Hvad er et Pinlock visir?
Fra : Glavind

Dato : 21-04-10 21:38

til min Schuberth C2 har Louis et Pinlock og et alm visir. De koster det
samme, 47,95€. Hvad er forskellen på disse?
Mvh
Glavind

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 21-04-10 21:54

Den 21-04-2010 22:38, Glavind skrev:
> til min Schuberth C2 har Louis et Pinlock og et alm visir. De koster det
> samme, 47,95€. Hvad er forskellen på disse?
> Mvh
> Glavind

Dugfrit viser

http://www.pinlock.com/

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : scootergrisen

Dato : 21-04-10 23:16

Skal man så købe et pin lock visir med de der 2 huller og så også købe
det lille visir og sætte på ?
Hvorfor så ikke bare sælge et visir med dobbelt lag som er helt tæt og
ikke kan tages af eller noget ?

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-04-10 09:39

"scootergrisen" <fedblindkat@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> Skal man så købe et pin lock visir med de der 2 huller og så også købe
> det lille visir og sætte på ?

Jeg købte hos Louis, og der kom et visir med de to små pinde monteret, og så
pinlock løst ved siden af.. så kunne man selv bakse det på plads.

> Hvorfor så ikke bare sælge et visir med dobbelt lag som er helt tæt og
> ikke kan tages af eller noget ?

Tjah, godt spørgsmål :)

Mvh Anders

Fra : Anders Majland

Dato : 22-04-10 12:32

> Hvorfor så ikke bare sælge et visir med dobbelt lag som er helt tæt og
> ikke kan tages af eller noget ?

Har kun erfaring med uvex's dobbeltvisir (UVEX BOSS 520 CLASSIC)

Består af 2 lag med en silikone tætningsring.

Købte den med et extra visir, men kort efter viste der sig utætheder i
samlingen. Dernæst begyndte antidug belægningen at krakelere ...

Måske andre har gode erfaringer med dobbeltviser ?

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-10 15:44

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> Måske andre har gode erfaringer med dobbeltviser ?

Jeps, ét års kørsel med Schuberth S1 med originalt pinlock-visir.
Det fungerer bare 100 %, ville ønske jeg havde købt da jeg købte hjelmen.
Selv ved langsom bykørsel i køligt regnvejr, ikke antydningen af dug.
Ej heller dug ved kørsel i frostvejr.
Dejligt altid at kunne kører med visiret lukket helt til, så kan absolut kun
anbefale det.

Mvh

Thomas

Fra : Anders Majland

Dato : 22-04-10 16:13

> Jeps, ét års kørsel med Schuberth S1 med originalt pinlock-visir.

Måske dårligt formuleret af mig ... Nogen der har goder erfaringer med
"rigtige" dobbeltviserer af la termoruder ?

Jeg har også rundet 100.000km med pinlock men er utilfreds med at
inderviseret over tid ridser det primære viser.

Men jeg har ikke fundet bedre alternativer ... Uvex'en var ingen success ...