2 styresystemer på Mac. - Windows 7
Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 30-04-10 14:48

Kan Windows 7 køre på en Mac som styresystem nr. 2 eller det det kun
ældre versioner af Windows ?

Hvordan installere jeg system 2, med mulighed for at switche mellem de 2
systemer uden at skulle boot ?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-04-10 14:52

Den 30/04/10 15.48, Steen Mikkelsen skrev:

> Hvordan installere jeg system 2, med mulighed for at switche mellem de 2
> systemer uden at skulle boot ?

Hvis du ikke vil genstarte maskinen, er du nødt til at bruge et stykke
software - en virtuel maskine - som kan køre det ene inde i maven på det
andet og som _opfører_ sig som en fysisk maskine overfor fx Windows.

Der er flere at vælge imellem. VirtualBox er gratis, og Parallels og
VMware har hver en kommerciel udgave.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-10 14:54

Steen Mikkelsen <sfm@post1.tele.dk> wrote:

> Kan Windows 7 køre på en Mac som styresystem nr. 2 eller det det kun
> ældre versioner af Windows ?
>
> Hvordan installere jeg system 2, med mulighed for at switche mellem de 2
> systemer uden at skulle boot ?

ja .. jeg tror vi besvarer det spørgsmål 3-4 gange om ugen efterhånden.

Hvis du ikke vil genstarte kan du installere win7 i en virtuel maskine.
VMware Fusion er min favorit, men der er også Parallels Desktop og
VirtualBox (den sidste er graits)

/yjomas

Fra : Jesper

Dato : 26-05-10 15:12

> [...]

> ældre versioner af Windows ?
>
> Hvordan installere jeg system 2, med mulighed for at switche mellem de 2

Ja, men Win7 kan kun installeres i Boot Camp på intel-macs med 64bit
processor. Det er muligt det kan lade sig gøre at installere win 7 med
RefIT.
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.