Nokia E52 - forbindelse afbrydes pludselig~
Fra : Martin Ploug

Dato : 20-04-10 18:57

Hej

Jeg har en Nokia E52 mobiltelefon og sammen med den bruger jeg
et Plantronics headset via bluetooth.

Jeg oplever flere mærkelige og uheldige problemer med den, men
måske skyldes disse forkerte opsætninger og fejl 40 fra min side.

Jeg har flere gange om dagen oplevet, at samtaler pludseligt er
blevet afbrudt og i et enkelt tilfælde er samtalen automatisk blevet
genetableret efter en del sekunder. Jeg tror det skyldes, at
headsettet'ofte mister forbindelsen til telefonen, for jeg har lagt
mærke til, at der i displayet flere gange har stået at forbindelsen til
headsettet er blevet hhv. afbrudt og genoprettet.

Spørgsmålet er, om jeg kan ændre en indstilling på telefonen der gør,
at forbindelsen hele tiden opretholdes. Jeg tænker f.eks. på, om jeg
kan have sat en eller anden tidsbegrænsning eller lign. til.

Af øvrige problemer har jeg oplevet, at forbindelsen er blevet afbrudt
med det samme, hver gang jeg har villet besvare opkald ved at trykke på
knappen på headsettet og også at telefonen slet ikke reagerer på, at jeg
trykker på headsettet.
Men det kan måske godt være fordi jeg ikke har fået tændt rigtigt for
headsettet.

Et tredie problem er, at der pludseligt går meget lang tid fra jeg
taster et ciffer på mobilens tastatur til det bliver vist i displayet
- f.eks. når jeg vil ringe op fra den. Men måske er der en sammenhæng
med ovenstående i det med, at telefonen prøver at skabe forbindelse
til headsettet, og at det måske tager nogle ressourcer fra telefonen.

Jeg har en manual til mobilen, men jeg ved ikke, hvad jeg skal lede
efter for at prøve at løse problemerne.

Nogen, der har nogle forslag til løsning af ovenstående problemer?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 21-04-10 15:12

Den 20-04-2010 19:56, Martin Ploug skrev:
> [...]
> efter for at prøve at løse problemerne.
>
> Nogen, der har nogle forslag til løsning af ovenstående problemer?

Der er måske tale om et kompatibilitetsproblem:
http://discussions.europe.nokia.com/t5/Eseries-Devices-and/E52-Bluetooth-Headset-problems/td-p/613410

Venlig hilsen
Martin