iMac 27" som monitor for min Mac Mini
Fra : BoFromDenmark

Dato : 26-04-10 07:19

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-04-10 14:23

Fra : BoFromDenmark

Dato : 26-04-10 07:40

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-04-10 14:46

Fra : N/A

Dato : 26-04-10 15:16

Fra : BoFromDenmark

Dato : 26-04-10 07:54

Model 1103 Årgang 2005

/Bo

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-04-10 15:12

BoFromDenmark <boisalten@gmail.com> wrote:

> > eh ... model, rgang osv. ?
> >
> > /thomas
>
> Model 1103 Årgang 2005

Du skal have en converter som laver DVI om til MiniDisplayport

<http://www.atlona.com/Atlona-DVI-to-Mini-DisplayPort-Converter-p-17859.
html>

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-10 15:16

Hej,

> Model 1103 Årgang 2005

Noget af det billigste er nok en dims som den her:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=693847

Umiddelbart vil jeg dog mere råde dig til at forære din gamle Mac Mini
væk og så købe en ny med mini-display-port udgang.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-04-10 15:58

Den 26/04/10 16.15, Jens Kristian Søgaard skrev:

> Umiddelbart vil jeg dog mere råde dig til at forære din gamle Mac Mini
> væk og så købe en ny med mini-display-port udgang.

Du ville nok blive overrasket over hvad folk forventer man kan få for en
brugt Mac Mini i vore dage!

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-10 16:30

Hej,

> Du ville nok blive overrasket over hvad folk forventer man kan få for en
> brugt Mac Mini i vore dage!

Der er også forskel på, hvad folk forventer at få - og hvad man så reelt
kan få.

Hvis du kender nogen der vil give noget væsentligt, så sig til - jeg har
to af dem stående på en reol.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-04-10 17:33

Den 26/04/10 17.29, Jens Kristian Søgaard skrev:

> Hvis du kender nogen der vil give noget væsentligt, så sig til - jeg har
> to af dem stående på en reol.

Det gør jeg ikke, men hvor langt er du nede i pris, da?

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-10 17:38

Hej,

> Det gør jeg ikke, men hvor langt er du nede i pris, da?

Det ved jeg ikke - nok til at jeg gider have besværet med at sende dem
eller hvad der skal til. Jeg regnede med at den slags var usælgeligt, så
lige nu samler de bare støv i en kasse. Send mig evt. en mail, da køb og
salg er offtopic her.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-05-10 21:41

Den 26/04/10 18.37, Jens Kristian Søgaard skrev:
> [...]
> eller hvad der skal til. Jeg regnede med at den slags var usælgeligt, så
> lige nu samler de bare støv i en kasse. Send mig evt. en mail, da køb og

Har sendt et par svarmails, men de er vist røget i dit spamfilter.
Gider du checke?

Fra : N/A

Dato : 26-04-10 15:16

Fra : BoFromDenmark

Dato : 26-04-10 10:38

On 26 Apr., 17:29, Jens Kristian Søgaard <j...@mermaidconsulting.dk>
wrote:
> Hej,

Da jeg brugte den aktivt havde jeg en adapter den digitale udgang -
det betød at jeg kunne bruge en almindelig monitor med VGA kabel. Kan
jeg ikke bare sætte den adapter i mini`en og derefter anskaffe et
minidvi-to-vga kabel? Hvad vil iMac27" sige til det?

/Bo

PS: lige nu står mini`en og leger webserver det klare den helt
fint!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-04-10 17:53

> [...]

> jeg ikke bare sætte den adapter i mini`en og derefter anskaffe et
> minidvi-to-vga kabel? Hvad vil iMac27" sige til det?

det vil ikke virke ...

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 26-04-10 19:28

BoFromDenmark <boisalten@gmail.com> wrote:

> PS: lige nu står mini`en og leger webserver det klare den helt
> fint!

Hvis du bare skal dimse lidt med den, kan du slå skærmdeling til.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-04-10 19:31

> Hvis du bare skal dimse lidt med den, kan du slå skærmdeling til.

til webserver skal man højst bruge terminal.app

/thomas

Fra : BoFromDenmark

Dato : 26-04-10 12:54

> Hvis du bare skal dimse lidt med den, kan du slå skærmdeling til.
>
> --
> Mvh./Regards,    Niels Jørgen Kruse,    Vanløse, Denmark

Skærmdeling! - det lyder da som en genial ide. Hvordan gør jeg lige
det?

/Bo

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-04-10 20:00

> Skærmdeling! - det lyder da som en genial ide. Hvordan gør jeg lige
> det?

det vil hjælpe at vide hvilket system du kører på din mini og din anden
maskine ..

/thomas

Fra : BoFromDenmark

Dato : 26-04-10 13:30

> det vil hjælpe at vide hvilket system du kører på din mini og din anden
> maskine ..
>
> /thomas

klart :)

Min iMac27" kører Sneleoparden og Mac mini`en kører 10.4.11

/Bo

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-04-10 21:29

> klart :)
>
> Min iMac27" kører Sneleoparden og Mac mini`en kører 10.4.11

slå "apple remote desktop" til under sharing (eller deling hvis du kører
dansk) og find maskinen i Finder under "enheder" på din 10.6.x maskine
.... klik på "share screen"

/thomas

Fra : BoFromDenmark

Dato : 27-04-10 13:30

> slå "apple remote desktop" til under sharing (eller deling hvis du kører
> dansk) og find maskinen i Finder under "enheder" på din 10.6.x maskine
> ... klik på "share screen"
>
> /thomas

Tak, det funger fint. Desværre skal jeg godkende delingen på min Mac
mini, hvilket så alligevel kræver en skærm - kan det ikke ordnes uden
godkendelse?

/Bo

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-04-10 20:40

> Tak, det funger fint. Desværre skal jeg godkende delingen på min Mac
> mini, hvilket så alligevel kræver en skærm - kan det ikke ordnes uden
> godkendelse?

ja du kan slå fra at den kræver godkendelse ...

/thomas