sådan stoppes en mc på flugt
Fra : Jan A Jensen

Dato : 22-04-10 15:58

faldt lige over denne på EB hjemmeside:

http://ekstrabladet.tv/nyheder/udland/article1001615.ece

den gik vist aldrig herhjemme

Jan

Fra : scootergrisen

Dato : 24-04-10 01:22

Faldt over denne her.

Jeg tror title må være "Nick hvad siger jeg til mor":
http://www.scootergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=49085

Nu blev der ikke filmet hvad der skete men det nok rigtig nok at han
blev sparket af scooteren.

Fra : scootergrisen

Dato : 24-04-10 01:35

Her er der mere om samme sag i station 2 og andre sager:
http://scootergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=52013

Så jo det sker da også i danmark.
Brækkede ben og hoftebrud.

Fra : Carsten Jensen

Dato : 24-04-10 08:57

"scootergrisen" <fedblindkat@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Her er der mere om samme sag i station 2 og andre sager:
http://scootergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=52013

Så jo det sker da også i danmark.
Brækkede ben og hoftebrud.

Så stop når politiet beder om det. Hellere skade på en ulovlig knallertkører
end et barn der kommer i vejen for en knallerttosse.

Fra : Anders Majland

Dato : 26-04-10 08:55

> Så stop når politiet beder om det.

Lige præcis - og det uanset om det på knallert/mc eller i bil.

Ikke at jeg mener at politiet blot skal skal skyde folk til standsning for
småting men det bliver en vurdering hver gang hvilke midler der skal
anvendes for at stoppe en der flygter fra politiet ...

(Da jeg var knallert-knægt hed det sig at man bare skulle tage hjelmen af,
så lod de en køre ... Men nu var min suzuki ikke tunet noget synderligt så
det var ikke så relevant. Eneste bøde jeg har fået på knallert var for at
trække en cykelanhænger ,,,,)

/A

Fra : Ole Mogensen

Dato : 24-04-10 13:40

On 24-04-2010 09:34, scootergrisen wrote:
> Her er der mere om samme sag i station 2 og andre sager:
> http://scootergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=52013
>
> Så jo det sker da også i danmark.
> Brækkede ben og hoftebrud.

Jeg bor et sted hvor vi har "glæde" af tosser på knallerter
som tror de er hævet over både natur og færdselsloven, jeg
så gerne at politiet brugte ligende metoder til at få det stoppet
her, jeg kan ikke have ondt af tumper der opføre sig egoistisk
i trafikken.

Ole Mogensen

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-10 15:20
Fra : Kent

Dato : 25-04-10 12:25

Den 24-04-2010 09:34, scootergrisen skrev:
> Her er der mere om samme sag i station 2 og andre sager:
> http://scootergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=52013
>
> Så jo det sker da også i danmark.
> Brækkede ben og hoftebrud.
Jeg fatter simpelthen ikke, at TV2 vil bruge tid på disse klynkere.
Hvordan skulle en betjent kunne se, at en tumpe på en ulovlig knallert
med 80 km/t kun er 13 år? Det er selvfølgelig surt at han lige rammer
skiltet, men hellere det end et barn.

Og den anden tumpe, som overhovet ikke kan se andet end han kun bliver
stoppet for at få en bøde. Jeg tror overhovedet ikke, at han har
forstået, at det faktisk er ulovligt. Vi bør nok være taknemlig for, at
han ikke var i bil i stedet for. Hvem var det så gået ud over?

--

Kent

Fra : scootergrisen

Dato : 25-04-10 12:19

Det lader ikke til i har meget til overs for folk på knallert herinde.

Men jeg håber da ikke i mener at en lille dreng der har lånt sin
storbrors knallert uden at spørge skal have brækket sit ben som straf.
Han kommer jo til at gå med det metal i benet hele sit liv.

>Det er selvfølgelig surt at han lige rammer
>skiltet, men hellere det end et barn.
Han er jo selv et barn.

Fra : Carsten Jensen

Dato : 25-04-10 19:47

> [...]

Han kommer jo til at gå med det metal i benet hele sit liv.

>Det er selvfølgelig surt at han lige rammer

Ja,men han er et barn der stjæler knallerter og det er bedre han brækker
benet, end det uskyldige barn rundt om hjørnet bliver kørt ned. Det er ikke
en bagatel at stjæle. Nogle gange er straffen høj og det har han lært på den
hårde måde.

