Strand Consult: Denmark's illegitimate iPh~
Fra : Per Rønne

Dato : 24-04-10 21:48

Jeg vil tro at denne artikel fra RaughlyDrafted Magazine i San Francisco
fra 15. december vil have en vis interesse i denne gruppe:

<http://www.roughlydrafted.com/2009/12/15/strand-consult-denmarks-illegi
timate-iphone-angry-pundit-nutter/>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-04-10 21:54

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg vil tro at denne artikel fra RaughlyDrafted Magazine i San Francisco
> fra 15. december vil have en vis interesse i denne gruppe:

> [...]

bah ... det er lidt som "the pot calling the kettle black" ... Daniel
Eran Dilger er en nar ... han skriver bla. for appleinsider.com under et
pseudonym (Prince McLane) og henviser så tilbage til RaughlyDrafted som
kilde ... han er en sockpuppet af værste skuffe ..

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 24-04-10 22:36

> [...]
> pseudonym (Prince McLane) og henviser så tilbage til RaughlyDrafted som
> kilde ... han er en sockpuppet af værste skuffe ..

OK. Jeg har også haft nogle debatter med folk der så pludselig har
henvist til en side under wikipedia-klon der gav dem helt ret.

Men med en klar fornemmelse at den side har de lige været inde og skrive
selv - går endda selv på wikipedia.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-04-10 22:41

> [...]
> henvist til en side under wikipedia-klon der gav dem helt ret.
>
> Men med en klar fornemmelse at den side har de lige været inde og skrive

nu skriver han ikke bare i fora eller i kommentarer, men regulære
artikler på appleinsider.com .. ofte et frytgligt mix af gæt, halve
sandheder, speklationer osv.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-04-10 23:02

> nu skriver han ikke bare i fora eller i kommentarer, men regulære
> artikler på appleinsider.com .. ofte et frytgligt mix af gæt, halve
> sandheder, speklationer osv.

Jeg troede, vi var sure på John Strand. Nu skælder i ud på en, som
kritiserer ham og punkt for punkt gennemgår, hvordan John Strands
forudsigelser ikke har holdt stik. Hvad er der galt i det? Om ikke
andet, så er det da imponerende, at de har opdaget John Strand helt ovre
i USA og gider bruge krudt på en teleanalytiker fra vores lillebitte
land.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-04-10 23:06

> [...]
> andet, så er det da imponerende, at de har opdaget John Strand helt ovre
> i USA og gider bruge krudt på en teleanalytiker fra vores lillebitte

Fordi manden er mindst lige så useriøs og utilregnelig som John Strand
selv ... :)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-04-10 00:11

> Fordi manden er mindst lige så useriøs og utilregnelig som John Strand
> selv ... :)

Kan det ikke være ligegyldigt, så længe han er på vores side?
Jeg kender ham godt nok slet ikke. Hvad er der galt med den artikel, der
henvises til her? Han gennemgår da John Strands påstande punkt for
punkt. Så vidt jeg husker, er de da rigtige nok. Det er da også rigtigt,
at de slet ikke er gået i opfyldelse. Men det er da et forfærdeligt
uheldigt billede, de har fundet til artiklen. Med mindre man
selvfølgelig vil gøre nar ad JS.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-04-10 07:39

> Kan det ikke være ligegyldigt, så længe han er på vores side?

nope ;)

> Jeg kender ham godt nok slet ikke. Hvad er der galt med den artikel, der
> henvises til her?

Der er ikke nødvendigvis noget galt med netop denne artikel ... Dilger
er en af dem der en gang imellem, med mere held end forstand, skriver
noget fornuftigt ...

Det er hans "long term track record" jeg har et problem med ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-04-10 00:19

> nope ;)

Målet hellige midlet

> [...]
> noget fornuftigt ...
>
> Det er hans "long term track record" jeg har et problem med ...

Jeg kender ham sjovt nok slet ikke, og jeg har da ellers fulgt en del
med de seneste 15 år. Nu har vi Mac-brugere gennem tiderne skulle finde
os i så mange negative omtaler af Apple og deres produkter, hvor der
ofte kom fejlagtige og fordrejede udtalelser fra mere eller mindre
vanvittige personer. Jeg kan altså ikke lade være med at more mig lidt
indvendigt, nu hvor rollerne er byttet om.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-04-10 02:11

Henrik Münster wrote:

> [...]
> vanvittige personer. Jeg kan altså ikke lade være med at more mig lidt
> indvendigt, nu hvor rollerne er byttet om.

