Bluetooth virker åbenbart heller ikke på i~
Fra : Lyrik

Dato : 27-04-10 17:21

Min ven forsøgte at overføre sine billeder fra sin iPhone til min
iMac. Det virkede ikke! Snow Leopard meldte at det ikke kunne lade sig
gøre på grund af ikke nærmere definerede "mangler!"
Hvad han mente om sin iPhone kan interesserede høre her:
http://luen.dk/iphone2.mp3

Jens

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-04-10 02:19

Lyrik wrote:
> [...]
> gøre på grund af ikke nærmere definerede "mangler!"
> Hvad han mente om sin iPhone kan interesserede høre her:

Har I husket at parre den med din iMac? - Hvis ja, så prøv at slette
alle BluTooth indstillinger fra username/library/prefences og prøv igen.

- En af mine PC venner har for nyligt købt en 3Gs og er yderst tilfreds.
For sjovs skyld startede jeg min 'gamle' PowerBook G4 op og slog BT til.
Det sagde bare 'pling', så dukkede kontrolpanen op og bad om, at jeg
parrede den med hans iPhone. Vi gad dog ikke bøvle med det, så jeg
forsøgte at få ham på som 'gæst' uden parring (10.5.8), og kom så langt,
at jeg kunne se telefonen, og da jeg trykkede på 'Tilslut', bad den igen
om at blive parret, - så der må være et eller andet, I har overset...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-04-10 07:58

> [...]
> at jeg kunne se telefonen, og da jeg trykkede på 'Tilslut', bad den igen
> om at blive parret, - så der må være et eller andet, I har overset...

nej, det er helt rigtigt ... Bluetooth på iPhone er begrænsent til
headsets ...

/thomas

Fra : Andreas M.

Dato : 28-04-10 19:20

> nej, det er helt rigtigt ... Bluetooth på iPhone er begrænsent til
> headsets ...

Og internetdeling(teethering).

--
Andreas M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-04-10 19:41

Andreas M. <andreas@ravnmoeller.dk> wrote:

> Og internetdeling(teethering).

ah det er rigtigt ..

/thomas

* der bruger kabel da jeg som regel allivel er ved at løbe tør for strøm
på iPhone'en ..

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-04-10 19:54

Thomas von Hassel wrote:

> ah det er rigtigt ..

Hvorfor kan min PowerBook G4 så se den - og be' om parring?

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-04-10 20:11

> Hvorfor kan min PowerBook G4 så se den - og be' om parring?

fordi du kan parre enheder ... det er en basis funktion ... hvad du så
kan gøre _når_ den er parret afhænger af hvilke bluetooth profiler der
er understøttet. Det kan du se i bluetooth setup under "Service"

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-04-10 20:16

> fordi du kan parre enheder ... det er en basis funktion ... hvad du så
> kan gøre _når_ den er parret afhænger af hvilke bluetooth profiler der
> er understøttet. Det kan du se i bluetooth setup under "Service"

<http://dl.dropbox.com/u/693028/bt.png>

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-04-10 20:52

Thomas von Hassel wrote:

> <http://dl.dropbox.com/u/693028/bt.png>

OK, ligner meget dialogen, da jeg havde min SE Z660i sat til via BluTooth...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-04-10 20:58

> OK, ligner meget dialogen, da jeg havde min SE Z660i sat til via BluTooth...

ja, men læg mærke til hvilke "services" den understøtter ... eller
rettere, ikke understøtter ... deriblandt file transfer ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-04-10 20:59

> ja, men læg mærke til hvilke "services" den understøtter ... eller
> rettere, ikke understøtter ... deriblandt file transfer ...

du kan "oversætte" via denne:

<http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth_profile>

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-04-10 20:49

Thomas von Hassel wrote:

> fordi du kan parre enheder ... det er en basis funktion ... hvad du så
> kan gøre _når_ den er parret afhænger af hvilke bluetooth profiler der
> er understøttet. Det kan du se i bluetooth setup under "Service"

OK, men så må den jo også koble til en Mac via BT og ikke bare til et
headset/thethering... - Vi prøver næste gang, han kommer... - Han er i
øvrigt blevet så bidt af Mac, at hans næste computer nok bliver en
iMac...hvis konen gi'r lov.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-04-10 20:51

> OK, men så må den jo også koble til en Mac via BT og ikke bare til et
> headset/thethering... -

ja, du kan parre den til en mac .. men du får f.eks. ikke lov til at
hente billeder fra den ... eller overføre filer til den ...

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-04-10 20:33

> nej, det er helt rigtigt ... Bluetooth på iPhone er begrænsent til
> headsets ...
>
> /thomas

Ja eller modem funktionen, som jeg bruger jævnligt via Bluetooth.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/