Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
driver til eos 300 (Vista 64)
Fra : Jørgensen

Dato : 24-04-10 19:41

Jeg tror sørme jeg har brug for jeres hjælp til at finde en driver der
sparke liv i min søns kamera, så han kan indlæse billeder i sin PC.

Vi har rodet rundt på Canons hjemmeside og DL lidt forskelligt som ikke
spiller, så nu må vi altså have hjælp.

Er der nogen der kender det eksakte drivernavn, eller kan henvise til link
mv.

Vi har netop fået kameraet og er totale novicer mht. at finde og vide hvad
de rigtige driver måtte kunne hedde!

Pænt tak.

--
F.B

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-04-10 19:45

"Jørgensen" <flem.i@liveornot.dk> skrev i en meddelelse
> så han kan indlæse billeder i sin PC.

Alternativt kan I jo bare bruge en kortlæser - de koster ikke mange
kroner.

Jan

Fra : Jørgensen

Dato : 24-04-10 19:52

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> Alternativt kan I jo bare bruge en kortlæser - de koster ikke mange
> kroner.

joeh, men junior er godt nog noget forhippet på at se sine skud på skærmen,
pronto!

--
F.B

Fra : Ivar

Dato : 25-04-10 16:23

Jørgensen skrev:

> joeh, men junior er godt nog noget forhippet på at se sine skud på skærmen,
> pronto!

Ja, så skal han tage kortet ud og bruge en kortlæser.
Jeg må indrømme at jeg ikke kender EOS 300D, men jeg havde en gang
et EOS 10D, det var en prisklasse over 300D, men med næsten
samme data. Jeg opgav meget hurtigt at download direkte fra
kameraet, det var langsomt og klodset.
Hvis han vil se mere end et billede, så går det hurtigere at
bruge de 2000 millisekunder det tager at tage kortet ud, og
proppe det i en kortlæser.

Ivar Magnusson

--
Liste over objektiver og blitz til Canon EOS:
http://lexinfo.dk/eos/canon.html

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-10 19:52

> Jeg tror sørme jeg har brug for jeres hjælp til at finde en driver der
> sparke liv i min søns kamera, så han kan indlæse billeder i sin PC.

Kan du ikke finde kameraet i stifinder som "ekstern lagerenhed" ?

-Joachim

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-04-10 22:05

J. Larsen wrote:

> Kan du ikke finde kameraet i stifinder som "ekstern lagerenhed" ?

Hvis det er i Vista som i XPPro, skal den tilføjes som 'ekstern disk',
men svjh. kræver netop en 300D, at man først installerer Canons driver...

mvh. Erik Richard

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-10 22:37

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

>Hvis det er i Vista som i XPPro, skal den tilføjes som 'ekstern disk', men
>svjh. kræver netop en 300D, at man først installerer Canons driver...

>mvh. Erik Richard

Tak for den oplysning, det var jeg ikke klar over. Jeg bruger dog også XP og
400D, og XP har generelt været god til at genkende de forskellige enheder
jeg har forsøgt at tilslutte gennem tiden. Det er vel også hele ideen med
USB-tilslutning (at det skal være nemt).

-Joachim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-04-10 19:58

Jørgensen <flem.i@liveornot.dk> wrote:

> [...]
> mv.
>
> Vi har netop fået kameraet og er totale novicer mht. at finde og vide hvad

men ikke den bare dukker op som en extern disk ?

/thomas

Fra : Jørgensen

Dato : 24-04-10 20:01

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> men ikke den bare dukker op som en extern disk ?

Mangler manual, så derfor lige et ekstra ?:
Skal der på kameraet sættes et hak et eller andet sted i menuen, for den
kommer ikke op som ekstern disk, og windows kan ikke finde en egnet driver
efter søgning!
--
F.B

Fra : J

Dato : 24-04-10 20:08

> [...]
> kommer ikke op som ekstern disk, og windows kan ikke finde en egnet driver

EOS300 er et filmkamera.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-04-10 20:57

"J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse
> EOS300 er et filmkamera.

Ja - men vi må jo næsten gå ud fra, at der menes et EOS 300D

Jan

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-04-10 20:17

> [...]

> kommer ikke op som ekstern disk, og windows kan ikke finde en egnet driver

kig efter "mass storage" under usb settings

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 24-04-10 22:01

On Sat, 24 Apr 2010 21:16:48 +0200, Thomas von Hassel wrote:

>kig efter "mass storage" under usb settings

Det hjælper ikke. 300D supporterer ikke mass storage. Prøv i stedet
for at se om den kan konfigureres til PTP.

Men er 300D i øvrigt ikke så gammel at den kun har USB 1.1 ?
For så er den ret langsom til at overføre billederne, og en løs
kortlæser vil være langt at foretrække.

