Minimerede vinduer ender til højre i Dock
Fra : Henrik Münster

Dato : 29-04-10 22:26

Min kone minimerer tit vinduer på sin Mac, og de ender til højre i Dock,
selv om hun bruger Snow Leopard. Her skal de ende i programikonet. Det
har undret mig meget, at hendes Mac stadig gør det, selv efter vi
opgraderede til Snow Leopard. Da den også har problemer med, at den ikke
ville gå på vågeblus, tænkte jeg, at der måske var nogle systemdele, der
ikke var helt i orden.
I dag har jeg så geninstalleret Snow Leopard. Jeg klonede først
harddisken til en ekstern FireWire-harddisk. Jeg slettede så harddisken
og installerede en frisk Snow Leopard. Herefter overflyttede jeg data og
programmer fra den eksterne harddisk med assistenten. Desværre har det
vist også overført dårligdommene, for det har ikke ændret et klap. Ved
nogen af jer, hvad der kan være galt? De andre computere i huset kan
fint minimere på den rigtige måde.
Det er en 15" MacBook Pro 3.1 før unibody med 2,4 GHz Core 2
Duo, 4 GB RAM og nyeste Mac OS X 10.6.3.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-04-10 22:30

> [...]
> fint minimere på den rigtige måde.
> Det er en 15" MacBook Pro 3.1 før unibody med 2,4 GHz Core 2
> Duo, 4 GB RAM og nyeste Mac OS X 10.6.3.

øh, hvis du minimerer (gult trafiklys) så ender vinduet til højre i
docken ... det har det da altid gjort ?

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-04-10 07:40

> øh, hvis du minimerer (gult trafiklys) så ender vinduet til højre i
> docken ... det har det da altid gjort ?

Ikke fra Snow Leopard. Der ender minimerede ikoner i programikonet. Det
vil sige, man kan åbenbart slå det til og fra, som Tor Einar skriver.
Det anede jeg ikke. Jeg læste det som noget nyt i Snow Leopard. Ja, det
er det så også, men det er åbenbart frivilligt. Vores andre computere
her i familien gik automatisk over til at minimere vinduer til
programikonet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 29-04-10 22:44

On 2010-04-29 23:25:52 +0200, Henrik Münster said:

> [...]
> vist også overført dårligdommene, for det har ikke ændret et klap. Ved
> nogen af jer, hvad der kan være galt? De andre computere i huset kan

Beklager min norwenglish

System Preferences -> Dock, hak av for 'Minimize windows into
application icon'.

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 30-04-10 06:43

Tor Einar Samdahl skrev:

> Beklager min norwenglish
>
> System Preferences -> Dock, hak av for 'Minimize windows into
> application icon'.

Nice

Den funktion kendte jeg ikke til. Men nu kommer jeg helt sikkert til at
bruge den. Det var irriterende at kunne se de minimerede vinduer nede i
docken før.

TAK !

/Jesper

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-04-10 07:40

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> Beklager min norwenglish
>
> System Preferences -> Dock, hak av for 'Minimize windows into
> application icon'.

Mange tak. Jeg vidste ikke, man kunne slå det fra og til. På vores andre
computere skete det automatisk, da vi opgraderede til Snow Leopard.
--
Henrik Münster
Esbjerg