Extern HD pludselig stoppet
Fra : Jørgen Angel

Dato : 22-04-10 09:26

Jeg har et par Seagate FreeAgent Pro som jeg bruger til bach up. Den
vigtigste vil pludselig ikke tænde når jeg sætter strøm til den.
Har prøvet andre stikdåser og den anden strømforsyning. Helt død.
Et tip eller et råd, please.

Jørgen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-04-10 09:31

Jørgen Angel <angelFJERN@angel.dk> wrote:

> [...]
> vigtigste vil pludselig ikke tænde når jeg sætter strøm til den.
> Har prøvet andre stikdåser og den anden strømforsyning. Helt død.

der er ikke så meget at gøre ... hvis garantien er udløbet og dine data
er vigtige kan du prøve at pille disken ud af kabinettet og se om der er
liv i den .. det kan jo bare være kabinettet.

/thomas

Fra : Jørgen Angel

Dato : 22-04-10 09:43

Jeg er en klovn. Havde ikke FireWire-kablet i da jeg forsøgte at tænde
den.
Sorry!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-04-10 15:44

Den 22/04/10 10.43, Jørgen Angel skrev:
> Jeg er en klovn. Havde ikke FireWire-kablet i da jeg forsøgte at tænde
> den.
> Sorry!

Så er det nu du skal overveje din backupsituation hvis det er krise når
sikkerhedskopien ikke duer...

Fra : Jørgen Angel

Dato : 23-04-10 08:44

=?ISO-8859-15?Q?Thorbj=F8rn_Ravn_Andersen?= <nospam0002@gmail.com>
wrote:

> Så er det nu du skal overveje din backupsituation hvis det er krise når
> sikkerhedskopien ikke duer...

Jeg har tingene liggende på interne harddiske - og på den eksterne - som
jeg stiller hos nogle andre. Eller tager den med i sommerhuset.
Hvad foreslår du ellers? En virkelig ekstern model - altså BU på en
server et sted, er en mulighed.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-04-10 16:06

Den 23/04/10 09.43, Jørgen Angel skrev:
> [...]
> jeg stiller hos nogle andre. Eller tager den med i sommerhuset.
> Hvad foreslår du ellers? En virkelig ekstern model - altså BU på en

Fx. Kunsten er jo at undgå at græde. Hvis det kræver bukser og seler,
må du jo overveje hvad der skal til for at du ikke græder hvis en
vilkårlig disk dør.

Fra : Jørgen Angel

Dato : 23-04-10 17:17

wrote:

> Fx. Kunsten er jo at undgå at græde. Hvis det kræver bukser og seler,
> må du jo overveje hvad der skal til for at du ikke græder hvis en
> vilkårlig disk dør.

Og dine forslag er?

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 23-04-10 11:03

> Jeg er en klovn. Havde ikke FireWire-kablet i da jeg forsøgte at tænde
> den.
> Sorry!

NP. Sommetider glemmer vi alle vores ABC:
A. Er der strøm på?
B. Er kablerne sat i?
C. Genstart...
D. Byt om på komponenterne, og se om de virker sammen med andre dimser.

- Mikael

Fra : Jørgen Angel

Dato : 23-04-10 17:17

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> [...]
> B. Er kablerne sat i?
> C. Genstart...
> D. Byt om på komponenterne, og se om de virker sammen med andre dimser.

Jeg var ikke opmærksom på at der SKULLE være FireWire-kabel i før HD'en
overhovedet ville lyse op. Det var ikke fordi den ikke kom op på skærmen
- blot det at der slet ikke var tegn på liv. I dette tilfælde at lyset
bare tændte.