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-04-10 22:10

Mikael Ejberg Pedersen <mik@ejberg.NO_SPAM_HERE.dk> wrote:

> Det hjælper ikke. 300D supporterer ikke mass storage. Prøv i stedet
> for at se om den kan konfigureres til PTP.

jeg har selv haft en 300D og jeg mener da den havde mass storage* ...
men det er rigtigt at alt canon har lavet derefter _ikke_ har USB mass
storage

/thomas

* det er længe siden .. men det er da muligt at det hackede firmware jeg
havde på havde enablet mass storage.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-04-10 19:55

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> storage
>
> * det er længe siden .. men det er da muligt at det hackede firmware jeg

Ja på Mac Os X, hvor det er systemets 'MassStorage' driver, der styrer,
hvad der kan sluttes til eller ikke og ikke selve den eksterne enhed.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-04-10 20:02

> Ja på Mac Os X, hvor det er systemets 'MassStorage' driver, der styrer,
> hvad der kan sluttes til eller ikke og ikke selve den eksterne enhed.

nu ved jeg ikke hvad du svarer på .. men f.eks. min 5DmkII har _ikke_
mass storage mulihed uanset hvad system du slutter den til ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-04-10 21:00

Thomas von Hassel wrote:

> nu ved jeg ikke hvad du svarer på .. men f.eks. min 5DmkII har _ikke_
> mass storage mulihed uanset hvad system du slutter den til ..

Mon ikke, at du har haft problemer med MassStorage? - Men det er stadig
ikke kameraets skyld, men systemet, der ikke har muligheden for
understøttelse. - Mht. Windows, så véd jeg ikke, hvorfor de er holdt op
med at implementere, men i Mac OS X tror jeg, at Apple har indset, at
udviklingen går så stærkt, at det alene vil kræve et godt
programmeringsteam at holde MassStorage opdateret, men jeg kunne godt
forestille mig, at MS også har indset det...

Samsung er åbenbart et andet kameramærke, der også har taget den
konsekvens - endda endnu videre. Til de fleste nye Samsung digicams er
der overhovedet ikke software med til Mac - kun en dedikeret driver til
Windows. - Jeg har lige købt mig en ES55 som 'daglig' kamera. Jeg har
endnu ikke haft tid til at afprøve, om den dukker op som ekstern enhed
eller ikke, men der står helt tydeligt i instruktionsvejledningen, at
driver kræves ved tilslutning til Windows. På deres hjemmeside står der
'no results' og/eller 'no results - not needed', når man søger...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-04-10 21:02

> Mon ikke, at du har haft problemer med MassStorage? - Men det er stadig
> ikke kameraets skyld, men systemet, der ikke har muligheden for
> understøttelse. -

wrong:

" ? No mass storage device USB mode"

<http://www.dpreview.com/reviews/canoneos5dmarkii/page40.asp>

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-04-10 02:11

Thomas von Hassel wrote:

> wrong:
> " ? No mass storage device USB mode"
> <http://www.dpreview.com/reviews/canoneos5dmarkii/page40.asp>

Det siger jo kun noget om, at selve kameraet ikke har den indbyggede
mass-storage std. protokol, men intet om, at styresystemer ikke
understøtter kameraet som 'Mass Storage Device' - 'ekstern enhed', om du
vil...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-04-10 07:36

> [...]
> mass-storage std. protokol, men intet om, at styresystemer ikke
> understøtter kameraet som 'Mass Storage Device' - 'ekstern enhed', om du

hvorfor skulle det ikke det ? ... det er jo det du bruger når du sætter
en USB kortlæser til ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-04-10 22:37

Jørgensen wrote:

> [...]
> Skal der på kameraet sættes et hak et eller andet sted i menuen, for den
> kommer ikke op som ekstern disk, og windows kan ikke finde en egnet

På dette link er der en dansk brugermanual som den første.
http://software.canon-europe.com/products/0010037.asp

Her skulle der være selve drivere til de forskellige systemer.
http://driverscollection.com/?H=EOS%20300D&By=Canon
Klik på 'Windows Vista-64bits'
Gå ned til 'Free Download'
I næste vindue til højre vælger du 'Download'
Udfyld/registrer for at downloade...
Filstr. ca. 72mb

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-04-10 22:07

Thomas von Hassel wrote:

> men ikke den bare dukker op som en extern disk ?

Nok ikke, når det er et Windows baseret system...

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-04-10 22:04

Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Vi har netop fået kameraet og er totale novicer mht. at finde og vide
> hvad de rigtige driver måtte kunne hedde!

Hvis I ikke har den medfø'lgende CD, kan I hente softwaren her...
http://software.canon-europe.com/products/0010037.asp

Eller måske som foreslået i et andet svar - blot at tilføje den som
'ekstern disk' i Stifinder. - Jeg kører selv med en XPPro, så hvis det
er det samme i Vista/Win7, /skal/ netop 300D have en drive3r, inden den
kan tilføjes som ekstern disk. - Så der er nok ikke andet at gøre end at
gå igennem listen med software og finde driver til hans system. - Det
ser ud til, der ikke er ret meget til Windows 7...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-04-10 22:11

> Hvis I ikke har den medfø'lgende CD, kan I hente softwaren her...
> http://software.canon-europe.com/products/0010037.asp

det hjælper ikke .. det er kun "updates" .. du skal have skiven for at
installere EOS utility ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-04-10 19:57

Thomas von Hassel wrote:

> det hjælper ikke .. det er kun "updates" .. du skal have skiven for at
> installere EOS utility ..

