MS Windows
briani 27239
Rip DVD
Fra : Ukendt

Dato : 21-04-10 21:08

Ja undskyld spørgsmålet, men findes der ikke et gratis-program der kan rippe
alle dvd'er? Altså med 100% sikkerhed? Jeg har købt en dvd-film og vil gerne
brænde en kopi.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-04-10 21:22

"Sørensen" <xxxxxxxx> skrev :

>Ja undskyld spørgsmålet, men findes der ikke et gratis-program der kan rippe
>alle dvd'er? Altså med 100% sikkerhed? Jeg har købt en dvd-film og vil gerne
>brænde en kopi.

Hvilket er ulovligt, så spørgsmålet hører ikke hjemme her.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Chano Andersen

Dato : 21-04-10 21:53

Den 21-04-2010 22:22, Kerim Ellentoft skrev:

> Hvilket er ulovligt, så spørgsmålet hører ikke hjemme her.

Kun hvis man er nødt til at omgås en effektiv kopisikring...

- Chano Andersen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-04-10 22:18

Chano Andersen <sunsite092009@chanoandersen.dk> skrev :

>Kun hvis man er nødt til at omgås en effektiv kopisikring...

Det er ikke det spørgsmålet går på-

Fra : Max

Dato : 22-04-10 07:09

Hej Kerim

> Det er ikke det spørgsmålet går på-

Nej, men det drejer sig heller ikke om jura, så hold dig til emnet.

--
Mvh Max

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 22-04-10 12:51

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev :

>Nej, men det drejer sig heller ikke om jura, så hold dig til emnet.

Man bør ikke hjælpe til ulovligheder i en seriøs gruppe.

Spørgeren kunne ligeså godt finde et rip på nettet, det var da
sikkert nemmere.

Fut: news:dk.admin.netikette

Fra : Laziter

Dato : 22-04-10 13:02

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

> Man bør ikke hjælpe til ulovligheder i en seriøs gruppe.
>
> Spørgeren kunne ligeså godt finde et rip på nettet, det var da
> sikkert nemmere.
>
> Fut: news:dk.admin.netikette

Jeg overrider din FUT..
Du mener ikke at man bør hjælpe til ulovligher her, men tipper alligevel
diskret at han kan downloade et rip?
Derudover er det ikke din eller nogen andens opgave at vurdere hvad der er
ulovligt.
Spørgeren leder efter noget software til Windows, derfor er spørgsmålet
ganske legitimt her i gruppen.

Mvh
Benjamin

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 22-04-10 13:24

"Laziter" <laziter@gmail.com> skrev :

>Du mener ikke at man bør hjælpe til ulovligher her, men tipper alligevel
>diskret at han kan downloade et rip?

Det ved enhver vel, at man kan.

Ligesom, at man via Google kan finde masser af tips til rip.

>Derudover er det ikke din eller nogen andens opgave at vurdere hvad der er
>ulovligt.

Det må vel være min vurdering.

Jeg mener blot, at den slags bør holdes ude af dk-hierakiet.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 23-04-10 15:03

Kerim Ellentoft kom med følgende:
> Jeg mener blot, at den slags bør holdes ude af dk-hierakiet.

Det er der så meget der burde

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard

Fra : Cykelsmeden

Dato : 22-04-10 18:27

Laziter wrote:

> [...]
> Spørgeren leder efter noget software til Windows, derfor er
> spørgsmålet ganske legitimt her i gruppen.

undskyld! men er der nogen som har spurgt eller hjulpet med
ulovligheder i denne tråd?

at lave en kopi af en dvd til eget brug er vel ikke ulovligt?
ejheller at kopiere end dvd over på sin server/nas mhb. på afspilning
på sit tv?

finn

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 22-04-10 18:44

"Cykelsmeden" <Cykelsmeden@her.dk> skrev :

>at lave en kopi af en dvd til eget brug er vel ikke ulovligt?

Digital kopiering er ikke tilladt, hvis man skal bryde en
kopispæring.

http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/cdbrand/

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-10 19:36

Kerim Ellentoft wrote:
> Digital kopiering er ikke tilladt, hvis man skal bryde en
> kopispæring.
>
> http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/cdbrand/

Det var ikke det, du startede med at skrive.
Jeg har ikke nævnt noget med kopispærring, og ved faktisk ikke om dvd'en har
dette.