Fra : Jante

Dato : 26-04-10 07:00

"scootergrisen" skrev:

> Det lader ikke til i har meget til overs for folk på knallert herinde.

Dette er en motorcykel-gruppe - ikke en lømmel-gruppe.
Generelt er holdningen vel, at hvis man vil have en voksens
rettigheder må man også påtage sig en voksens ansvar.

> Men jeg håber da ikke i mener at en lille dreng der har lånt sin
> storbrors knallert uden at spørge skal have brækket sit ben som straf.
> Han kommer jo til at gå med det metal i benet hele sit liv.

Det er ikke en straf, det er en konsekvens af dumhed.
Og hellere det, end at han kører en uskyldig stakkel ned,
som så måske skal gå med metal i benet resten af sit liv!

> Han er jo selv et barn.

Det er da fuldstændig irrelevant.
Han var gammel nok til at vide, at det var forkert -
nu har han så god tid til at forstå hvorfor...

Sorry, men ingen medlidenhed herfra.

/J

Fra : Jan A Jensen

Dato : 26-04-10 07:32

> Han var gammel nok til at vide, at det var forkert -
> nu har han så god tid til at forstå hvorfor...
>
> Sorry, men ingen medlidenhed herfra.
>

> /J

100% enig

Jan

Fra : Per Kaaber

Dato : 26-04-10 07:31

scootergrisen skrev den 25-04-2010:
> [...]
> storbrors knallert uden at spørge skal have brækket sit ben som straf.
> Han kommer jo til at gå med det metal i benet hele sit liv.

Ethvert valg har en konsekvens.
Han valgte, og fik konsekvensen >:|

--
Venlig hilsen

Per
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1607
Yamaha FZR 1000
Honda 900 Bol'dor
Suzuki GS 550/610

Fra : scootergrisen

Dato : 26-04-10 16:11

>Dette er en motorcykel-gruppe - ikke en lømmel-gruppe.

Nå nej fordi man ser da ALDRIG nogen organiserede kriminelle på
motorcykler der køre uden hjelm og med ulovlig udstødning og over den
tilladte hastighed....
Neeeeeeeeeeeej det sker da aldrig. De rigtige lømlen det må da være de
13årige på storbrors scooter.

>Da jeg var knallert-knægt hed det sig at man bare skulle tage hjelmen af, så lod de en køre
Gælder stadig nogle steder hvis du ser hele video jeg linkede til.

Fra : Jante

Dato : 27-04-10 06:32

"scootergrisen" skrev:

> Nå nej fordi man ser da ALDRIG nogen organiserede kriminelle på
> motorcykler der køre uden hjelm og med ulovlig udstødning og over den
> tilladte hastighed....

De ses faktisk ikke her i gruppen, nej.
De har intet at bruge den til - og omvendt.

> Neeeeeeeeeeeej det sker da aldrig. De rigtige lømlen det må da være de
> 13årige på storbrors scooter.

Præcis. De øvrige overlader vi trygt til Darwin...

If You seek pity, find a 'f*ck-da-police' group, this ain't it.
You may return when You've evolved.

/J

Fra : Armand

Dato : 27-04-10 16:17

Jante skrev:

> If You seek pity, find a 'f*ck-da-police' group, this ain't it.

Og dém er der vist rigeligt af på nettet!

> You may return when You've evolved.

Men tilsyneladende kan der gå laang tid, når en fyrreårig selvstændig
håndværker kan stå tilbage med slig situations-opfattelse :-|
I mange år var knallerter yt, men så genopstod knallert-30's popularitet
med scooternes fremkomst parallelt med ØV'erterne. Dengang begræd jeg
det lidt eftersom jeg kunne se at mange af mine jævnaldrende, selv 10-15
år efter deres 18-års fødselsdag, stadig havde det strisserhad, som de
grundlagde som teengaer på ulovlig knallert, i behold.
Uden mulighed for at tune og køre løs i deres teenager-år og således
selvvalgt(!) gøre områdets betjente til arvefjende, villle der givetvis
være væsentlig flere borgere med fornøden respekt for etaten!

