Forsikring
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-04-10 13:12

Bare historie fra det virkelige liv som er uden betydning for de fleste,
men ville bare ud med det.

Efter et år med MC kortet, skulle i år så være året hvor jeg skulle trille
på noget med mit navn på.

Har bladret med skuppeløs igennem dba og endelig fundet noget, som ligner
det jeg gerne vil have, hvilket vil sige en GSX 650 F.

Ringer til forsikringen for lige at få prisen (man skal jo have det fulde
overblik).

Danske forsikring = 20.072 inkl kasko (her har jeg min øvrige forsikringer)

Ringer derefter til TopDanmark som ovenstående selskab jo er en del af, men
TD har aftale med Touring Nyt om 20% rabat.

TopDanmark - 20% rabat = 18.938 inkl kasko.

TD kunne dog ikke lige finde den præcise model, kun GSX 650 som Danske
forsikring også havde anvendt.

Sådan er livet bare, når man er "ny" billist med 10 års kørekort dog uden
køretøj.
Og til sidenote fik man så at vide "hvis kæresten og du havde været
samlevende (samme folkeregisteradresse), så havde du arvet samelevers
anciennitet. Hvilket vil sige meget lavere forsikring.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-04-10 13:20

Bjarke Andersen <bjarke.andersen@gmail.com> writes:

> Danske forsikring = 20.072 inkl kasko (her har jeg min øvrige forsikringer)

SÃ¥ mangler du bare at ringe til mindst 5 andre forsikringsselskaber og
få priser fra dem. Du vil nok opdage at priserne svinger temmelig meget.

Jeg har oplevet priser der er svinget op til omkring en faktor 5.

> Og til sidenote fik man så at vide "hvis kæresten og du havde været
> samlevende (samme folkeregisteradresse), så havde du arvet samelevers
> anciennitet. Hvilket vil sige meget lavere forsikring.

.... hvilket jo slet ikke giver nogen mening. Du bliver formentlig ikke
bedre motorcyklist af at bo sammen med en der kører motorcykel.

Hos et selskab hvor jeg var kunde en del år, så jeg engang priser der
faldt til det halve når man fyldte 30 år. Jeg glædede mig længe til at
jeg skulle blive dobbelt så dygtig til at køre MC på min 30 års
fødselsdag, men så skiftede jeg selskab inden jeg blev 30, så det blev
der desværre ikke noget af.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-04-10 13:43

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> crashed Echelon writing

> SÃ¥ mangler du bare at ringe til mindst 5 andre forsikringsselskaber og
> få priser fra dem. Du vil nok opdage at priserne svinger temmelig meget.
>
> Jeg har oplevet priser der er svinget op til omkring en faktor 5.

Ja, 2 af dem vil bare ikke give kasko medmindre jeg har nogle flere
forsikringer hos dem. Og det kan da også lade sig gøre, bare trist når man
i øvrigt lige har skiftet for nyligt.

--
Bjarke Andersen

Fra : dufur

Dato : 27-04-10 19:03

On 27/04/10 14.42, Bjarke Andersen wrote:
> [...]
>
> Ja, 2 af dem vil bare ikke give kasko medmindre jeg har nogle flere
> forsikringer hos dem. Og det kan da også lade sig gøre, bare trist når man

Jeg har lige tegnet hele pakken, hos et af dem der kun giver kasko ved
samling af forsikringerne.
Alle de andre "bydere" på pakken ville da mægtig gerne fortælle om indbo
og bla bla bla. Efter et enkelt opkald startede jeg bare med at spørge
om MC forsikring først. Hos nr to på prislisten var prisen for mc ca det
samme, som nr 1 havde på mc+indbo+ulykke+husforsikring.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-04-10 13:29

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> crashed Echelon writing

> ... hvilket jo slet ikke giver nogen mening. Du bliver formentlig ikke
> bedre motorcyklist af at bo sammen med en der kører motorcykel.

Ringede lige igen idag for at høre prisen med kærestes anciennitet.

5952,- inkl kasko

Og nej, jeg bliver hverken bedre MCist grundet forsikringen eller kæresten.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-04-10 07:43

Bjarke Andersen wrote:
> Og nej, jeg bliver hverken bedre MCist grundet forsikringen eller
> kæresten.

Hvilket er grunden til at man, idet man fylder 18 - uanset om man har
kørekort eller ej, indregistrerer en kineser-mc med en nypris på 10K i ens
eget navn, og derved opsparer anciennitet til den dag man skal ud at køre.

