FJR1300 Forsikring
Fra : tp

Dato : 22-04-10 13:54

Går og lurer på en "opgradering" til bimmeren, og en fjr kunne være et bud.
Desværre har jeg ikke kunnet finde nogen interessant forsikring. 6000 med
kæmpe selvrisiko og kun 9 mdrs kørsel ved Tryg er bedste bud (elite +
billigt postnr)

Er der nogen der har sådan en forsikret billigere / Andre selvskaber til ca
samme pris ?

Jeg er jo nok lidt forkælet fra BMWs verden, men hvis det er prisen kan det
ende med endnu en bimmer (måske nok derfor at forsikringen er så lav ved dem

Mvh TP
R1150RT - 2080kr/årligt med fuld kasko, trinsikring og vinterdækning.

Fra : Armand

Dato : 22-04-10 20:57

tp skrev:
> [...]
> (elite + billigt postnr)
>
> Er der nogen der har sådan en forsikret billigere / Andre selvskaber til

BT's læserservice 'Lidt mere' har sædvanligvis billigt
forsikringstilbud, også til motorcykler.
'læser' er jo et vidt begreb for en avis, så tilbuddene er tilgængelige
for enhver - Hop ind påBT's hjemmeside og fisk videre efter 'Lidt mere'
og viderer, dér!

--
Armand.

Fra : Ole Schultz

Dato : 22-04-10 14:54

On 22 Apr., 14:53, "tp" <t...@tp.tp> wrote:
> [...]
>

> Mvh TP
> R1150RT - 2080kr/årligt med fuld kasko, trinsikring og vinterdækning.

Hej TP

Har du overvejet den "gamle" K1200 GT ?
Sådan kunne nemt blive min næste MC, har dog ikke prøvet den endnu.

Ifølge xpedit.dk kan man forsikre den for 4-5.000 kr.

Mvh Ole.

Som skal have sin Bandit 1250 forsikret andetsteds. FDM / FDM
forsikring er åbenbart ikke mere interesseret i gode trofaste kunder,
selvom man er elite bilist og biker og ikke har haft skader

Fra : tp

Dato : 23-04-10 19:32

> Har du overvejet den "gamle" K1200 GT ?
> Sådan kunne nemt blive min næste MC, har dog ikke prøvet den endnu.
>
> Ifølge xpedit.dk kan man forsikre den for 4-5.000 kr.

Jae joe, havde da kort en K1200RS. Klart en mulighed hvis ikke forsikringen
bliver til noget. De 6000 er vel ok, men krav om at flytte alt med, og både
på bil og ulykke er de også dyre, og så løber det jo op. Bliver det en
bimmer igen, bliver det nok den nye K12GT. Den er lettere og mere moderne.

R1150RT er vel også ok, men man sidder ret op og ned, og selvom det betegnes
som komfort, så har jeg aldrig haft en maskine jeg kunne køre så kort på
inden jeg fik ondt i ryggen. Omvendt kan man trisse med 180 med visiret
åbent og sidde helt afslappet. Det er bare ikke nok til at kompensere for
den dårlige siddekomfort. Jeg skal "lidt mere ned over styret" :)

Husk lige at BMW er gået over til Codan, som jo er ok, men man kan stadig
forsikre bmw igennem if, og de er altså noget billigere...

Mvh TP
R1150RT.

Fra : PMH

Dato : 23-04-10 06:31

"tp" <tp@tp.tp> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har sådan en forsikret billigere / Andre selvskaber til
> ca samme pris ?

Jeg har lige solgt min FJR, en forbandet dejlig mc
Den var forsikret hos ETU forsikring, som var et tilbud
Yamaha forhandleren kunne give da jeg købte den i 2009.

I starten var den forholdsvis billig, lige i underkanten af de 6000,-.
Men de forlangte som de fleste andre selskaber også gør, at
der skal være monteret satellit overvågning når cyklen har en
værdi på over 250.000.- kr.
Det er en ekstra udgift på ca. 800,- om året.
Jeg har forøvrigt stadig satellit modulet til at ligge, det må du
godt få hvis du skal have tegnet abb. hos TripleTrack.
I år ville de have haft godt 9000,- for samme forsikring.
Jeg spurgte dog ikke til den voldsomme stigning, da jeg skulle
have den solgt alligevel.

PMH

Fra : Ole Schultz

Dato : 23-04-10 14:18

On 23 Apr., 20:31, "tp" <t...@tp.tp> wrote:

> [...]
>
>  Husk lige at BMW er gået over til Codan, som jo er ok, men man kan stadig
> forsikre bmw igennem if, og de er altså noget billigere...

Hvis du er medlem af MC Touring club (190 kr. om året), så kan du også
prøve TopDanmark.
Dog skal du være opmærksom på den specielle selvrisiko på 20% ved
tyveri.
Der er ikke noget krav om andre forsikringer med mindre at MC har
værdi over 250.000 kr. svjh.

mvh Ole
Bandit 1250

Fra : Johnny Hansen

Dato : 24-04-10 18:47

>Dog skal du være opmærksom på den specielle selvrisiko på 20% ved
>tyveri.
>
>mvh Ole
>Bandit 1250

Mener nu det er standard ved alle Kasko forsikringer til Mc...

Johnny

Fra : Anders Majland

Dato : 26-04-10 09:03

> Mener nu det er standard ved alle Kasko forsikringer til Mc...

Det er det ikke - selvom en stor del af branchen har valgt det ...

Hvor mange bilister tror i ville akceptere en selvrisiko på 20% på en
husholdningsbil til 2-300.000kr ?

Tror kun motorcyklister akcpeterer det fordi de er så forhippede på at komme
ud at køre at de ikke tænker længere end første girokort og så plader på og
afsted ...

Bla GF har kun "alm" selvrisiko ved tyveri.

/A