VWWare Fusion og Mac O'S X
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-04-10 15:27

Undskyld den lidt kryptiske titel. - Jeg véd altså godt, at Fusion kan
bruges på Mac og køre forskellige andre styresystemer virtuelt.

MEN - Sad og læste en del om Fusion og ser så, at der rent faktisk også
findes en Windows XP/Vista/7 version, og så fik jeg den tanke, om det er
muligt ad den vej at installere og køre OS X 10.5.x/10.6.x virtuelt på
en Windows? - Altså installere en OS X på en image på en Windows maskine
og bruge den på samme måde som vi bruger Fusion og Parallels på Mac med
et Windows system...

Der står faktisk ikke noget om det på Fusions website.... - Det kunne
være rart, om det var muligt. - Hvis det er, så kender jeg ihvertfald
indtil flere PC brugere, der gerne vil have en OS X på uden at skulle
hacke og cracke OS X...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-10 15:33

> [...]
> være rart, om det var muligt. - Hvis det er, så kender jeg ihvertfald
> indtil flere PC brugere, der gerne vil have en OS X på uden at skulle

det er ihvertfald ikke en understøttet feature ... men der er da sikkert
nogen med for meget tid der har hacket noget til at virke.

bortset fra det vil du være i strid med Apples EULA at bruge det.

Hvis du bruger VMware på Mac kan du faktisk virtualisere Mac OS X Server
... men ikke klienten. (pga. Apples licensbetingelser)

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-04-10 16:18

Thomas von Hassel wrote:

> det er ihvertfald ikke en understøttet feature ... men der er da sikkert
> nogen med for meget tid der har hacket noget til at virke.

Rundt om på div. knap så pæne sites findes der allerede 'færdige' OS X
10.4.x og 10.5.x lige klar til at installere på både Intel/AMD baserede
PC'ere, så hvad det angår, skulle det ikke give de store problemer.

> bortset fra det vil du være i strid med Apples EULA at bruge det.
>
> Hvis du bruger VMware på Mac kan du faktisk virtualisere Mac OS X Server
> .. men ikke klienten. (pga. Apples licensbetingelser)

Hm, du mener den med, at OS X kun må installeres på Apple godkendt
hardware? - Det véd jeg godt. - Jeg tænker især på én bestemt af mine
venner, der flere gange har snakket om, at det kunne være rart at køre
OS X på hans 2,33ghz QuadCore HP. Han ville gerne have en MacPro, men
konen har sat sig godt - og tungt - på pengekassen og sagt blankt nej
til det - indtil videre ihvertfald.

Vi har gennemgået hardwaren på hans maskine, og det ser ud til, at 99%
af hardwaren er af samme mærker, typer og modeller som på MacPro
late.2007 - bundkort, sockettype, netværk, USB, Firewire osv., og
grafikkort er præcis den samme GForce 7300GT, som i min MacPro, blot med
512mb VRAM. - Så der skulle ikke blive de store driverproblemer....

Jeg har foreslået ham at udskifte hele sit system til en 24"/27" iMac og
begrunde det over for konen med, at det vil fylde meget mindre end det,
de har lige nu. - Hun klager tit over, at det fylder for meget.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-04-10 17:15

Den 30/04/10 17.18, Erik Richard Sørensen skrev:

> Rundt om på div. knap så pæne sites findes der allerede 'færdige' OS X
> 10.4.x og 10.5.x lige klar til at installere på både Intel/AMD baserede
> PC'ere, så hvad det angår, skulle det ikke give de store problemer.

Bøvl.

> [...]
> grafikkort er præcis den samme GForce 7300GT, som i min MacPro, blot med
> 512mb VRAM. - Så der skulle ikke blive de store driverproblemer....

Mere bøvl.

> Jeg har foreslået ham at udskifte hele sit system til en 24"/27" iMac og
> begrunde det over for konen med, at det vil fylde meget mindre end det,
> de har lige nu. - Hun klager tit over, at det fylder for meget.

Meget mindre bøvl.

En cracket OS X er kun for dem det ikke generer med lidt bøvl.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-10 17:36

> Rundt om på div. knap så pæne sites findes der allerede 'færdige' OS X
> 10.4.x og 10.5.x lige klar til at installere på både Intel/AMD baserede
> PC'ere, så hvad det angår, skulle det ikke give de store problemer.

jo, regn med problemer på et aller andet tidspunk ... f.eks. med noget
så simplet som en system eller sikkerheds opdatering ...

> Jeg har foreslået ham at udskifte hele sit system til en 24"/27" iMac og
> begrunde det over for konen med, at det vil fylde meget mindre end det,
> de har lige nu. - Hun klager tit over, at det fylder for meget.

meget bedre forslag .. den er også hurtigere end din macpro hvis du
tager core i7 udgaven ..

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-04-10 15:41

Den 30/04/10 16.27, Erik Richard Sørensen skrev:

> en Windows? - Altså installere en OS X på en image på en Windows maskine
> og bruge den på samme måde som vi bruger Fusion og Parallels på Mac med
> et Windows system...

I teorien ja, men Apple vil ikke ha' det.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-10 17:42

> [...]
> være rart, om det var muligt. - Hvis det er, så kender jeg ihvertfald
> indtil flere PC brugere, der gerne vil have en OS X på uden at skulle

but things change:

<http://arstechnica.com/apple/news/2010/04/the-latest-virtualbox-beta-ha
s.ars?utm_source=microblogging&utm_medium=arstch&utm_term=Infinite%20Loo
p&utm_campaign=microblogging>

men jeg har ikke testet eller leget med det overhovedet ....
YMMV

/thomas