MS Windows
briani 27239
Welland 7i1 kortlæser Windows 7
Fra : Klaus

Dato : 25-04-10 14:53

Efter at have ominstalleret til Windows 7, er der ikke kontakt til min
kortlæser mere.
I WinXP have jeg jo de ekstra drev i explorer!
Skal der installeres software eller drivere til ovenstående kortlæser i
Win7?

Fra : Ole C

Dato : 25-04-10 17:20

Klaus skrev blandt andet:

> [...]
> I WinXP have jeg jo de ekstra drev i explorer!
> Skal der installeres software eller drivere til ovenstående kortlæser

Du mangler sandsynligvis den rette driver.

--
vh
Ole C

Fra : Klaus

Dato : 26-04-10 05:18

"Ole C" <mail@olec.invalid> wrote in message

> Du mangler sandsynligvis den rette driver.
>
> --
> vh
> Ole C

Er der nogen som har et link til en driver til sådan en Welland 7i1
kortlæser?

mvh Klaus

Fra : Klaus

Dato : 26-04-10 16:48

"Klaus" <klauja@gmail.com> wrote in message

> "Ole C" <mail@olec.invalid> wrote in message

> Er der nogen som har et link til en driver til sådan en Welland 7i1
> kortlæser?
>
> mvh Klaus

Eller er det en USB driver til bundkortet der mangler?

Fra : Ole C

Dato : 27-04-10 00:36

Klaus skrev blandt andet:

> Er der nogen som har et link til en driver til sådan en Welland 7i1
> kortlæser?

Du har vel tidligere lagt en driver ind fra en CD, der fulgte med
kortlæseren? Eller hvis computeren er født med kortlæseren, har du vel en
skive med drivere?
Hvilket styresystem brugte du tidligere på maskinen? Hvis det var Vista, vil
den gamle driver muligvis også virke i Windows 7.

--
vh
Ole C

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 27-04-10 00:48

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev :

>Du har vel tidligere lagt en driver ind fra en CD, der fulgte med
>kortlæseren? Eller hvis computeren er født med kortlæseren, har du vel en
>skive med drivere?

Jeg synes, at det lyder usandsynligt, at der skal installeres
driver til en usbkortlæser, som jeg går ud fra, at det er.

Siden ME/2000 har det været understøttet af Windows (og vistnok
også 98SE)
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Ole C

Dato : 27-04-10 08:55

Kerim Ellentoft skrev blandt andet:

> Jeg synes, at det lyder usandsynligt, at der skal installeres
> driver til en usbkortlæser, som jeg går ud fra, at det er.

Hm. Ikke desto mindre er der en driver-CD med i pakken her:
http://www.midtdata.dk/produkt/1000061814/Cardreaderwriter7i1.html

> Siden ME/2000 har det været understøttet af Windows (og vistnok
> også 98SE)

Og så burde den vel også umiddelbart virke i spørgerens nye installation.
Men det er jo det den ikke gør....

--
vh
Ole C

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-04-10 11:41

Ja, med en driver til WIN98.
Det er ganske normalt.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Lars E. P.

Dato : 27-04-10 18:42

Sun, 25 Apr 2010 15:52:42 +0200, skrev "Klaus" <klauja@gmail.com> :

> [...]
>I WinXP have jeg jo de ekstra drev i explorer!
>Skal der installeres software eller drivere til ovenstående kortlæser i

Det er ikke alt hardware der kunne bruges under XP som også kan bruges
under Vista/W7. Hvis det er en ældre model, er det næppe sandsynligt.
Men det kan du formentlig læse mere om på producentens hjemmeside.

Hilsen Lars

Fra : Torben \(8381 Tilst\~

Dato : 27-04-10 22:13

"Klaus" <klauja@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> I WinXP have jeg jo de ekstra drev i explorer!
> Skal der installeres software eller drivere til ovenstående kortlæser i

I win 7 kan man ikke se drevbogstaverne før der er indsat et medie - dvs. du
ikke kan se din kortlæsersers porte hvis der ikke er noget i dem!

--
/Torben

Fra : Jens Petersen

Dato : 28-04-10 09:01

On Tue, 27 Apr 2010 23:13:09 +0200, "Torben \(8381 Tilst\)"
<torben.fejr@stofanet.invalid> wrote:

>"Klaus" <klauja@gmail.com> skrev i meddelelsen
>
>I win 7 kan man ikke se drevbogstaverne før der er indsat et medie - dvs. du
>ikke kan se din kortlæsersers porte hvis der ikke er noget i dem!

Nå - min 7'er viser da fire drev fra kortlæseren (NorthQ).
--
OV1A Jens

Drive the way you wish your children would.

Fra : emjeppesen

Dato : 28-04-10 11:34

Jens Petersen skrev:

>Nå - min 7'er viser da fire drev fra kortlæseren (NorthQ).

Kun fordi du har tilsluttet din kortlæser, hvilket må betragtes som et
medie.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Jens Petersen

Dato : 28-04-10 14:10

On Wed, 28 Apr 2010 12:34:23 +0200, emjeppesen <emj@> wrote:

>Kun fordi du har tilsluttet din kortlæser, hvilket må betragtes som et
>medie.

Så det er noget vrøvl Torben skriver?

Fra : emjeppesen

Dato : 28-04-10 14:28

Jens Petersen skrev:

>Så det er noget vrøvl Torben skriver?

Det er vel ikke noget vrøvl, med bare ikke helt korrekt

Min tomme eksterne kortlæser vises som 4 drev, men kortlæseren kan
læse mange flere korttyper end 4.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Rado

Dato : 28-04-10 14:15

On Wed, 28 Apr 2010 10:01:11 +0200, Jens Petersen <jp@c.dk> wrote:

>Nå - min 7'er viser da fire drev fra kortlæseren (NorthQ).

Programmet her kan skjule dem der ikke bliver brugt, hvis man ønsker
dette (bruger det selv i XP):

http://safelyremove.com/?sm=mainmenu&ver=4.2.5.879&vertype=pro

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...