Fra : Mr.X

Dato : 21-04-10 21:54

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvilket er ulovligt, så spørgsmålet hører ikke hjemme her.
Det gør svaret heller ikke

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-04-10 22:19

"Mr.X" <ingen@post.tak> skrev :

>Det gør svaret heller ikke

Nå.

Hvis man vil den slags, så brug de grupper, der er beregnet til
den slags.

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-10 18:36

Kerim Ellentoft wrote:

> Nå.
>
> Hvis man vil den slags, så brug de grupper, der er beregnet til
> den slags.

NÅR DU IKKE HAR NOGET AT BIDRAGE....så hold
dog din kæft

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 22-04-10 20:59

Just skrev:

> NÅR DU IKKE HAR NOGET AT BIDRAGE....så hold
> dog din kæft

Hvorfor gør du det ikke!

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-10 15:03

Kerim Ellentoft wrote:

> Hvilket er ulovligt, så spørgsmålet hører ikke hjemme her.

Lad mig lige gøre det klart, at jeg ejer den originale dvd og vil gerne tage
en kopi med på rejse (bagsædet af en bil og vil ikke have originale medier
med der kan blive ridset mv).
Det er vel lovligt at tage en kopi til eget brug, når man ejer originalen?

For det andet står der intet på coveret om at filmen er kopibeskyttet, og
dermed kan jeg ikke overtræde nogle love ved at rippe den. Det forudsætter
jo at med forsæt prøver at omgå beskyttelsen, men da udgiver ingen
oplysninger vedlægger vedr. kopisikring, må jeg formode at der er en fejl på
discen siden den ikke kan kopieres.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-04-10 15:31

"Sørensen" <xxxxxxxx> skrev i en meddelelse
> Det er vel lovligt at tage en kopi til eget brug, når man ejer
> originalen?

Ikke hvis den er kopibeskyttet - man må ikke bryde en kopibeskyttelse -
heller ikke til eget brug.

Men hvis den ikke er, så må du gerne lave en kopi til eget brug, så
længe du har originalen.

> må jeg formode at der er en fejl på discen siden den ikke kan
> kopieres.

Har du prøvet i et andet DVD drev ?

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-10 19:33

Jan Vestergaard wrote:
> Ikke hvis den er kopibeskyttet - man må ikke bryde en kopibeskyttelse
> - heller ikke til eget brug.

Og hvordan kan man vide det, hvis der intet står på varen?

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 23-04-10 15:01

Følgende er skrevet af Kerim Ellentoft:

> Hvilket er ulovligt, så spørgsmålet hører ikke hjemme her.

Fjols... sæt dig ind i tingene før du svarer

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard

Fra : Mads

Dato : 21-04-10 21:24

On Wed, 21 Apr 2010 22:07:35 +0200, "Sørensen" <xxxxxxxx> wrote:

>Ja undskyld spørgsmålet, men findes der ikke et gratis-program der kan rippe
>alle dvd'er? Altså med 100% sikkerhed? Jeg har købt en dvd-film og vil gerne
>brænde en kopi.

DVDfab HD Decrypter

Gratis og meget effektivt.

( derpå DVDshrink til at fjerne unødigt fyld, komprimere og brænde
kopien. Ligeledes gratis )

Fra : Mr.X

Dato : 21-04-10 21:50

Rigtige gode programmer til formålet

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-10 00:16

Mads wrote:
> DVDfab HD Decrypter
>
> Gratis og meget effektivt.
>
> ( derpå DVDshrink til at fjerne unødigt fyld, komprimere og brænde
> kopien. Ligeledes gratis )

Hmm DVDfab skriver at der er en readerror, så tvivler på at den kan.

Fra : Mads

Dato : 22-04-10 18:00

On Thu, 22 Apr 2010 01:15:44 +0200, "Sørensen" <xxxxxxxx> wrote:

>Hmm DVDfab skriver at der er en readerror, så tvivler på at den kan.

Det kan også være drevet der skal læse skiven.

Jeg har oplevet flere DVD'er som ikke kunne rippes i et helt nyt
dvd brænder drev, men som uden problemer læses perfekt i
en oldsag af et DVD drev (uden brænder)

mvh Mads

Fra : Henning

Dato : 21-04-10 22:08

> [...]

