Spørgsmål om syn ved ejerskifte
Fra : B.K.

Dato : 21-04-10 17:40

Hvis jeg tager nummerpladen af min mc og lader den stå i et år og derefter
registrerer den igen skal den så synes?
Det bliver jo en genregistrering og ikke et ejerskifte,men bliver det regnet
for et ejerskifte?

Den blev sidst synet for 3 år siden.

Fra : Grunnet

Dato : 21-04-10 17:57

"B.K." <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> registrerer den igen skal den så synes?
> Det bliver jo en genregistrering og ikke et ejerskifte,men bliver det

Hvis den er uden nummerplader i 1 år eller mere skal den altid synes ved
genregistrering.

Du kan læse bekendtgørelsen her:

Steen
GL 500 SilverWing '84

Fra : JE

Dato : 21-04-10 22:47

On 21-04-2010 18:57, Grunnet wrote:
> "B.K."<b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis den er uden nummerplader i 1 år eller mere skal den altid synes ved
> genregistrering.

Er du sikker på det ? Det kommer vel stadig an på alderen af den.

Fra : claus.b.p.

Dato : 21-04-10 23:59

"JE" <not@valid.tz> skrev i meddelelsen

> Er du sikker på det ? Det kommer vel stadig an på alderen af den.

Den blev synet for 3 år siden, - så den er nok over de 4 eller 5 år, tror du
ikke?

/Claus

Fra : Grunnet

Dato : 22-04-10 06:10

"JE" <not@valid.tz> skrev i meddelelsen

> Er du sikker på det ? Det kommer vel stadig an på alderen af den.

Ja! jeg er helt sikker. Uanset alderen skal den til syn, hvis den ikke har
været indregistret i 1 år eller mere.

Det fremgår af registreringsbekendtgørelsen som jeg linkede til. § 18 som er
gengivet nedenfor.
Læs første linie i stk. 2, hvor der står "afmeldt mindre end 1 år skal ikke
synes". Altså, hvis afmeldt 1 år eller mere = skal synes.

§ 18. Et afmeldt køretøj skal fremstilles til syn og godkendes og derefter
registreres, inden det tages i brug. En afmeldt registreringspligtig
knallert skal dog ikke synes og godkendes, inden den registreres og tages i
brug.

Stk. 2. Et køretøj, der ikke er underkastet periodisk syn, og som har været
afmeldt i mindre end 1 år, skal ikke synes i følgende tilfælde:

..1) når køretøjet er registreret første gang for mindre end 5 år siden,
..2) når køretøjet er registreret første gang for mellem 5 og 10 år siden og
synet og godkendt for mindre end 2 år siden, eller
..3) når køretøjet er registreret første gang for mere end 10 år siden og
synet og godkendt for mindre end 1 år siden, eller
..4) når afmelding af tidligere nummerplader og anmeldelse til registrering
for samme ejer (bruger) sker samtidig.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84