Kniv flækket
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-04-10 09:31

Hej

Mit bedste køkken"våben" er afgået ved døden.

Vil høre om i har oplevet noget ligende, at en kniv sådan er flækket?
http://img153.imageshack.us/i/michelinorostfreimetalt.jpg/
http://img202.imageshack.us/img202/6835/michelinorostfreimetalt.jpg

Har fået et helt Knivsæt som "gave" af Elgiganten da jeg købte et
køleskab da de lukkede butikken i City2.. Så jeg kan jo næppe rigtigt
klage over det..
Jeg er dog mere nærvøs for at sættet ikke findes mere, da netop denne
kniv simpelhen er undværlig i mit køkken..

Sættet hedder "michelino wood rostfrei Crmov15" Det er i hvert fald
hvad der står på alle knivene...

Jeg har altid set en lille bitte rust-streg i kniven men det gjorde
åbenbart kål på kniven

Nogen der kender firmaet, så man evt kan tage kontakt til dem?

Mvh. Bjarke

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-04-10 08:32

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i meddelelsen

Nogen der kender firmaet, så man evt kan tage kontakt til dem?

======

Har du spurgt i El-giganten?

--
Per

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 28-04-10 09:18

Bjarke Hansen skrev:

> Mit bedste køkken"våben" er afgået ved døden.
> [...]
> Sættet hedder "michelino wood rostfrei Crmov15"
> Det er i hvert fald hvad der står på alle knivene...

Jeg har set dine billeder, og har hverken noget svar
eller ret megen forstand på den slags. Men jeg er
blevet nysgerrig efter hvad en kniv, i den facon,
egentlig kaldes. Kan det passe at nogen kalder den
en kødøkse?

--
Herluf :·)

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-10 09:25

> [...]
> blevet nysgerrig efter hvad en kniv, i den facon,
> egentlig kaldes. Kan det passe at nogen kalder den

Er den ikke for tynd? den ligner mere en asiatisk grønsagskniv, men jeg ved
det heller ikke.
Jeg har selv en kødøkse, der dog er noget tykkere i godset.

Fra : Martin Bak

Dato : 28-04-10 12:03

"Firstname Lastname" <None> skrev i en meddelelse

> "Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Er den ikke for tynd?

Jo, åbenbart...

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 28-04-10 16:33

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> wrote in message

> Vil høre om i har oplevet noget ligende, at en kniv sådan er flækket?

Jeg vil kalde det for brækket / knækket. Flække, det er noget der sker "på
langs" á la når man flækker brænde.

Fra : Max

Dato : 28-04-10 16:44

Hej Bjarke

> Jeg har altid set en lille bitte rust-streg i kniven men det gjorde
> åbenbart kål på kniven

Det ligner en hærderevne, har nok været hærdet for hårdt,
og så er der kommet en revne i starten.

Max

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-04-10 13:54

On 28 Apr., 10:18, "Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJ...@privat.dk>
wrote:
> Men jeg er
> blevet nysgerrig efter hvad en kniv, i den facon,
> egentlig kaldes. Kan det passe at nogen kalder den
> en k d kse?

På kviteringen står der Cleaver, men kødøkse er vel også et meget godt
betegnelse.

Fra : Craner

Dato : 29-04-10 09:24

> [...]
> åbenbart kål på kniven
>
> Nogen der kender firmaet, så man evt kan tage kontakt til dem?

Det skulle jo også ske, da det jo er en flækøkse ,-)

ku ik la vær
Poul