>alle dvd'er? Altså med 100% sikkerhed? Jeg har købt en dvd-film og vil gerne

Hvorfor ikke bare lave en kopi i brænderprogrammet?

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-10 23:21

Henning wrote:
> Hvorfor ikke bare lave en kopi i brænderprogrammet?

Fordi filmen er kopibeskyttet.

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-04-10 23:39

Kerim Ellentoft wrote:

> Hvilket er ulovligt, så spørgsmålet hører ikke hjemme her.

Ikke nødvendigvis..
<http://enfrustreretforbruger.dk/home/?p=1218>

Så hvis vi antager at OP har spurgt pænt om lov, skulle der ikke være
noget problem

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-04-10 23:40

Sørensen wrote:

> Ja undskyld spørgsmålet, men findes der ikke et gratis-program der kan
> rippe alle dvd'er? Altså med 100% sikkerhed? Jeg har købt en dvd-film og
> vil gerne brænde en kopi.

RitIt4Me er min personlige favorit.

--
Jesper Lund

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-10 01:08

Jesper Lund wrote:
> RitIt4Me er min personlige favorit.

Resultatet bliver en fejlbesked med invalid data in 01_0.VOB

Fra : Fynbo

Dato : 22-04-10 04:10

> Resultatet bliver en fejlbesked med invalid data in 01_0.VOB

Du skal nok bruge AnyDvd også..

Fynbo

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-10 11:56

Fynbo wrote:
> Du skal nok bruge AnyDvd også..

Den afbryder også efter 51% med en fejl i 01_1.VOB.

Fra : Helge S

Dato : 22-04-10 17:37

> Den afbryder også efter 51% med en fejl i 01_1.VOB.
Hvorfor afbryder den? Hvilken kopibeskyttelse er der tale om? Har du brugt
den sidst opdaterede version af AnyDVD?
PS Det er - så vidt jeg ved - lovligt at laven en sikkerhedskopi af en dvd
til sin egen harddisk med fx AnyDVD. Det blir først ulovligt, hvis man
producerer dvd'er ud fra kopien på harddisken med fx CloneDVD , Nero eller
andre programmer. Er det forkert?

Fra : Per

Dato : 22-04-10 21:33

Helge S wrote:
> "Sorensen" <xxxxxxxx> skrev i en meddelelse

> Hvorfor afbryder den? Hvilken kopibeskyttelse er der tale om? Har du
> brugt den sidst opdaterede version af AnyDVD?
> PS Det er - sa vidt jeg ved - lovligt at laven en sikkerhedskopi af
> en dvd til sin egen harddisk med fx AnyDVD. Det blir forst ulovligt,
> hvis man producerer dvd'er ud fra kopien pa harddisken med fx
> CloneDVD , Nero eller andre programmer. Er det forkert?

Sadan her er reglerne:

Du ma ikke lave en kopi af det digitalt medie, hvis det er kopibeskyttet.
Altsa du ma ikke lave en kopi af en kopibeskyttet dvd - heller ikke til eget
brug.

Hvis du ikke kan afspille en kopibeskyttet dvd pa fx. en dvd-afspiller du
har i bilen - ja sa ma du godt fjerne kopibeskyttelsen, saledes at du kan se
dvd?en.

Se her: http://www.kum.dk/sw5335.asp

mvh. Per

Fra : Helge S

Dato : 22-04-10 22:33

> [...]
> har i bilen - ja sa ma du godt fjerne kopibeskyttelsen, saledes at du kan

Gu' ved hvor stor en del af befolkningen, der overtræde lovgivningen ved fx
at rippe musik-cd'er til deres mp3-afspillere?

Fra : Max

Dato : 22-04-10 22:58

Hej Helge

> Gu' ved hvor stor en del af befolkningen, der overtræde lovgivningen
> ved fx at rippe musik-cd'er til deres mp3-afspillere?

Ingen, da CD'er ikke er kopibeskyttede, ja så må man gerne.

Max

Fra : Helge S

Dato : 24-04-10 21:59

> Hej Helge

> Ingen, da CD'er ikke er kopibeskyttede, ja så må man gerne.

