3 1/2" disketter...
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-04-10 21:10

synger på sit sidste vers:

http://politiken.dk/udland/article957676.ece

--
Oops!... I did it again

Fra : Max

Dato : 26-04-10 21:15

Hej Axel

> synger på sit sidste vers:

Så går der nok 20 år før den er helt væk.

Max

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-04-10 21:20

Axel Hammerschmidt wrote:

> synger på sit sidste vers:
>
> http://politiken.dk/udland/article957676.ece

Nå, det er kun de små 3.5" floppies. Det berører vel ikke de almindelige
i 8" størrelse..

--
Jesper Lund

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 26-04-10 22:24

On 26 Apr 2010 20:20:15 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

>Nå, det er kun de små 3.5" floppies. Det berører vel ikke de almindelige
>i 8" størrelse..

Jeg tror nutildags er 3.5" nok noget mere udbredt end 8". Faktisk var
8" uddøende da jeg startede med C64 i 80'erne.

Fra : Max

Dato : 26-04-10 22:51

Hej Thomas

> Jeg tror nutildags er 3.5" nok noget mere udbredt end 8". Faktisk var
> 8" uddøende da jeg startede med C64 i 80'erne.

ja, men 51/4" som C64 bruger er der nu også langt imellem at man ser :)

Max

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 26-04-10 23:01

On Mon, 26 Apr 2010 23:50:40 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>ja, men 51/4" som C64 bruger er der nu også langt imellem at man ser :)

Jeg fandt faktisk for en halv snes år siden en forhandler i Tyskland.
Forhandleren solgte dele til Commodore 64 og Amiga og havde så også 5
1/4" diske.

Fra : emjeppesen

Dato : 26-04-10 22:01

Axel Hammerschmidt skrev:

>synger på sit sidste vers:
>
>http://politiken.dk/udland/article957676.ece

Det er da på tide.
Kan man overhovedet købe en ny PC med diskettedrev i dag?

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Max

Dato : 26-04-10 22:11

Hej emj

> Kan man overhovedet købe en ny PC med diskettedrev i dag?

Ja, intet problem i det.

Max

Fra : Rado

Dato : 27-04-10 10:35

On 26 Apr 2010 20:09:59 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
wrote:

>synger på sit sidste vers:
>
>http://politiken.dk/udland/article957676.ece

Jeg troede de var holdt op med at synge for længe siden.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Leif Neland

Dato : 14-06-10 23:04

Rado skrev:

> Jeg troede de var holdt op med at synge for længe siden.

Jeg så flere brodere-maskiner (til at sy navn på hestedækkener f.ex.) på
dyrskuet forleden. Mønstret bliver lavet på en laptop, skrevet på
diskette, der så sættes i broderemaskinen.

Leif

Fra : Armand

Dato : 15-06-10 13:18

Leif Neland skrev:

> Jeg så flere brodere-maskiner (til at sy navn på hestedækkener f.ex.) på
> dyrskuet forleden. Mønstret bliver lavet på en laptop, skrevet på
> diskette, der så sættes i broderemaskinen.

Mon ikke også det drejer sig om en kræmmer-type der har købt en bedaget
maskine til at tage med på markeder :-/

--
Armand.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-06-10 13:24

Leif Neland <leif@neland.dk> wrote:

> Jeg så flere brodere-maskiner (til at sy navn på hestedækkener f.ex.) på
> dyrskuet forleden. Mønstret bliver lavet på en laptop, skrevet på
> diskette, der så sættes i broderemaskinen.

Kommer til at tænke på vævemaskiner (1700/1800-tallet) og hulkortene
(punch catds).

http://en.wikipedia.org/wiki/Jacquard_loom

--
Ikke ham på Facebook.