Slette bogmærker (i Safari) med højreklik?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-04-10 15:28

Hej med jer

Jeg savner i den grad muligheden, for at kunne slette bogmærker ved
højreklik (det kunne jeg i Firefox på min PC). Er der mon noget der
har lavet et plugin eller lignende, som giver mulighed for dette? Jeg
synes det er alt for bøvlet at skulle ind i "bogmærkadministrationen"
for dette.

Alternativt Chrome-måden, hvor der er en stjerne i adresselinjen (man
kan så klikke på stjernen, for at fjerne bogmærket).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-04-10 22:39

Den 21/04/10 23.28, Lasse Hedegaard skrev:
> Hej med jer
>
> Jeg savner i den grad muligheden, for at kunne slette bogmærker ved
> højreklik (det kunne jeg i Firefox på min PC). Er der mon noget der

Det kan du også i Safari. Prøv Ctrl-klik på bogmærket.

Fra : Jesper

Dato : 21-04-10 22:53

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
> Alternativt Chrome-måden, hvor der er en stjerne i adresselinjen (man
> kan så klikke på stjernen, for at fjerne bogmærket).

Virker fint på mac i Safari, husk at indstille højreklik funktionen i
systeminstillingerne.
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-04-10 16:12

On 21 Apr., 23:38, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Det kan du også i Safari.  Prøv Ctrl-klik på bogmærket.

Her åbnes siden blot - helt som om jeg ikke havde trykket Ctrl. Jeg
har også forsøgt med æble/kommando (og med både venstre og højreklik).

/Lasse

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-04-10 23:17

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> Her åbnes siden blot - helt som om jeg ikke havde trykket Ctrl. Jeg
> har også forsøgt med æble/kommando (og med både venstre og højreklik).

hvor er det du gør det ? bookmark linien ?

/thomas

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-04-10 16:13

On 21 Apr., 23:53, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:
> Virker fint på mac i Safari,

Det lyder da godt...

> husk at indstille højreklik funktionen i
> systeminstillingerne.

.... hvad tænker du mere præcist på?

Jeg bruger i øvrigt primært "pegepladen" (og "højreklikker" med to
fingre). Jeg har dog også forsøgt med min mus uden held.

/Lasse

Fra : Jesper

Dato : 22-04-10 00:07

> [...]

> Jeg bruger i øvrigt primært "pegepladen" (og "højreklikker" med to
> fingre). Jeg har dog også forsøgt med min mus uden held.

Kig i systemindstillingerne Mus og Pegefelt, der kan du indstille
hvordan du skal dobbeltklikke.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-04-10 16:20

On 22 Apr., 00:17, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
> hvor er det du gør det ? bookmark linien ?

På et bogmærke i menuen bogmærker - det er disse bogmærker jeg ønsker
at slette med højreklik. Jeg kan fint gøre det på bogmærkelinjen
(enten med Ctrl-klik eller højreklik).

/Lasse

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-04-10 23:22

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> På et bogmærke i menuen bogmærker - det er disse bogmærker jeg ønsker
> at slette med højreklik. Jeg kan fint gøre det på bogmærkelinjen
> (enten med Ctrl-klik eller højreklik).

aaaaah ... det kan du ikke :) Menu'er understøtter ikke højreklik
actions ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 22-04-10 03:24

> [...]

> På et bogmærke i menuen bogmærker - det er disse bogmærker jeg ønsker
> at slette med højreklik. Jeg kan fint gøre det på bogmærkelinjen

Jeg åbner bogmærkemappen(lille, åben bog øverst til venstre for
bogmærkelinien) - vælger et bogmærke - holder ctrl nede, mens jeg
klikker - så får jeg en kontekstuel menu, der bl.a. lader mig slette.

Dette virker også på selve bogmærkelinien.

Jeg ved ikke, hvorfor det ikke virker hos dig?

M.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-04-10 16:31

On 22 Apr., 00:21, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
> aaaaah ... det kan du ikke :) Menu'er understøtter ikke højreklik
> actions ...

Øv - det er noget pladder. Er der virkelig ikke andre, der savner
denne mulighed? Jeg bruger måske noget bogmærkerne lidt "forkert" -
jeg markerer sider, som jeg gerne vil læse senere. Når de er læst, så
skal de slettes igen (det bliver de ikke lige nu). Derfor ville
Chromes "stjerne-feature" også være fin.

Til orientering, så virker den sådan: Stjernen er der hele tiden.
Trykker man på den, så bliver den gul, og der gemmes et bogmærke. Når
man er på en bogmærket side, så er stjernen gul, og klikker man på
den, så kan man fjerne den igen.

/Lasse

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-04-10 07:25

> [...]

> skal de slettes igen (det bliver de ikke lige nu). Derfor ville
> Chromes "stjerne-feature" også være fin.

jeg smider dem i bogmærke linien og "trækker dem af" ligesom f.esks. et
ikon i docken når jeg ikke skal bruge det mere ..

/thomas

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-04-10 11:59

On 22 Apr., 08:24, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
> jeg smider dem i bogmærke linien og "trækker dem af" ligesom f.esks. et
> ikon i docken når jeg ikke skal bruge det mere ..

Bogmærkelinjen kan ikke indeholde nok til mit "forbrug". Den vil jeg
også godt bruge til noget andet.

Det er noget pladder, at man ikke kan slette (i menuen) med højreklik
(jeg kan da ikke være den eneste der savner det), men jeg må se på
eksempelvis www.readitlater.com.

/Lasse

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-04-10 19:16

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> Det er noget pladder, at man ikke kan slette (i menuen) med højreklik

Det er en del af de "Human Interface Guidelines" som de fleste udviklere
følger og som gør at et Mac program opfører sig som et mac program.

Menu'er i menulinien tager ikke højreklik ..

/thomas

Fra : Jon

Dato : 22-04-10 21:41

> Det er en del af de "Human Interface Guidelines" som de fleste udviklere
> følger og som gør at et Mac program opfører sig som et mac program.
>
> Menu'er i menulinien tager ikke højreklik ..

Men det gjør de altså i Bokmerke-visning, som man får ved å klikke på
den lille bok til venstre i Bokmerkelinjen. Sml Morten Ls post.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-04-10 21:44

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> Men det gjør de altså i Bokmerke-visning, som man får ved å klikke på
> den lille bok til venstre i Bokmerkelinjen. Sml Morten Ls post.

eh .. ja ? .. men det er jo ikke der OP gerne vil have hjøreklik til at
virke ...

/thomas

Fra : Jon

Dato : 23-04-10 06:01

> eh .. ja ? .. men det er jo ikke der OP gerne vil have hjøreklik til at
> virke ...

Det er riktig. Det var kun et tip på en noenlunde logisk måte å gjøre
det på i stedet. Men jeg ser jo at det ikke var OPs ønske.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 23-04-10 11:22

> Men det gjør de altså i Bokmerke-visning, som man får ved å klikke på
> den lille bok til venstre i Bokmerkelinjen. Sml Morten Ls post.

Kan man ikke bare trykke på slettetasten?

- Mikael