gammel sms modtaget idag...???
Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 26-04-10 14:53

kort fortalt...

sender en sms til kæresten omkring 10.30 hun modtager 2...

først en halv med noget tekst mangler...

så en der starter med noget tekst mangler og så det sidste af teksten fra
den første...

MEN den første besked bliver opdateret og den tekst der kommer på er fra en
sms jeg har skrevet til hende for omkring 1 års tid siden....

hvad faen skete der lige der???

Fra : Anders

Dato : 26-04-10 15:51

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> MEN den første besked bliver opdateret og den tekst der kommer på er fra
> en sms jeg har skrevet til hende for omkring 1 års tid siden....

Belastning på SMS central, el. ned fejl på telenettet.

Har også her haft lidt problemer med at modtage opkald de sidste par dage.

Fra : Chano Andersen

Dato : 26-04-10 17:29

Den 26-04-2010 15:52, Nikolai R. jensen skrev:
> hvad faen skete der lige der???

En af jer har Telia? :P

- Chano Andersen

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 26-04-10 17:57

"Chano Andersen" <sunsite092009@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> En af jer har Telia? :P
>
> - Chano Andersen

os begge:)

men hvad kan fejlen skyldes??? det var jo en et år gammel sms den blev
blandet sammen med....

andre der har prøvet lignende ting?

Fra : Chano Andersen

Dato : 26-04-10 18:02

Den 26-04-2010 18:56, Nikolai R. jensen skrev:
> "Chano Andersen"<sunsite092009@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse
>
> os begge:)
>
> men hvad kan fejlen skyldes??? det var jo en et år gammel sms den blev
> blandet sammen med....

Rod i teknikken hos Telia.. At SMS'en er et år om at komme frem, vidner
om at de enten har gemt SMS'en bevidst, eller den har siddet fast som en
replika i systemet.

> andre der har prøvet lignende ting?

Masser af gange, og ALTID kun når jeg har sendt til Telia kunder. (Har
selv Telenor lidt endnu)

Eksmpler jeg selv har oplevet, er følgende:

* SMS'er der er MEGET forsinkede, og derefter kommer MANGE gange
* SMS'er der kommer frem med det samme, og igen efter en uge, og en uge
senere, og endnu en uge senere, i et par måneder. (Giver en del "Hvem er
du" retursvar, når man har tastet et nummer forkert.
* Lytte med på andres samtale. (Telia ISDN30 til hvad som helst. Fungere
som en form for spychannel, jeg kan høre alt, dem der snakker kan ikke
høre mig)

Ovenstående er grund nok til, at jeg aldrig bliver Telia kunde.

- Chano Andersen

Fra : Cykelsmeden

Dato : 26-04-10 18:27

Chano Andersen skrev:

> Ovenstående er grund nok til, at jeg aldrig bliver Telia kunde.

du mener tilfældigvis ikke telmore?

vennerne i Indien modtager ca mdl. sms'er vi har afsendt for et halvt
or siden.
Vi bruger Termore, jeg ve ikke hvad "deres" et, men "de" betaler
hvergang (er ikke lykkedes at komme igennem med klage)

finn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-04-10 19:06

Cykelsmeden skrev:

> du mener tilfældigvis ikke telmore?

> vennerne i Indien modtager ca mdl. sms'er vi har afsendt for et halvt
> or siden.

Jeg bruger Telmore, og det samme gør mine to døtre samt flere
andre i min omgangskreds. Jeg har endnu til gode at opleve
problemer med deres system.

Mine døtre var i Sydafrika for nogle år siden. Dernede brugte de
lokalkort, men jeg sms'ede til dem via Telmore.

--
Bertel

Fra : Chano Andersen

Dato : 27-04-10 00:06

Den 26-04-2010 19:26, Cykelsmeden skrev:

> du mener tilfældigvis ikke telmore?

Nix, jeg mener bestemt Telia..

