1 usb harddisk til 2 pc'er
Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 21-04-10 18:02

Jeg har 2 computeren som jeg gerne vil have til at dele 1 usb harddisk. Kan
dette lade sig gøre?
Harddisken skal sidde med et usb-kabel til begge computere. Kan man evt tage
en usb hub og tilslutte alle 3 dele til hubben få det til at virke?

Det er ligegyldigt om der kun må bruges 1 computer af gangen. Det vigtigeste
er bare at jeg ikke skal skifte kabel i hele tiden.

-Lasse

Fra : Max

Dato : 21-04-10 18:09

Hej Lasse

> Jeg har 2 computeren som jeg gerne vil have til at dele 1 usb
> harddisk. Kan dette lade sig gøre?

Hvis begge computere sidder på et fællesnetwærk, så tilslut
USB disken til den ene PC og del den på nettet.

Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-04-10 18:29

"Lasse Hoelgaard" <> skrev i en meddelelse
> Kan man evt tage en usb hub og tilslutte alle 3 dele til hubben få det
> til at virke?

Normalt ville jeg svare nej og foreslå at sætte den på lokalnet i
stedet, men hvis du kigger tilbage i gruppen, så er der 31/3 et indlæg
om en dims, der kan dele USB på flere PC'er - jeg har ingen anelse om
det fungerer, men du kan da starte med at læse tråden

Jan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-04-10 18:54

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> der kan dele USB på flere PC'er - jeg har ingen anelse om det fungerer,

Det fungerer faktisk udemærket. Via den fra Aldi har jeg nu 2 usbdiske samt
en gammel printer, som jeg kan bruge fra "alle" mine pc.er. Ved at det hele
kobles på via en router, kan man også tilgå det trådløst.

Kurt

Fra : N Dude

Dato : 25-04-10 12:35

Kurt B. Andersen wrote.:

> Det fungerer faktisk udemærket. Via den fra Aldi har jeg nu 2

Tak

Det lykkedes ikke mig at finde een eneste af dem...

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-04-10 16:48

"N Dude" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> Tak
>
> Det lykkedes ikke mig at finde een eneste af dem...

Det var nok fordi, at jeg købte 3. Så kan ungerne også få hver sin

Kurt

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 21-04-10 18:36

"Lasse Hoelgaard" <newsgroup20100421@zop.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det er ligegyldigt om der kun må bruges 1 computer af gangen. Det
> vigtigeste er bare at jeg ikke skal skifte kabel i hele tiden.

Med den USB netværkshub som Aldi havde på tilbud før påske kan det fint lade
sig gøre:

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_14/OFF02.SHTML

Det er dog ikke særligt hurtigt, men det fungerer fint. Udover diske kan du
også dele printere og andre USB devices.
Det har jo den umiddelbare fordel, at man ikke behøver at have begge
maskiner kørende samtidigt.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-04-10 19:10

Den 21/04/10 19.01, Lasse Hoelgaard skrev:
> Harddisken skal sidde med et usb-kabel til begge computere. Kan man evt
> tage en usb hub og tilslutte alle 3 dele til hubben få det til at virke?

Nej.

Du skal have en dims der er decideret beregnet til formålet til det.

Har du evt overvejet en netværksdisk?

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 21-04-10 19:13

Netværk er desværre udelukket. Problemet er at det skal ske via et usb stik
i begge computere.
Harddiskbokse som både kan læses via usb og sata kunne måske bruges. Nogen
der ved om de normalt kan læse på både usb og sata på samme tid? Altså uden
at man skal ændre en indstilling på den (aka en lille knap eller andet.

-Lasse

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-04-10 23:18

"Lasse Hoelgaard" <newsgroup20100421@zop.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> der ved om de normalt kan læse på både usb og sata på samme tid? Altså
> uden at man skal ændre en indstilling på den (aka en lille knap eller

Nu fik jeg så nærlæst. Hvis disken skal tilgåes fra 2 pc.er samtidig duer
dimsen fra Aldi ikke.
Der må kun en pc tilgå ad gangen.

Kurt

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 22-04-10 07:30

> Nu fik jeg så nærlæst. Hvis disken skal tilgåes fra 2 pc.er samtidig duer
> dimsen fra Aldi ikke.
> Der må kun en pc tilgå ad gangen.

Begge computere skal ikke læse fra disken samtidig. De skal bare begge være
tilsluttet, da jeg ikke vil flytte på kablet. Den ene computer vil altid
være slukket når den anden bruger disken.

-Lasse

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-04-10 11:08

> Begge computere skal ikke læse fra disken samtidig. De skal bare begge være
> tilsluttet, da jeg ikke vil flytte på kablet. Den ene computer vil altid
> være slukket når den anden bruger disken.

Så må du da kunne bruge en almindelig USB hub?

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-04-10 20:36

Lasse Hoelgaard wrote:

> Harddiskbokse som både kan læses via usb og sata kunne måske bruges.
> Nogen der ved om de normalt kan læse på både usb og sata på samme tid?

Det kan du ikke. Både USB og eSATA forudsætter at en computer har den
fulde kontrol over disken.

--
Jesper Lund

Fra : Jacob [5260 Odense S~

Dato : 22-04-10 10:07

On 21-04-2010 19:01, Lasse Hoelgaard wrote:

> Jeg har 2 computeren som jeg gerne vil have til at dele 1 usb harddisk.
> Kan dette lade sig gøre?

Hvad med sådan en fætter:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=usb+switch&pid=167971

Jeg har selv delt en printer med en USB switch for mange år siden.
Det virkede perfekt.

--
mvh Jacob [5260 Odense S]
Mailadressen er god nok som den er.

Fra : No_Spam \(6640\)

Dato : 22-04-10 11:06

> [...]
>
> Det er ligegyldigt om der kun må bruges 1 computer af gangen. Det
> vigtigeste er bare at jeg ikke skal skifte kabel i hele tiden.

Jeg tror at denne side kan hjælpe dig.
Jeg har dog ikke selv nogen erfaring med produktet.
http://www.hardware-store.dk/usb-switchbox/cat_339.html
JL >

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 22-04-10 18:41

> Jeg tror at denne side kan hjælpe dig.
> Jeg har dog ikke selv nogen erfaring med produktet.
> http://www.hardware-store.dk/usb-switchbox/cat_339.html

Det er præcis noget jeg kan bruge. Det ser ud til at være det jeg skal
bruge, og så til en overkommelig pris. Tak for hjælpen

-Lasse