MS Windows
briani 27239
Hvad sker der lige for winupdate i windows~
Fra : Tonni Madsen

Dato : 29-04-10 09:37

Hejsa, jeg har et par gange oplevet at når min windows 7 ultimate 32bit har
hentet nogle opdateringer når jeg lukker den (slumre virker desværre ikke da
maskinen fryder når den starter igen... suk) når jeg så starter op igen så
"installerer" den opdateringerne... typisk omkring 6500 instruktioner, og
det tar så lige en 10 min tid... det kan sgu da ikke være rigtigt... sådan
var det da aldrig med de gamle systemer...
Oplever I det samme, eller er der måske noget galt med min installation?

På forhånd tak
Tonni Madsen

Fra : Cykelsmeden

Dato : 29-04-10 09:44

Tonni Madsen skrev:

> [...]
> kan sgu da ikke være rigtigt... sådan var det da aldrig med de gamle
> systemer... Oplever I det samme, eller er der måske noget galt med

Jeg har endnu ikke oplevet det med w7, men det skete da jævnligt under
XP, afh. af karakteren af opdatering!

finn

Fra : emjeppesen

Dato : 29-04-10 10:01

Tonni Madsen skrev:

>Oplever I det samme, eller er der måske noget galt med min installation?

Det lyder i alle tilfælde sygt
Prøv at hente MS fixit og kør RUN på alle punkter. Måske det løser
problemerne, selv om det er en beta.

http://fixitcenter.support.microsoft.com/Portal

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Kent

Dato : 29-04-10 10:31

Den 29-04-2010 10:36, Tonni Madsen skrev:
> [...]
> være rigtigt... sådan var det da aldrig med de gamle systemer...
> Oplever I det samme, eller er der måske noget galt med min installation?
Hvis det er kommet opdateringer og der bliver bedt om restart, så
installeres noget under nedlukning og (måske kun nogle gange, hvilket
jeg ikke har tænkt over) installationen færdiggøres under opstart.

10 minutter virker som lidt lang tid, men jeg ved heller ikke om du er
typen, som altid har for travlt til at gennemføre opdateringer med det
samme og derfor har samlet til bunke.

--

Kent

Fra : Pico

Dato : 29-04-10 21:25

"Tonni Madsen" <Tonnimadsen@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> være rigtigt... sådan var det da aldrig med de gamle systemer...
> Oplever I det samme, eller er der måske noget galt med min installation?

Det er meget normalt her på Win 7, noget af opdateringen sker under luk og
resten under boot (du kan se når den gør klar til opdatering, det er
markeret på luk computerknappen), dog ikke tiden, hvis det tog mere end 1/2
minut ville jeg blive nervøs. Datterens Vista gør det på samme måde, så det
er vist ikke unormalt.
--
MVH
Pico

Fra : Erik Olsen

Dato : 30-04-10 10:00

Pico wrote:
> [...]
> mere end 1/2 minut ville jeg blive nervøs. Datterens Vista gør det på
> samme måde, så det er vist ikke unormalt.

Det er helt normalt (Vista Ultimate).

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Snuden

Dato : 30-04-10 16:52

On Thu, 29 Apr 2010 22:24:48 +0200, "Pico" <Selvestemig@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>minut ville jeg blive nervøs. Datterens Vista gør det på samme måde, så det

Det er helt normalt (XP og fremefter). XP adviserer bare ikke brugeren
om det - det begyndte MS først på med Vista.
--
Snuden

Fra : emjeppesen

Dato : 30-04-10 17:30

Snuden skrev:

>Det er helt normalt (XP og fremefter).

Ikke xp home, men xp pro gør.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : sigurno

Dato : 30-04-10 20:57

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Tonni Madsen" <Tonnimadsen@privat.dk> skrev i meddelelsen

Det sker også i min Vista. Der er ikke noget galt. Når jeg vil lukke pc'en
ser jeg at der er opdateringer der er ved at blive install. så vælger jeg:
"klik her og Vind. installerer opdat.og lukker efter sig" Ved opstart næste
gang konfigurerer den og det tager lige lidt tid i opstart, alt efter hvor
meget der er install.

Mvh.

Sigurno

Fra : Tonni Madsen

Dato : 30-04-10 21:55

> [...]
> være rigtigt... sådan var det da aldrig med de gamle systemer...
> Oplever I det samme, eller er der måske noget galt med min installation?

Humm tak for svarene.
Har både xp og vista kørende på andre maskiner, og naturligvis kender jeg
den med "luk og installer opdateringer" og jeg har da også oplevet de har
skulle konfigurere lidt når de startede op igen, men det der har iriteret
mig er det med de 6500 instruktioner som skulle køres igennem en af gangen,
altså omkring 10min, det har den gjort et par gange, det har jeg sgu
aligevel aldrig oplevet med hverken visa eller xp, heller ikke ved store
service pakker...

Mvh Tonni Madsen