I min tid skete det jævnligt set at en motorbimmer tiltede en flygtende
knallert med et velrettet spark, ligesom at det var gængs metode for
patruljevognene at åbne dørene foran én og så bremse.
Senere har områdets politimestre fået sig en civil mindre motorcykel til
at deles om og en af de lokale betjente havde stor succes med at
medbringe sin politistav og mårettet slå efter koblingshånden på
knallertkørere der ikke umiddelbart lod sig stoppe!
Men hvorfra skal en 13-årig på storebrors knallert vide dét? Og omvendt:
Hvorfra kan en betjent vide at det drejer sig om en 13-årig - Han lader
sig jo ikke stoppe og spørge!

Hvis politiet ikke må skyde, så tag dog pistolerne fra dem, og hvis de
ikke må slå med politistavene så tag også dém - Men det sker jo ikke, og
hvorfor?!
Faderen til den 13-årige brokker sig over at en betjent må være
rutineret nok til at stoppe ulovlige knallerter på anden vis - Hvordan
dét, hvis knalleristen holder rullen stram og ikke 'stopper på anmodning'??

Forøvrigt: Hvis jég havde været motorcykel-betjenten i det første klip,
ville jeg nok ikke have kunnet afholde mig for at 'vippe'
mobilos(?)-kameratet ud af hånden på fotografen v.h.a. køllen, efter at
hán første gang havde udtalt sig bebrejdende!
Det er fandeme grove løjer betjente skal lægge ryg til. Og scenariet kan
sammenlignes med at der, på Amagerbrogade forleden, kunne have stået
tyve pensionister med mobilkameraer og råbt: "Skød du ham? Hvorfor skød
du ham. Det er da synd, for han ser fattig ud. Slemme, slemme betjent -
man må ikke skyde folk" :-|

--
Armand.

Fra : Jante

Dato : 27-04-10 20:41

"Armand" skrev:

> [...]
> 10-15 år efter deres 18-års fødselsdag, stadig havde det strisserhad,
> som de grundlagde som teengaer på ulovlig knallert, i behold.

Jeg holder på, at dét i højere grad har noget med evolution at gøre

> Uden mulighed for at tune og køre løs i deres teenager-år og således
> selvvalgt(!) gøre områdets betjente til arvefjende, villle der
> givetvis være væsentlig flere borgere med fornøden respekt for etaten!

Mon ikke de bare ville have fundet noget andet at skyde skylden på?
Teenageres grænseafsøgning er vel nærmest ...øh grænseløs, ikke?

> I min tid skete det jævnligt set at en motorbimmer tiltede en
> flygtende knallert med et velrettet spark, ligesom at det var gængs
> metode for patruljevognene at åbne dørene foran én og så bremse.

Har ikke selv prøvet turen (back in the sixties) men den yngste knægt
reddede sig engang (han var 15) et brækket håndled på dén konto.
Hans kommentar bagefter?
- "Nå ja, det er jo deres job at prøve at stoppe mig..."
Begrebet 'strisserhad' var/er overhovedet ikke en option.

> Hvorfra kan en betjent vide at det drejer sig om en 13-årig
> - Han lader sig jo ikke stoppe og spørge!

Just precis!

> [...]
> rutineret nok til at stoppe ulovlige knallerter på anden vis - Hvordan
> dét, hvis knalleristen holder rullen stram og ikke 'stopper på

Måske faderen burde have været på banen med lidt opdragelse
(á en indføring i 'Do's and Don't's for Dummies')?

/Jan

Fra : Tommy Larsen

Dato : 02-05-10 22:26

On Tue, 27 Apr 2010 17:16:38 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Armand, du er jo ikke kun et teknisk vidunder, hovedet er også skruet
rigtigt på her, mine ord om igen!

/Tommy

Fra : Armand

Dato : 03-05-10 09:32

Tommy Larsen skrev:
> On Tue, 27 Apr 2010 17:16:38 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
> Armand, du er jo ikke kun et teknisk vidunder, hovedet er også skruet
> rigtigt på her, mine ord om igen!

Mnjarh :-/
Teknikken er rimelig entydig i sin funktion; men hér sker det blot at
mine holdninger falder sammen med dine

--
Armand.

Fra : Thomas Andersen

Dato : 13-05-10 09:23

I en rigtig retsstat ville politimanden blive dømt for drabsforsøg og til
at erstatte MC-en og alle skader.

--
Hilsen Thomas Andersen