Problemet er, at John Strand så åbenlys bruger sin optræden i medierne
til at nedgøre alt, hvad der kommer fra Apples side, og at han er
fuldstændig ukritisk og ligeglad med, hvad han siger og gør. - Og at
medier som DR er lige så tåbelige, at de bruger ham ved enhver given
lejlighed, og vel at mærke altid lader ham få det sidste ord. - Jeg har
aldrig i de nu snart 20 år, jeg har kendt til og brugt Apple produkter,
været ude for, at der har været en anden 'modspiller' mod John Strand,
når han har udtalt sig om primært Apple.

Svjh. blev han endda fyret på gråt papir pga. illoyalitet fra det firma,
han opr. var ansat i, fordi han pludselig gik i medierne - som alm.
ansat - uden ledelsens tilladelse og viden. - Og vi er altså helt
tilbage omk. 1991-1992. - Jeg har faktisk haft den tvivlsomme 'ære' at
møde ham personligt en enkelt gang i forb. med noget
computer-messe-værk. Han er ganske enkelt noget af det mest ubehagelige
og utålelige, man overhovedet kan forestille sig. - Ser ned på alt og
alle, der ikke slikker ham i r**** for at sige det lige ud!

På det punkt er han endda værre end selveste Dvorak jr., - og det siger
ikke så lidt! - Dvorak jr. kan trods alt godt forstå en pæn hentydning
eller et vink med en 20-punds forhammer i en diskussion, - at nu er det
vist på tide at stikke piben ind, - men det er John Strand fuldstændig
kold over for... Han maser bare videre - bare endnu værre.

Jeg går normalt ikke ind for begrænsning af ytringsfriheden, men John
Strand er en af de få personer, jeg gerne så få total forbud mod at
udtale sig offentlig - og det både i tale og på tryk!

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-04-10 22:26

> Jeg har faktisk haft den tvivlsomme 'ære' at møde ham personligt en enkelt
> gang i forb. med noget computer-messe-værk.

Jeg har nævnt det før, men jeg har faktisk været på skiferie med ham et
par gange via nogle bekendtes bekendte. Det er omkring tyve år siden, så
jeg havde dårligt nok computer og slet ikke Mac dengang. Jeg ved ikke,
om jeg egentlig har talt med ham, men han var jo også ganske ung dengang
- og en hel del slankere, men det er han jo ikke ene om Jeg husker
egentlig ikke noget specielt om ham, men da han nogle år senere dukkede
frem i medierne, kunne jeg huske ham. Dengang var det vist ikke Apple
han talte om, men blot noget om telebranchen. Det er faktisk først efter
iPhone, jeg bemærkede, at han er negativ overfor Apple.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-04-10 22:30

> [...]
> han talte om, men blot noget om telebranchen. Det er faktisk først efter
> iPhone, jeg bemærkede, at han er negativ overfor Apple.

Fordi det i hans optik er umuligt for en "nybegynder" at dominere et
marked på den måde, og så hurtigt, som Apple har formået .. det
regnestykke kan han simpelthen ikke få til at gå op.

/thoma

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-04-10 01:38

Thomas von Hassel wrote:

> Fordi det i hans optik er umuligt for en "nybegynder" at dominere et
> marked på den måde, og så hurtigt, som Apple har formået .. det
> regnestykke kan han simpelthen ikke få til at gå op.

Tja, - det viser jo bare, hvor lille en forstand, han har på de ting,
når han ikke har kunnet se det store hul, Apple lige netop har fundet
med iPhonen. - OK, hullet har åbenbart været så stort, at han ikke har
kunnet se det.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-10 06:52

> [...]
> når han ikke har kunnet se det store hul, Apple lige netop har fundet
> med iPhonen. - OK, hullet har åbenbart været så stort, at han ikke har

For at være fair var der -mange- der så Apple' forsøg på at komme ind på
"smartphone" markedet som lidt af et sats, men de har så været så kloge
hurtigt at erkende deres fejltagelser og komme videre ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-04-10 12:32

Thomas von Hassel wrote:

> For at være fair var der -mange- der så Apple' forsøg på at komme ind på
> "smartphone" markedet som lidt af et sats, men de har så været så kloge
> hurtigt at erkende deres fejltagelser og komme videre ...

Dem har jeg også læst en del af dengang, jeg stadig troede på, at iPhone
også kunne være noget for os svagtseende. Og selvom jeg er kritisk over
for den, så hader jeg da ikke Apple, - så ville jeg nok ikke sidde med 4
stk. af deres computere...