/jim

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-04-10 09:57

"Jim Andersen" <jim@officeconsult.invalid> crashed Echelon writing

> [...]
> kørekort eller ej, indregistrerer en kineser-mc med en nypris på 10K i
> ens eget navn, og derved opsparer anciennitet til den dag man skal ud

Tja, bare fordi man er "ærlig"

Popermo vinder højst sandsynligt mig som kunde.

3740,- inkl kasko

Gjensidige ville slet ikke forsikre mig
If ville kun ansvarsforsikre mig, også med Suzuki forsikring.
Alka ville også kun ansvars forsikre.

Så Popermo er i mine "ører" da til at betale.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-04-10 14:00

> [...]
>
> Ja, 2 af dem vil bare ikke give kasko medmindre jeg har nogle flere
> forsikringer hos dem. Og det kan da også lade sig gøre, bare trist når man

Lad være med at se dine forsikringer som enkelt-forsikringer, men kig i
stedet på hele pakken, hvis det er sådan nogle af dem vil handle.

Jeg skiftede for snart et par år siden til et selskab, som også kun
ville sælge mig en MC-forsikring hvis jeg havde mine andre forsikringer
hos dem. Min indboforsikring steg ganske vist, men min MC-forsikring
faldt med 10 gange så meget som indboforsikringen steg. Så var valget
ikke så svært.

NÃ¥r jeg leder efter forsikringer siger min erfaring mig at det mest
interessante at få pris på er MC-forsikringen, også selv om selskaberne
heller vil fortælle om de forsikringer hvor de har konkurrencedygtige
priser. Priserne på MC-forsikringer svinger nemlig utrolig meget. Prisen
på fx en indboforsikring svinger langt mindre, og de absolutte beløb er
også en del mindre (på den type maskiner jeg interesserer mig for og med
det indbo jeg går og gemmer på).

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-04-10 14:12

> Lad være med at se dine forsikringer som enkelt-forsikringer, men kig i
> stedet på hele pakken, hvis det er sådan nogle af dem vil handle.

Det er skam heller ikke det, jeg kan sagtens se pointen i det større
billede.

Mit irritationsmoment er blot at jeg for nyligt lige har skiftet fra Tryg
til Danske Forsikring, fordi jeg i det store og hele billede kunne spare
1500,- om året.

Nu skal jeg så måske rykke forsikringspløkkerne igen (hvis jeg da kan finde
nogen som er billigere).
Og da forsikringer som regel har ét års opsigelse medmindre man har tilkøbt
hurtig opsigelses tillæg, så har jeg lige spildt 2000,- hvis jeg vælger at
flytte til andet selskab. Men hvis besparelsen selvfølgelig overstiger det
hele store billede, er det jo det som skal til.

--
Bjarke Andersen

Fra : JBH

Dato : 27-04-10 18:52

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> flytte til andet selskab. Men hvis besparelsen selvfølgelig overstiger det
> hele store billede, er det jo det som skal til.

Sidst jeg skiftede selskab i utide, kostede svjh 50kr i gebyr pr
forsikring. Jeg fik den resterende præmie retur.

mvh
JBH

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-04-10 14:20

> [...]

> flytte til andet selskab. Men hvis besparelsen selvfølgelig overstiger det
> hele store billede, er det jo det som skal til.

Har de fleste selskaber ikke aftaler om at de kan opsige aftaler hos
hinanden eller en løsning, hvor de kan lade den gamle forsikring køre
til den udløber, så man ikke betaler dobbelt? Det fandt de i hvert fald
ud af sidst jeg skiftede uden jeg have tilkøbt noget ekstra.

Ind i kampen og se at komme i gang med at ringe rundt

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : tp

Dato : 27-04-10 20:19

> [...]
> overblik).
>
> Danske forsikring = 20.072 inkl kasko (her har jeg min øvrige
---
BMW kan klare kasko ned til 2000kr/år uden krav om ancinitet via Codan og
If, trods BMW generelt sælger nogle dyre cykler.
Jeg mener også at Suzuki har et samarbejde med et eller andet selvskab. Vel
især med sådan en "fornuft" cykel som du har udset.
Hør lige en suzi forhandler!

Mvh Tp
R1150RT til 2080kr/årligt i forsikring

Fra : dufur

Dato : 27-04-10 20:29

On 27/04/10 21.18, tp wrote:

> [...]
> Jeg mener også at Suzuki har et samarbejde med et eller andet selvskab.
> Vel især med sådan en "fornuft" cykel som du har udset.

suzuki har med if.
Men der er vigtigt at komme ind på suzuki forsikring og ikke if'es
almindelige side....

