Optage samtale
Fra : Jan A

Dato : 25-04-10 20:03

Hej
Jeg leder efter en telefon der kan optage samtalen, findes
der noget det duer ?. Gode/dårlige erfaringer ønskes.

MVH Jan

Fra : TGJ

Dato : 25-04-10 20:17
Fra : Jan A

Dato : 26-04-10 19:18

"TGJ" <somewhere@theinternet.com> skrev i en meddelelse
> er det som dette du mener:
> http://www.cbb.dk/mobil/produkter-tjenester/tjenester/cbb-call-recorder/
>
> /Thomas

Hej Thomas
Det du henviser til duer ikke, det skal være noget jeg
kan starte direkte på telefonen.

Jan

Fra : simon

Dato : 27-04-10 10:40

Den 25-04-2010 21:02, Jan A skrev:
> Hej
> Jeg leder efter en telefon der kan optage samtalen, findes
> der noget det duer ?. Gode/dårlige erfaringer ønskes.
>
> MVH Jan

Følgende er "sakset" fra sol.dk:
"En Nokia 6300 har optagefunktion.
Ved samtale skal du trykke venstre valgknap, når du har
forbindelse/ringet op. Rul ned, til der står 'optager'. Vælg den, og den
er allerede i gang med at optage.
Tilsvarende, hvis du bruger den som diktafon. Men den skal holdes ret
tæt på den, der taler, for at få en ordentlig kvalitet. Det er jo trods
alt en mikrofon, der skal optage den, der taler frem for baggrundsstøjen.
Men mens optageren kører, kan du ikke vælge andet på telefonen. Du kan
fx ikke sætte den til at optage, og så ringe op. Så vil den forlade
optaqeren.
Der kommer en bip-lyd jævnligt mens den optager. Den bip-lyd kan begge
ender høre."

Det forekommer mig, at det måske er ulovligt at optage en samtale,
medmindre man gør modparten opmærksom på dette.
/simon

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-04-10 10:56

simon skrev:

> Det forekommer mig, at det måske er ulovligt at optage en samtale,
> medmindre man gør modparten opmærksom på dette.

Det er det ikke. Det er lovligt at optage - eller lade optage -
en samtale man selv deltager i - uanset om andre er klar over
det.

--
Bertel