Navigon, adressebogen & København Huse
Fra : Per Rønne

Dato : 26-04-10 22:20

Jeg har fundet en løsning på Navigon-problemet med at alle adresser med
'København *' automatisk går over til København Huse.

Man skal simpelthen i adressebogen på sin Mac skrive alle postdistrikter
med 'København *' som kun 'København', og derefter tilføje resten under
landsby. Altså 'N', 'Ø', 'K' etc.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Pico

Dato : 26-04-10 22:44

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Man skal simpelthen i adressebogen på sin Mac skrive alle postdistrikter
> med 'København *' som kun 'København', og derefter tilføje resten under

Det var dog besværligt Men tak for oplysningen, så vil jeg gøre sådan
efterhånden som jeg retter adresser.
--
MVH
Pico

Fra : Per Rønne

Dato : 27-04-10 05:40

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Det var dog besværligt Men tak for oplysningen, så vil jeg gøre sådan
> efterhånden som jeg retter adresser.

Ja, jeg kørte alle adresser igennem, og rettede dem [forhåbentlig
rigtigt].

Det er jo ikke alle adresser der er af den type. Rettede naturligvis
tilsvarende for Århus.

Og fandt så nogle adressekort der var helt urimelige - eller havde
dubletter.

Det er jo et gammelt arkiv, der er kommet med fra årevis med mail og
telefonnumre, også fra mobil.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 27-04-10 14:44

Per Rønne skrev:
> [...]
>
> Man skal simpelthen i adressebogen på sin Mac skrive alle postdistrikter
> med 'København *' som kun 'København', og derefter tilføje resten under

Lyder som en ret dårlig løsning. Det er ikke vejen frem ødelægge sine
data. Hvad hvis man i morgen får brug for et adresseringsprogram med
korrekt adressehåndtering?

Skriv til programudviklerne og forklar dem at de må få styr på tingene.
Den med "København Huse" er langt ude, og der findes intet landsbybegreb
i den danske adressemodel, det nærmeste man kommer er stednavn, men
dette skrives over postdistriktlinien.

/Lars

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-04-10 14:48

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Den med "København Huse" er langt ude, og der findes intet landsbybegreb
> i den danske adressemodel, det nærmeste man kommer er stednavn, men

Man kan jo klage til navteq som er leverndør af kortdata ...

http://mapreporter.navteq.com

/thomas