Kasko i Tyskland.
Fra : GSX 750

Dato : 26-04-10 14:22

Hej gruppe.
Fruen og jeg tager til Berlin på mc i den nærmeste fremtid.
Jeg har kasko på motorcyklen, men ikke Falck eller vejhjælp.
Hvordan forholder det sig, hvis jeg kører i stykker? Får jeg hjælp gennem
kaskoen, eller skal jeg tegne vejhjælp for en sikkerheds skyld.
Mvh
Jarl
--
GSX 750 ES 1986

Fra : Grunnet

Dato : 26-04-10 16:16

"GSX 750" <no@name.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> Hvordan forholder det sig, hvis jeg kører i stykker? Får jeg hjælp gennem
> kaskoen, eller skal jeg tegne vejhjælp for en sikkerheds skyld.

Du bør tegne et abbonement på vejhjælp.
Forhør dig hos dit forsikringsselskab om de har sådan et abb.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

Fra : EK

Dato : 26-04-10 18:13

"Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Du bør tegne et abbonement på vejhjælp.
> Forhør dig hos dit forsikringsselskab om de har sådan et abb.

Hvad er fordelen ved at betale til Falck?
Så vidt jeg kan se, dækker min kasko da ca. det samme - eller tager jeg
fejl?

-Erik

Fra : Chris Poulsen

Dato : 26-04-10 17:23

On 26-04-2010 15:22, GSX 750 wrote:
> [...]
> Hvordan forholder det sig, hvis jeg kører i stykker? Får jeg hjælp
> gennem kaskoen, eller skal jeg tegne vejhjælp for en sikkerheds skyld.

Hej,

Jeg vil tro at du kan finde svar på nedenstående link:

http://sos.dk/da/Consumer/DetRoedeKort/

- Alternativt kan du jo ringe til dit forsikringsselskab og få vished.

--
Mvh. Chris

Fra : GSX 750

Dato : 26-04-10 19:34

"Chris Poulsen" <maillinglist@nesluop.dk> skrev i meddelelsen

> Hej,
>
> Jeg vil tro at du kan finde svar på nedenstående link:
>
> http://sos.dk/da/Consumer/DetRoedeKort/
>
> - Alternativt kan du jo ringe til dit forsikringsselskab og få vished.

Det var et perfekt link, tak. Prøver lige at ringe til forsikringen imorgen.
Men det ser da ud til, at man ikke længere har brug for vejhjælp i udlandet
:)
Mvh
Jarl

Fra : Grunnet

Dato : 27-04-10 05:38

> [...]
>
> Det var et perfekt link, tak. Prøver lige at ringe til forsikringen
> imorgen. Men det ser da ud til, at man ikke længere har brug for vejhjælp

Giver du en tilbagemelding her i gruppen.
Det er nyt for mig, at de SOS også dækker ved driftsstop, så det vil være
rart at vide hvor meget de så dækker i sådant et tilfælde.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

Fra : Anders Majland

Dato : 27-04-10 07:11

> Giver du en tilbagemelding her i gruppen.
> Det er nyt for mig, at de SOS også dækker ved driftsstop, så det vil være
> rart at vide hvor meget de så dækker i sådant et tilfælde.

Jeg har haft falck super et par år - primært fordi min vinter/offroad mc kun
var ansvars forsikret. Men nu har jeg kun en mc tilbage og så svinder
fordelene jo ved at det er mig der er dækket uanset køretøj imod at skulle
forsikre hvert køretøj.

Og merprisen fra ansvar til kasko for gyngehesten er stort set det samme som
et års falck super

/A

Fra : GSX 750

Dato : 27-04-10 17:57

> [...]
> Det er nyt for mig, at de SOS også dækker ved driftsstop, så det vil være
> rart at vide hvor meget de så dækker i sådant et tilfælde.

Hej.
Efter at have snakket med forsikringen, skulle det være helt unødvendigt at
have vejhjælp, når jeg er i udlandet. I værste tilfælde (løber tør for
benzin) ringer jeg til sos, og de sender en ud med benzin, og jeg skal selv
betale for benzinen :) I andre tilfælde af driftstop (punktering,
bremse-motorstop, tyveri osv), dog ikke hvis havariet gør, at jeg stadig
forsvarligt og trafiksikkerhedsmæssigt kan fortsætte, er inddækket af
kaskoen. Så det er jo godt nok...

Men jeg kan så regne ud, at det stadig er nødvendigt herhjemme, da kaskoen
ikke dækker på samme måde som i udlandet, medmindre jeg snart får fat i en
trailer til bilen, så jeg kan blive hentet hvis det er nødvendigt.

Så det var hvad min forsikringsagent havde at sige til mig. Håber andre kan
bruge det til noget.

Med venlig hilsen
Jarl
--
Der lige om snart skal til Berlin

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-10 21:42

> Men jeg kan så regne ud, at det stadig er nødvendigt herhjemme, da kaskoen
> ikke dækker på samme måde som i udlandet, medmindre jeg snart får fat i en
> trailer til bilen, så jeg kan blive hentet hvis det er nødvendigt.

Skulle uheldet være ude kan du jo også leje en trailer.

Det er ikke noget nyt. Det er ca. 10 år siden de hjalp mig med at fremskaffe
en benzinpumpe til bilen.

Per.

Fra : Jim Andersen

Dato : 28-04-10 09:07

Per Olsen wrote:
> Skulle uheldet være ude kan du jo også leje en trailer.

mc-trailer med fastspændingsgrej:
http://www.mc-center.dk/

300 for et døgn.

/jim

Fra : Anders Majland

Dato : 28-04-10 10:52

> mc-trailer med fastspændingsgrej:
> http://www.mc-center.dk/

Der er jo også http://viflytterdinbil.dk

Et nummer der kan være rart at gemme, hvis man er havareret langt væk og
ikke har flere vennetjenester at trække på ...

Det er da sikkert ikke billigt, men sikkert billigere end Falck og DAH ...

/A

Fra : GSX 750

Dato : 01-05-10 20:02

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> ikke har flere vennetjenester at trække på ...
>
> Det er da sikkert ikke billigt, men sikkert billigere end Falck og DAH ...

Jooh, men ikke aktuelt i udlandet hvis mcèn er kaskoforsikret.
Jarl

Fra : GSX 750

Dato : 01-05-10 20:02

"Jim Andersen" <jim@officeconsult.invalid> skrev i meddelelsen

> mc-trailer med fastspændingsgrej:
> http://www.mc-center.dk/
>
> 300 for et døgn.
>
> /jim

Vores lokale tank har trailer til 125 kr pr døgn og jeg har masser af
skanstropper. Er da noget billigere :)
Jarl