Fjernstyre Windows pc fra min Mac
Fra : Kurt Brixen

Dato : 26-04-10 15:50

Kan man det?

Jeg har en Windows pc stående i en værelse, og det vil være lettest for
mig, hvis jeg kan fjernstyre den fra min iMac. Der er nogle
lydprogrammer og cd/dvd-brændeprogrammer på den, som jeg stadig bruger
af og til.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-04-10 15:58

Den 26/04/10 16.50, Kurt Brixen skrev:

> [...]
> mig, hvis jeg kan fjernstyre den fra min iMac. Der er nogle
> lydprogrammer og cd/dvd-brændeprogrammer på den, som jeg stadig bruger

Hvis du har en version med fjernskrivebord så brug det, med Microsoft
Remote Desktop klienten.

Ellers så er VNC udmærket til formålet.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 26-04-10 16:32

On 2010-04-26 16:58:24 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen said:

> Hvis du har en version med fjernskrivebord så brug det, med Microsoft
> Remote Desktop klienten.

Det er Vista Ultimate, så mon ikke der er.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-04-10 16:46

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Det er Vista Ultimate, så mon ikke der er.

Version 2 klienten understøtter ikke dansk tastatutlayout. Brug en
version 1. Version 1.0.2 kom med Office:mac 2004. Version 1.0.3 kan
hentes hos MS. Start her

<http://www.microsoft.com/mac/products/remote-desktop/default.mspx>

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 26-04-10 18:15

On 2010-04-26 17:45:57 +0200, Axel Hammerschmidt said:

> Version 2 klienten understøtter ikke dansk tastatutlayout. Brug en
> version 1. Version 1.0.2 kom med Office:mac 2004. Version 1.0.3 kan
> [...]

Tak for alle de gode tips. Jeg startede med ver. 2.0.1 klienten - og
det virker bedre end jeg regnede med. Musikken på pc'en spiller endda
ud af iMac'en. Det skulle jeg have gjort for længe siden

Hvis jeg får problemer med tastaturet må jeg jo gå tilbage til ver. 1.0.2.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-10 16:18

www.teamviewer.com

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 26-04-10 11:22

> On 26/04/10 16.50, Kurt Brixen wrote:> Kan man det?

Google efter "Cord"

// Kim

Fra : Thomas

Dato : 26-04-10 16:36

Logmein.com er en glimrende mulighed - bruger den selv. Koster gratis!

/Thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-04-10 16:40

> [...]

> mig, hvis jeg kan fjernstyre den fra min iMac. Der er nogle
> lydprogrammer og cd/dvd-brændeprogrammer på den, som jeg stadig bruger

Morten Reippuert Knudsen