Om man vil, kan man kopiere kopibeskyttede cd'er med programmer som CloneCd.
Det må man gerne, forstår jeg på dig.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 23-04-10 07:55

Per wrote:

> [...]
> dvd-afspiller du har i bilen - ja sa ma du godt fjerne
> kopibeskyttelsen, saledes at du kan se dvd?en.

du er skrasikker!
hvad vetyder 2' afsnit:
.. I det omfang det er nodvendigt at omga en kode eller kryptering for
eksempelvis at kunne se en dvd-film eller lytte til en musik-cd eller
netradio i privatsfaren, vil dette ikke vare omfattet af forbuddet. En
privatperson, der fx har erhvervet en dvd-film, som ikke kan afspilles
pa open source-softwaresystemet Linux (men alene pa fx Microsofts
styresystem), vil efter de nye regler ikke blive forhindret i at bryde
koden i det omfang, dette er nodvendigt for at kunne afspille filmen,
herunder fordi vedkommende i sin computer ikke har Microsofts
styresystem. Den andrede ophavsretslov medforer heller ikke et forbud
mod at bryde dvd-regionskoder. Det vil derimod ikke vare tilladt at
bryde en kopisparring med henblik pa fremstilling af en kopi af
dvd-filmen

Jeg kan kun se mine film pa tv, hvis de ligget pa min twonkyserver i
mpgformat, sa det forste jeg gor med en ny film, er smide den i min
server med W7, Anydvd og rippe den til serveren, og derefter lagge
skiven i reolen - og mener stadig det er lovligt.
Er det ikke den process vi har talt om siden 1'ste indlag???

finn

Fra : Per

Dato : 23-04-10 12:31

Cykelsmeden wrote:

> [...]
> skiven i reolen - og mener stadig det er lovligt.
> Er det ikke den process vi har talt om siden 1'ste indlag???

vi er vist enige

Jo - du ma gerne rippe en kopibeskyttet dvd eller cd, hvis du har noget
udstyr (fx. twonkyserver som jeg ikke ved hvad er, eller fx. korer Linux),
der ikke afspille den originale dvd/CD.

Men du ma ikke rippe dvd/CD "for sjov" eller kun for at have en back-up.

Mvh. Per

Fra : Rado

Dato : 23-04-10 16:33

On Fri, 23 Apr 2010 13:31:09 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>Men du ma ikke rippe dvd/CD "for sjov" eller kun for at have en back-up.

Det er jo hul i hovedet - man bør have en backup af alle sine data, og
hvis den ikke bruges til andet mister producenten jo intet ved det.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-04-10 12:58

Sørensen wrote:

> Den afbryder også efter 51% med en fejl i 01_1.VOB.

Defekt disc måske?

Prøv at Google på titlen og "rip". Hvis det er en DVD disc som det er
"umuligt" at kopiere med kendte programmer (jeg tvivler på at de findes),
vil der sikkert være en masse tråde om den.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-04-10 19:55

Jan Vestergaard wrote:

> Men hvis den ikke er, så må du gerne lave en kopi til eget brug, så
> længe du har originalen.

Du må også gerne beholde kopien efter at du har solgt originalen..

--
Jesper Lund

Fra : ADL

Dato : 27-04-10 22:32

"Sørensen" <xxxxxxxx> skrev i meddelelsen
> Ja undskyld spørgsmålet, men findes der ikke et gratis-program der kan
> rippe alle dvd'er? Altså med 100% sikkerhed? Jeg har købt en dvd-film og
> vil gerne brænde en kopi.

Prøv Imgburn

http://fileforum.betanews.com/download/ImgBurn/1128426215/1

/ADL

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-10 23:24

ADL wrote:
> Prøv Imgburn
> http://fileforum.betanews.com/download/ImgBurn/1128426215/1

Jeg har opgivet at prøve da det åbenbart ikke kan lade sig gøre på den disc.

Fra : lom k

Dato : 08-07-10 10:54

Sørensen wrote:

> Jeg har opgivet at prøve da det åbenbart ikke kan lade sig gøre på
> den disc.

magic dvd ripper kan gøre det for dig
til disk eller til medie

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-04-10 00:52

ADL wrote:

> Prøv Imgburn
>
> http://fileforum.betanews.com/download/ImgBurn/1128426215/1

Vil ikke virke hvis der er CSS (kopisikring) på DVD discen.

ImgBurn er en "videreudvikling" af det gamle DVD Decrypter, som blev
stoppet af den onde DRM mafia (Macrovision).

--
Jesper Lund