EyeTV og manglende vågeblus?
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-04-10 20:38

Jeg har en EyeTV Hybrid med EyeTV 3 som jeg har kørende på min trofaste
MacBook.

Problemet er at den ikke går på vågeblus uden jeg udtrykkeligt beder den
om det, og EyeTV dokumentationen mener at det umuligt kan være EyeTV's
skyld (men den står da og brænder cpu-tid af så vidt jeg kan se).

Nogen der har det til at virke? Hvad er tricket?

Kan man evt se hvilke processer der holder maskinen vågen?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-04-10 20:45

> [...]
>
> Nogen der har det til at virke? Hvad er tricket?
>
> Kan man evt se hvilke processer der holder maskinen vågen?

hmm .. det er lidt et puslespil .. det virker her på en mini og en eyetv
610 ...

Men check Aktivitets Overvågning og Console.app for noget der ser ud som
om det ikke burde køre

/thomas

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 29-04-10 21:25

> [...]
> skyld (men den står da og brænder cpu-tid af så vidt jeg kan se).
>
> Nogen der har det til at virke? Hvad er tricket?

Det har været et problem med de seneste versioner af EyeTV 3. Du kan
sætte din Mac til at falde i søvn på et bestemt tidspunkt med
Systemindstillinger->Energibesparelse->Planlæg...
Man skal huske at ændre tidspunktet hvis man skal optage henover det
tidspunkt man plejer at bruge.

Der har dog også være lidt fremskridt: sleep af skærmen bliver ikke
længere spoleret hvis en optagelse starter mens man ser et tidligere
optaget program (det var et problem med EyeTV 2). En reboot får også
sleep til at fungere igen, det er først når man optager noget at det går
galt.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-04-10 21:28

Den 29/04/10 22.25, Niels Jørgen Kruse skrev:

> [...]
> Systemindstillinger->Energibesparelse->Planlæg...
> Man skal huske at ændre tidspunktet hvis man skal optage henover det

Så man kan tvinge den, men den gør det ikke af sig selv? Øv. Har du et
decideret link ind i EyeTV's supportsider?

Jeg har også bemærket at visse kanaler ikke kan vises (har YouSee) efter
et stykke tid, men hvis man tager USB-tuneren ud og sætter den ind igen,
kan den godt igen. Har du også bemærket dét?

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 29-04-10 21:36

> Så man kan tvinge den, men den gør det ikke af sig selv? Øv. Har du et
> decideret link ind i EyeTV's supportsider?

Det er der fra en menu i EyeTV.

> Jeg har også bemærket at visse kanaler ikke kan vises (har YouSee) efter
> et stykke tid, men hvis man tager USB-tuneren ud og sætter den ind igen,
> kan den godt igen. Har du også bemærket dét?

Nu bruger jeg stueantenne. Jeg kan nogen gange mangle lyd på MPEG4, så
hjælper det at genstarte EyeTV. Genstridige kanaler kunne afhjælpes ved
at genscanne kanaler, de gange jeg har været ude for det.