økonomisk
> overskueligt.

Det har de nok også. Og deres vurdering er formentlig at indtægten -
den SAMLEDE indtægt - stadig er størst ved at få malket dem der gerne
vil have skiverne derhjemme, eller lejet.

Problemet er bare at de kunder stille og roligt forsvinder, og så er der
kun dem tilbage der er gået over til dem der HAR lavet netbutikker.