Procedure for køb af reservedelsMC i Sv
Fra : Morten Stud

Dato : 26-04-10 17:22

Hej allihop!

I forlængelse af min tråd om "ændret motorgang" på min GSX1100EF motor,
står jeg nu og skal have købt en donorMC i vores kære broderland - lang
historie kort; jeg fik hjælp af Jer til at konstatere en knækket
ventilkant, men da jeg fik cylinderen af, pga. stort olieforbrug, var
fanden løs i Laksegade: Metalsmulder under 1.cylinder og hul i
krumtaphuset. Smadret skørt og underside af stempel. AV!

Derfor nu denne situation. Har fundet en komplet maskine, der er et godt
bud på en donorMC og til at betale. Jeg er bare noget i tvivl om
proceduren, og sælger er vist lettere paranoid efter dårlig opleveles
med salg af en Volvo til Rusland.

Han skriver at den er "avställd", og så vidt jeg ved, er der så ingen
anden mulighed end at afhente på trailer?

Alligevel opridser han disse 2 mulige scenarier:

Alt. 1
Lättast är nog om hojen Exporteras till Danmark. Viktigt som fan är då
att du fixar ett förtullningsintyg när du tar in hojen i Danmark
(tullhandling du får när du förtullar mc:n i danska tullen). Det måste
jag ha en kopia på för att kunna avregistrera den i Sverige.
Tre grejer behöver jag alltså för att kunna göra detta: Regskylten
(vilke jag skruvar loss), ägarbevis om avregistering via export (vilken
vi båda fyller i) plus tullintyg. Det sistnämnda måste som sagt du fixa.

Alt. 2
Ett annat sätt är om du har en tillfällig adress i Sverige som du kan
utnyttja, en vän eller så, en c/o adress. Då kan vi göra en tillfällig
registrering

Har han ret, og skal jeg til at fortolde min reservedelsmakine eller til
at indblande bekendte med adresse i Sverige. Lyder allerhelvedes omstændigt.

Håber der sidder en ekspert i køb af svenske reservedelsmaskiner blandt
Jer :)

På forhånd tak
Morten

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 26-04-10 19:04

Morten Stud <studen@gmail.com> writes:

> [...]
>
> Han skriver at den er "avställd", og så vidt jeg ved, er der så ingen
> anden mulighed end at afhente på trailer?

Korrekt, den er afmeldt hos Vägverket.

> [...]
> Lättast är nog om hojen Exporteras till Danmark. Viktigt som fan är då
> att du fixar ett förtullningsintyg när du tar in hojen i Danmark

Fortullningsintyg er ikke nødvendigt - Jeg ringede til
Transportstyrelsen i Örebro og fik at vide at jeg blot skulle lave en
"tro og love erklæring" om at jeg havde eksporteret MC'en til Danmark,
men at den aldrig skulle på danske plader (racer, you know). Dette
gjorde jeg, og alle var glade.

Skyd mig en email, så kan du få en kopi af mit Udførsel_af_sverige.doc
dokument

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Morten Stud

Dato : 26-04-10 22:03

Den 26-04-2010 20:03, Kai Harrekilde-Petersen skrev:

> [...]
> gjorde jeg, og alle var glade.
>
> Skyd mig en email, så kan du få en kopi af mit Udførsel_af_sverige.doc

Tak til Kai

Sælger besindede sig lidt, da jeg linkede til dit svar, så vi klarer den
vist uden for meget besvær

Takker :)

Morten