Chekke emails på rejser mm
Fra : EuroCom Data Aps

Dato : 30-04-10 02:49

Kan nogen anbefale en webside hvor jeg i udlandet kan chekke mine email
kontoer
Jeg har stofa privat og telenor på arbejdspladsen
Ved gode begge har en webmail side.
Men er der ikke nogen der virker uanset udbyder hvor jeg bare skal taste
username og password ind ?
Og mailene skulle gerne blive på serveren så de kan hentes normal når jeg
kommmer hjem.
vil jeg kunne se hvis andre har logget ind på min konto hvis jeg eks
benytter en pc i en eks lufthavn ?
Jeg har ikke altid min pc med under ophold andre steder
Jeg ved godt jeg ikke skal bede pcén huske mine koder,
Men hvad så hvis jeg på et hotel lader mine koder ligge på et stykke papir.
vil min internetudbyder kunne chekke for mig hvilken ip land og evt
tidspunkt nogen har været inde og kigge ? Normal skifter jeg kode hver halve
år
Men hvis ingen kan se nogen har været inde at kigge vil jeg skifte kode
hvergang jeg kommer hjem igen.
Så kan en ip adresse der har været inde på min mail spores ? Kan jeg selv se
om nogen har været inde ud over mig selv ?

Mvh George F Iversen
EuroCom

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-10 05:58

EuroCom Data Aps wrote:
> Kan nogen anbefale en webside hvor jeg i udlandet kan chekke mine
> email kontoer

Du tror ikke du skal starte med at købe nogen
hæfter/bøger så du kan lære lidt simpelt edb
(sarkasme .wav)

Fra : EuroCom Data Aps

Dato : 30-04-10 18:14

Hej Just
Jeg har 2.
Du må gerne få den ene.
Den hedder Takt og tone og er skrevet ef en Emma Gad
En anden jeg kan anbefale er : Behandel andre som du gerne selv vil
behandles.
Var jeg Hindu ville jeg ønske jeg var lige så klog som dig på mit næste trin
på stigen..

Fra : Per

Dato : 30-04-10 07:56

EuroCom Data Aps wrote:
> [...]
> Så kan en ip adresse der har været inde på min mail spores ? Kan jeg
> selv se om nogen har været inde ud over mig selv ?

Hvis du er så nervøs for dine mails - så forward dem alle til en 3.
mailadresse, med et kodeord du kan huske.

Forward fx. til Gmail. Her kan du også se hvilke Ip´er og hvornår de evt.
har været inde.

Ja du kan selv se om nogen har været inde.

/ Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-05-10 10:58

Per skrev:

> Ja du kan selv se om nogen har været inde.

Hvordan.

--
Bertel

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-05-10 11:44

Bertel Lund Hansen skrev den 01-05-2010 11:58:

> Hvordan.

3. nederste linie: "Seneste aktivitet på konto."
Tryk på "Detaljer"

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-05-10 10:58

EuroCom Data Aps skrev:

> Kan nogen anbefale en webside hvor jeg i udlandet kan chekke mine email
> kontoer

Det nemmeste var måske at få fat i et gratis mailprogram som
f.eks. ThunderbirdPortable som er beregnet til at ligge på en
USB-pind. Den kan du proppe i en vilkårlig pc og så tilgå din
mail uden at der efterlades spor på den benyttede pc.

Programmet skal bare sættes op med brugernavn og kodeord.

http://portableapps.com/apps/internet/thunderbird_portable

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-05-10 11:10

> [...]
> USB-pind. Den kan du proppe i en vilkårlig pc og så tilgå din
> mail uden at der efterlades spor på den benyttede pc.

Det troede jeg også engang. Men mange hoteller og andre
steder med offentligt tilgængelige computere har lukket for
adgangen til afvikling af programmer fra en USB - hvilket
vel egentlig er meget forståeligt, hvis man tænker sig lidt om.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren: