Synkronisering af lokal mappe med idisk
Fra : Claus

Dato : 27-04-10 08:50

Finders der et program der kan sørge for at data på en mappe i "dokumenter"
lokat på imac'en altid er synkroniseret med idisk?

Claus

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-04-10 09:51

Claus <ck@ck.dk> wrote:

> Finders der et program der kan sørge for at data på en mappe i "dokumenter"
> lokat på imac'en altid er synkroniseret med idisk?

hvis du har mobileme så kan du jo bruge apples eget "Backup.app" program
?

Hvis det skal være hele tiden, og ikke f.eks. hver time eller hver dag,
kan du kigge på Dropbox:

https://www.dropbox.com/referrals/NTY5MzAyODk

/thomas

Fra : Jon

Dato : 27-04-10 16:21

Claus <ck@ck.dk> wrote:

> Finders der et program der kan sørge for at data på en mappe i "dokumenter"
> lokat på imac'en altid er synkroniseret med idisk?

Gjør følgende forsøk, eller en variant av det:

Gå til Systemvalg -> MobileMe -> iDisk og start iDisk-synkronisering.
Opprett deretter et alias til enten Dokumenter-mappen eller andre mapper
på iDisk, som plasseres i ditt vanlige mappehierarki. Når du nå lagrer,
vil det du lagrer automagisk lagres på din lokale kopi av iDisk, som så
i neste omgang like automagisk synkroniseres mot iDisk "der ute".

Det burde fungere - som sagt, evt. med mindre tilpasninger. Jeg har ikke
testet det, men kommer til å gjøre det.

Ellers er som Thomas sier også Dropbox et godt alternativ (men iDisk har
større lagringsplass, "gratis" hvis man først har MobileMe).
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 30-04-10 06:47

Claus skrev:
> Finders der et program der kan sørge for at data på en mappe i "dokumenter"
> lokat på imac'en altid er synkroniseret med idisk?
>
> Claus

Kan du ikke bare bruge "iDisk" som din dokument-mappe? Så er der altid
backet up af alt.

Hilsen Jesper