Normalt ja, men nogle af deres 'updates' virker også som stand-alone
installeringer uden opr. installering - en fordel, hvis man har mistet
medflg. CD...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-04-10 20:02

> Normalt ja, men nogle af deres 'updates' virker også som stand-alone
> installeringer uden opr. installering - en fordel, hvis man har mistet
> medflg. CD...

hmm ... virkede ikke som full installer da jeg sidst havde brug for det

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-04-10 20:48

Thomas von Hassel wrote:

> hmm ... virkede ikke som full installer da jeg sidst havde brug
> for det...

Problemet er, at man aldrig véd, hvilken af dem, der i praksis er en
fuld installering - hverken til windows eller Mac OS X. - Og det er
heller ikke kun deres kamerasoftware.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-04-10 20:54

> Problemet er, at man aldrig véd, hvilken af dem, der i praksis er en
> fuld installering - hverken til windows eller Mac OS X. - Og det er
> heller ikke kun deres kamerasoftware.

hvilket er den bedste grund til at gemme sine cd'er ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-04-10 01:04

Thomas von Hassel wrote:

> hvilket er den bedste grund til at gemme sine cd'er ...

Og huske at få dem med, når man køber brugt...

mvh. Erik Richard

Fra : Martin [6000]

Dato : 25-04-10 08:49

> men det er rigtigt at alt canon har lavet derefter _ikke_ har USB mass
> storage

Endnu en god grund til at holde sig langt væk fra Canon. Skal sq ikke
være i lommen på at de bestemmer hvad styresystem jeg skal køre - det
skaber kun bøvl og bavl og har altid gjort det.

--
Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-04-10 09:17

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> Endnu en god grund til at holde sig langt væk fra Canon. Skal sq ikke
> være i lommen på at de bestemmer hvad styresystem jeg skal køre - det
> skaber kun bøvl og bavl og har altid gjort det.

Det giver ingen mening ... du skal bare bruge et program som
understøtter PTP ... eller endu bedre en kortlæser ..

/thomas

Fra : Lars Danielsen

Dato : 25-04-10 11:01

Den 24-04-2010 20:41, Jørgensen skrev:
> [...]
>
> Vi har netop fået kameraet og er totale novicer mht. at finde og vide
> hvad de rigtige driver måtte kunne hedde!

Jeg havde det samme problem med et 350D og Windows 7.

På mit kamera blev problemet løst ved at jeg i kameraets menu under
kommunikation stillede det til "Print/PTP" i stedet for "PC" derefter
optrådte kameraet i windows stifinder somme en mappe.

Mvh
Lars

Fra : Henrik B.

Dato : 25-04-10 22:53

"Lars Danielsen" <lda@nymail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> kommunikation stillede det til "Print/PTP" i stedet for "PC" derefter
> optrådte kameraet i windows stifinder somme en mappe.

JEP! Står også at læse hér:
http://www.canon-europe.com/vista/dk/compatibility_table/dslr.asp

Der er i øvrigt et STORT og larmende link på Canons forside...!

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Martin [6000]

Dato : 25-04-10 11:43

> Det giver ingen mening ...

Det giver masser af mening.

Det er Canon's generelle holdning til det jeg anfægter.

Det er fint nok de ikke vil udvikle til fx. Linux, men de gør med næb og
klør så ingen andre kan gøre deres sure arbejde for dem og de dermed kan
få en større kundebase. Deres printere er fx. et helvede under Linux -
ene og alene fordi de ikke vil gøre det nemt. Jeg siger ikke de skal lave
driveren, men giv dog bolden op så andre kan - men næh nej lad os holde
det så lukket så ingen andre kan heller.

Jeg brækker mig over den holdning så derfor holder jeg mig bare fra Canon
- de leverer heldigvis ikke noget som ikke leveres andre steder også.

Det var såmend bare det - håber det giver mening nu.

Bortset fra det så bruger jeg selv kortlæser uanset kamera. Så teknisk
set ville jeg kunne bruge et Canon. Men jeg vil ikke støtte et firma med
de holdninger. Det er et personligt synspunkt som nogle kan følge og
andre ikke kan - og typisk dem der ikke kan er folk der ikke har oplevet
problemerne på egen krop qua de måske kører Windows eller OS X og derfor
ikke har tekniske problemer med produkterne.

Og sådan er der jo så meget ;)

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 26-04-10 04:56

> Fald bare ned moster! )

LOL

> Du kan så føje Sony og Æble-butikken til dén liste....

Der er mange jeg sikkert kan føje til listen yderligere.

--
Martin