iMac starter ikke efter strømsvigt
Fra : Hans Houmøller

Dato : 28-04-10 19:46

Propperne sprang, strømmen forsvandt, men desværre var min iMac i gang
med at kopiere fra en kortlæser og med en cd i drevet. Efter en genstart
kom den ikke længere end den blå skærm der afløser opstartens grå.
Jeg fik tvunget cd'en ud ved at trykke på musen unders genstart. Nu kom
de indbyggede højttalere med osse, men den kommer ikke videre end den
blå skærm. I skrivende stund er jeg i gang med en genstart med alt
koblet fra undtaget tastatur, mus og strøm, men den er tilsyneladende
standset igen.
HJÆLP

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-04-10 19:50

Den 28/04/10 20.45, Hans Houmøller skrev:
> [...]
> de indbyggede højttalere med osse, men den kommer ikke videre end den
> blå skærm. I skrivende stund er jeg i gang med en genstart med alt

Prøv at lade den stå natten over og se hvad den siger i morgen tidlig.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-04-10 20:11

> Prøv at lade den stå natten over og se hvad den siger i morgen tidlig.

hmm ..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-04-10 20:11

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> [...]
> blå skærm. I skrivende stund er jeg i gang med en genstart med alt
> koblet fra undtaget tastatur, mus og strøm, men den er tilsyneladende

den har nok fucket med en system komponent ... smid installations mediet
og og check disken ... derfter kan du smide et frist system oveni.

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 28-04-10 20:50

Nu lykkedes at bolte fra installations cd'en og den er i gang med at
installere, så ifølge skærmen er der 40 minutter tilbage, før jeg kan
vurdere eventuelle skader.
Her krydser jeg både fingre og tæer.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 28-04-10 21:34

Jubiiii ... det lykkedes! Jeg må tilstå, at jeg var ved at være
indstillet på, at noget var brændt af på maskinen, så min glæde er
større end min undren over, at man (ofte?!) ikke kan finde en naturlig
forklaring, når maskineriet går i sort, MEN sådan er der jo så meget.
Hans