Død pc
Fra : Michael Ravn

Dato : 30-04-10 15:10

Hej
Min pc kan ikke tændes mere. Det er en HP pavilion. Strømforsyningen
har ingen on/off-knap, så den må tændes ved en impuls fra knappen på
kabi ettet. Før var der en grøn lampe på stromforsyningen der lyste
når var sat strøm til den også når den var slukket. Nu blinker den i
stedet for. Hvis jeg nu afmonterer strømforsyningen, så lyser den igen
konstant men så snart man tilslutter den bundkortet begynder den igen
at blinke. Det tyder på en defekt strømforsyning, men er det i
virkeligheden on/off-knappen, bunkortet, bios eller noget helt femte?
Ideer?
Mvh Michael

Fra : TDN

Dato : 01-05-10 08:21

"Michael Ravn" <mravn.dk@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Tæl frekvensen på blinkene, det er nemlig en fejlrapport. Google derefter
din model og led efter manual/service papir og deri kan du finde udaf hvad
fejlen er.

Mvh
Thomas

Fra : Michael Ravn

Dato : 01-05-10 13:27

On May 1, 9:20 am, "TDN" <tdnfjernde...@net.telenor.dk> wrote:
> [...]
> din model og led efter manual/service papir og deri kan du finde udaf hvad

Jeg har googlet det, og iflg. HP så er det ikke strømforsyningen. De
skriver ikke at blinkene er en kode, men at det en fejl på fx RAM
eller bundkort. Den blinker konstant med ca 3 blink i sekundet. Kan
det være fordi den var i dvale da jeg slukkede for stikkontakten?
Mvh. Michael

Fra : Ralph Køster

Dato : 02-05-10 11:35

Har du prøvet at fjerne det lille knapcellebatteri der sidder på bundkort og
sætte det i igen.
Så er bundkort "resettet".

Ralph.

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-10 18:38

Ralph Køster wrote:
> Har du prøvet at fjerne det lille knapcellebatteri der sidder på
> bundkort og sætte det i igen.
> Så er bundkort "resettet".

Juhu det er dagens tryllekunst...hvis der ik er
strøm på batteriet