Men langt de fleste af de artikler har også været på et helt andet og
langt mere sobert plan - ofte endda med både økonomiske beregninger og
branche- og markedsanalyse i - og ikke som John Strand, der bare buser
frem som en vred hanelefant i et jordbærbed og tramper alt og alle ned,
der ikke er enig med ham. På mig - og nok de fleste andre - virker det
nærmest sygeligt med det had, han har til Apple.

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-04-10 07:40

> [...]
> når han ikke har kunnet se det store hul, Apple lige netop har fundet
> med iPhonen. - OK, hullet har åbenbart været så stort, at han ikke har

Det er ellers netop blevet meget almindeligt, at markedet kan skifte
meget hurtigt med de effektiver reklamekampagner, der kan laves nu om
dage med f.eks. fjernsyn og internet. Jeg ved, at I elsker mine
bilanalogier, og netop Suzukis tv-reklamer for deres biler er et godt
eksempel på, hvor meget en effektiv reklamekampagne kan gøre. Suzuki har
i perioder været det bedst sælgende bilmærke i Danmark. I andre lande
ryster man på hovedet over, at sådan et lille og ukendt mærke kan sælge
så godt.
Et andet eksempel er "Will it blend?" reklamefilmene på nettet.
De har virkelig ændret blendermarkedet i USA. Det hidtil bedst sælgende
mærkes salg er styrtdykket.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-04-10 03:13

Den 24/04/10 23.35, Per Rønne skrev:

> [...]
> henvist til en side under wikipedia-klon der gav dem helt ret.
>
> Men med en klar fornemmelse at den side har de lige været inde og skrive

Det kan du jo se i historikken for den enkelte side.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-04-10 05:36

> Det kan du jo se i historikken for den enkelte side.

Ja, det kunne jeg jo have gjort - men det glemte jeg så lige på det
tidspunkt at gøre.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 30-04-10 12:06

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> <http://www.roughlydrafted.com/2009/12/15/strand-consult-denmarks-illegi
> timate-iphone-angry-pundit-nutter/>

Hey

Kender ikke manden, det er muligt at han konsekvent tager fejl, MEN det
er da også fåfaldende så skingert man behandler kritikere her.

Helt ærligt hvis i synes han er en tåbe så lad den da bare ligge.

Hygge

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-10 13:23

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Hey
>
> Kender ikke manden, det er muligt at han konsekvent tager fejl, MEN det
> er da også fåfaldende så skingert man behandler kritikere her.

lige så skingert som du behandler Apple fordi de ikke gør som det passer
_dig_ ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 30-04-10 15:22

> lige så skingert som du behandler Apple fordi de ikke gør som det passer
> _dig_ ?

jeg gør sagligt opmærksom på når Apple laver dårlige designvalg, modsat
andre der insisterer på at Apple er fejlfrie.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-10 15:29

> jeg gør sagligt opmærksom på når Apple laver dårlige designvalg, modsat
> andre der insisterer på at Apple er fejlfrie.

det er det vist ingen her der gør .... ?

/thomas

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 30-04-10 20:53

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> Fordi det i hans optik er umuligt for en "nybegynder" at dominere et
> marked på den måde, og så hurtigt, som Apple har formået .. det
> regnestykke kan han simpelthen ikke få til at gå op.

Jeg gætter på, at ca. 90% af hans opgaver ligger hos TDC, og at han
derfor er blevet så tanke-indavlet, at han ikke kan se andre
forretningsmodeller end en "lukket have" model baseret på
tele-leverandørens præmisser. Tanken om en gadget-leverandørs lukket
have (iPhone App Store) gør telebranchen til "dumme" bit-skubbere,
hvilket de åbenbart ikke kan se den store gevinst i (bortset fra
f.eks. Fullrate og et par andre). På den baggrund kan jeg godt forstå,
at han føler behov for at nedgøre iPhone.

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
+++ATH

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-10 20:54

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> [...]
> f.eks. Fullrate og et par andre). På den baggrund kan jeg godt forstå,
> at han føler behov for at nedgøre iPhone.

Fullrate er vel også tdc... kan de ikke lære af hinanden ?

/thomas

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 30-04-10 21:07

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> Fullrate er vel også tdc... kan de ikke lære af hinanden ?

Som jeg har forstået det, ejer TDC Fullrate. Det gør dem ikke
identiske. Fullrate forfølger (igen, baseret på min forståelse af
situationen) rollen som dumb pipe provider, i modsætning til TDC, der
inkluderer webmail, TDC Play osv.