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-04-10 22:41

"dufur" <nejtaktilspam@fergregrtgs.dk> skrev i meddelelsen

> suzuki har med if.
> Men der er vigtigt at komme ind på suzuki forsikring og ikke if'es
> almindelige side....

Jeg ringede til IF en dag, for at høre på forsikring på min KTM Superduke.
Sælgeren var flink nok at sige, at de ikke var så skrappe til KTM, men at
hvis jeg købte en Susuzki i stedet for, så var de rigtig fine!

http://www.suzukimcpartner.dk/content/dk2/mc_forsikring

Mvh Anders

Fra : dufur

Dato : 28-04-10 00:13

On 27/04/10 23.40, Anders Houmark wrote:

> [...]
> KTM, men at hvis jeg købte en Susuzki i stedet for, så var de rigtig fine!

heh måske de har fikset det.
Da jeg tegnede hos "suzukiforsikring" for et år år siden, kostede samme
forsikring næsten 300% mere på if's hjemmeside.

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-10 07:20

> [...]
> Sælgeren var flink nok at sige, at de ikke var så skrappe til KTM, men at
> hvis jeg købte en Susuzki i stedet for, så var de rigtig fine!

Tja de er alt for dyrer for mig, gsx1400 billig postnr næsten 4500kr jeg
giver 3300kr nu ved top dk.

Mvh Ove

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 5065 (20100427) __________

http://www.eset.com

Fra : Pwh

Dato : 27-04-10 23:16

Bjarke Andersen, skrev:

> [...]
> samlevende (samme folkeregisteradresse), så havde du arvet samelevers
> anciennitet. Hvilket vil sige meget lavere forsikring.

Tja, hvad skal man sige.
Du har på den hårde måde lært at de har en regel der vist trigger på 5 år
med eget kørertøj, det ved du så til næste gang

Skal man værer helt fair er det vel heller ikke ok at tage mc-pap når man er 18,
derefter droppe al kørsel mc/bil feks 40 år og så forvente elitestatus.
Den slags skal holdes ved lige, det har du så lige lært.

Men er du lidt lusket/kold så shop rundt, de vil gerne have nye kunder,
så alt er til forhandling.
Fik selv engang 5 år forærende hos Tryg da jeg flyttede til dem med en RD350'er,
at jeg så er rykket videre til Fair er en anden historie.
Personligt skifter jeg mc forsikring med den aktuelle mc-mdel jeg har.

/Jens

Fra : Klaus R

Dato : 28-04-10 10:05

Pwh skrev:

> [...]
> at jeg så er rykket videre til Fair er en anden historie.
> Personligt skifter jeg mc forsikring med den aktuelle mc-mdel jeg har.

jeg tog mc i 89 og har ikke ejet/kørt mc indtil 2007.
jeg kontaktede flere og fik til sidst FDM forsikring som trak
elitestatus over fra bil, og jeg satte mig op på min mc og var straks
eliteMC'er. jeg har en suzuki gs450 og skal kun have ansvar, men jeg
får det til under 1000,- om året. nærmeste tilbud fra andre er minimum
1900,- om året. jeg har kun indbo samme sted...

hilsen Klaus

Fra : Tommy Larsen

Dato : 02-05-10 22:17

> [...]
>får det til under 1000,- om året. nærmeste tilbud fra andre er minimum
>1900,- om året. jeg har kun indbo samme sted...

Der er åbenbart en del forskellige holdninger til det med at have haft
bil i mange år og så pludselig få en MC, men ingen af de selskaber jeg
har haft kontakt med har haft problemer med at give mig min
elitestatus med fra bilen. Har pt en GSX750F fra '90 med helårskørsel
og kasko til 3500 (efter at have skiftet ENDNU en gang, sidste
girokort fra forrige selskab lød på 6700,-, så der stejlede jeg godt
nok lige - 4 år med den pris og jeg ville have betalt maskines værdi!)

Apropos forsikringer, er der nogen der har gode bud på selskaber, der
er til at have med at gøre, når man taler om en Honda CBR 900, var
lige ude og prøve min lillebrors i dag, og selv om det gør utroligt
nas, når en vis legemsdel rammer den brede tank, når forhjulet kommer
ned igen, så er jeg måske klar til sådan en model næste gang, men ikke
hvis den koster 10 klik om året i forsikring (hvilket var hvad han
kunne få billigst, men han er også kun 27)?

Mvh Tommy