> [...]
> Vi bruger Termore, jeg ve ikke hvad "deres" et, men "de" betaler
> hvergang (er ikke lykkedes at komme igennem med klage)

Fantastisk, så Telia er ikke de eneste der er i besiddelse af en SMS
replikator. ;)

Jeg vil dog påstå, at det er modtager selskabet der har problemet. Jeg
har KUN oplevet mærkelige ting hos Telia, her hjemme. Har dog selv
Telenor på mobilen, men har haft telefon hos et IP selskab der havde
trafik igennem Telia, og min kæreste havde også Telia på et tidspunkt,
til hun blev træt af alle SMS gentagelserne, når jeg skrev til hende.
(Med vores SMS trafik, kunne det blive en pæn del gentagelser)

Så jeg ved med garanti, at der har været sjove situationer med SMS fra
Telenor til Telia, samt fra Telias ISDN30 løsninger, til alle mulige
andre numre. (IP udbyderen havde et antal ISDN30 linjer fra Telia)

- Chano Andersen.

Fra : Brian Lund

Dato : 10-05-10 07:37

> [...]
> høre mig)
>
> Ovenstående er grund nok til, at jeg aldrig bliver Telia kunde.

Hæ hæ, den har jeg også prøvet en gang! Jeg havde dog mobilix/orange den
gang (så ja, det er længe siden) - forsøgte at ringe op til en kammerat
men havnede som lytter på en tilfældig samtale!

Brian

Fra : Chano Andersen

Dato : 10-05-10 19:43

Den 10-05-2010 08:36, Brian Lund skrev:
> Hæ hæ, den har jeg også prøvet en gang! Jeg havde dog mobilix/orange den
> gang (så ja, det er længe siden) - forsøgte at ringe op til en kammerat
> men havnede som lytter på en tilfældig samtale!

De var vist også gift med Telia hva' angår netværk, så det kan vel ikke
undre nogen? :P

- Chano Andersen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-05-10 20:18

Chano Andersen forklarede:

> De var vist også gift med Telia hva' angår netværk, så det kan vel ikke undre
> nogen? :P

Det er jeg ret overrasket over, men har ikke forstand på det.
Husker dog at påstanden var at Orange havde Danmarks bedst dækkende net
og det gav megen ballade da Telia lukkede det gamle Orange sendenet.
Der var vist rigtig mange af de tidligere Orange kunder der ikke havde
dækning bagefter. ;-(

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Chano Andersen

Dato : 10-05-10 21:46

Den 10-05-2010 21:18, Jørgen Nielsen skrev:
> Det er jeg ret overrasket over, men har ikke forstand på det.
> Husker dog at påstanden var at Orange havde Danmarks bedst dækkende net

Mig bekendt har det ALTID været Sonofon og TDC der har kunne sige det.
Orange har sikkert haft bedre dækning end Telia, men det skulle undre
mig meget, hvis ikke Telia har været i stand til at udnytte Oranges
mastepositioner.

> og det gav megen ballade da Telia lukkede det gamle Orange sendenet. Der
> var vist rigtig mange af de tidligere Orange kunder der ikke havde
> dækning bagefter. ;-(

Det giver ikke umiddelbart nogen mening at lukke nettet helt ned, de har
måske droppet Oranges MNC, men næppe slukket for alt udstyret, uden at
de har haft en plan om at omfordele frekvenserne i deres eget net, så de
ville kunne udnytte de mange nyerhvervede mastepositioner.

Alt andet ville simpelthen være for dumt.

- Chano Andersen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-05-10 21:40

Chano Andersen forklarede:

> [...]
> hvis ikke Telia har været i stand til at udnytte Oranges mastepositioner.
Jeg var også ret overrasket over påstanden med Orange's dækning og vel
derfor at jeg erindrer den.

Så vidt jeg husker var der noget med at den ene part brugt noget
Ericsson udstyr og den ande part noget andet. Telia ville kun have et
system.

> [...]
> udnytte de mange nyerhvervede mastepositioner.
>
> Alt andet ville simpelthen være for dumt.
Det ved jeg for lidt om emnet til at uddybe mere.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]