La Cie brænder d2 FW - DVD - bad disc -.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 21-04-10 09:04

Hejsa.

For 3 dage siden virkede brænderen perfekt, men nu!!!.

Jeg brænder en DVD via TS_folder og Toast (10.0.6.). Afspilles fint på
computer - såvel iMac som MBP, men i min afspiller (en KEF) siges bad
disc.
Der er ingen fejlmeldinger under brændingen og verify melder også OK.
Jeg har prøvet hos nogle bekendte, her ville DVDafspilleren heller ikke
læse DVDen.

Jeg prøver så at brænde på min iMac og min MBP, men her er der ingen
problemer så det tyder klart på problemer med La Cie brænderen.

Jeg har altid brugt den externe La Cie brænder frem for de interne og
med stor tilfredshed.

Det er samme DVDmedier jeg bruger, såvel nu som da brændingen virkede,
DVD-R og 2x-16x. Når jeg har brændt har hastigheden ligget på 5x-10x.

En musikCD brændes uden problemer og data virker tilsyneladende også.

Brænderen er vel ca 4 år gammel og har iøvrigt fungeret fejlfrit. Et
skøn er vel omkring 3-400 brændinger det er svært at erindre. Kan man
for øvrigt se antal brændinger nogen steder.

Hvordan kan jeg lokalisere fejlen - eller er brænderen bare ved at være
-brændt-af.

Hvis en ny kommer på tale vil jeg nok igen købe La Cie. Mine externe
HDer er La Cie og jeg har altid været tilfreds med La Cie + en meget fin
og hurtig service under garanti da jeg fik brug for dette. Og så tæller
design lidt hos mig.

På forhånd tak.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-04-10 09:17

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
> skøn er vel omkring 3-400 brændinger det er svært at erindre. Kan man
> for øvrigt se antal brændinger nogen steder.

næppe

> Hvordan kan jeg lokalisere fejlen - eller er brænderen bare ved at være
> -brændt-af.

du har jo testet alt det jeg vil foreslå .. så mit bud er at den er død

> [...]
> HDer er La Cie og jeg har altid været tilfreds med La Cie + en meget fin
> og hurtig service under garanti da jeg fik brug for dette. Og så tæller

Jeg kan fortælle et par skrækhistorier om LaCie ....

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 21-04-10 10:08

> Jeg kan fortælle et par skrækhistorier om LaCie ....

Lad mig høre - jeg elsker gys.
Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-04-10 10:10

> Lad mig høre - jeg elsker gys.

vi havde en overgang en fejlrate på 40-50% på LaCie diske ...

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 21-04-10 10:51

> vi havde en overgang en fejlrate på 40-50% på LaCie diske ...

Du skriver -havde- så det er vel overstået.
Og hvori bestod fejlen. Var de direkte kassable eller hvad.

Jeg har 4 externe HDer. Den ældste 6-7 år.

Eneste fejloplevelse var en nedbrudt strømforsyning.
Korrespondance med La Cie over nogle dage og efter yderligere nogle dage
modtog jeg en ny strømforsyning (garanti - ingen udgift for mig).

Nå ja, så tilsyneladende nu min brænder, men trods alt, intet holder
evigt, så jeg vil under ingen omstændigheder betragte min -fejlrate- som
noget særligt.

Et er at -kassen- hedder La Cie, selve indholdet kan vel være af et
hvilken som helst andet fabrikat. Jeg har ingen anelse om indholdets
herkomst.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-04-10 10:57

> Du skriver -havde- så det er vel overstået.

ja, fordi vi stoppede med at sælge dem ;) ... derefter har jeg ikke
hårde facts mere, men hvad jeg kan høre så er det da blevet bedre .. men
ikke fantastisk.

> Og hvori bestod fejlen. Var de direkte kassable eller hvad.

Enten så døde selve disken pga. varme eller også stod kabinettet af
(bridgeboard)

> [...]
>
> Et er at -kassen- hedder La Cie, selve indholdet kan vel være af et
> hvilken som helst andet fabrikat. Jeg har ingen anelse om indholdets

Det er også et af problemerne .. LaCie køber de diske de kan få fat i ..
så du kan have to LaCie produkter, købt samtidgit, men den ene kan have
Samsung diske, den anden seagate ..

Lad os sige at en LaCie disk står af, bridgeboard brænder af, men selv
harddisken er ok. Hvis du vil have fat i dine data skal du skrue
kabinettet fra hinanden ... men så ryger garantien ...

Hvis jeg skal købe externe diske nu køber jeg et løst kabinet og en løs
disk og samler selv ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-04-10 12:33

Thomas von Hassel wrote:

> vi havde en overgang en fejlrate på 40-50% på LaCie diske ...

Deet tror da pokker, når de havde valgt at bruge IBM/Hitachi DTLA, DRNS
og DTLS harddiske i dem. - Jeg har set hele serier ryge tilbage til
ombytning af dem...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-04-10 15:18

Den 21/04/10 10.03, Michael Corfitsen skrev:
> [...]
> Der er ingen fejlmeldinger under brændingen og verify melder også OK.
> Jeg har prøvet hos nogle bekendte, her ville DVDafspilleren heller ikke

Lyder som om du har fået nye medier hjem.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 21-04-10 16:32

> Lyder som om du har fået nye medier hjem.

Som jeg skrev

Det er samme DVDmedier jeg bruger, såvel nu som da brændingen virkede,
DVD-R og 2x-16x. Når jeg har brændt har hastigheden ligget på 5x-10x.

så det kan ikke være det.

Michael C.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-04-10 17:56

Den 21/04/10 17.31, Michael Corfitsen skrev:

> Som jeg skrev
>
> Det er samme DVDmedier jeg bruger, såvel nu som da brændingen virkede,
> DVD-R og 2x-16x. Når jeg har brændt har hastigheden ligget på 5x-10x.
>
> så det kan ikke være det.

Ellers oplagt bud.

SÅ har du en god grund til at købe et Superdrive med tilhørende kabinet :D

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 21-04-10 19:13

> SÅ har du en god grund til at købe et Superdrive med tilhørende kabinet :D

Hvad kunne det være for en bandit.

Michael C.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-04-10 19:31

Den 21/04/10 20.12, Michael Corfitsen skrev:

> Hvad kunne det være for en bandit.

Fx en MacBook Pro eller en iMac eller lignende :)

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 21-04-10 20:15

> Fx en MacBook Pro eller en iMac eller lignende :)

forstået :)

der er bare det, at den externe sidder så bekvemt under mit skrivebord,
meget let at nå til isætning og udtagning af skiver.

iMacen - at række frem, gribe når den kaster lerduen ud - og MBPen er
som iMacen langsommere (eller var) end den externe.

Men det er da rigtigt - jeg kan jo bare bruge det jeg har - og som
virker - men vi er vel alle vanemennesker.

Det ender nok med en Lilly Model - en ny La Cie.

Michael C.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-04-10 17:37

Michael Corfitsen wrote:
> [...]
> HDer er La Cie og jeg har altid været tilfreds med La Cie + en meget fin
> og hurtig service under garanti da jeg fik brug for dette. Og så tæller

Som Thorbjørn skriver, kan det være mediet, der er problemet. Mit
interne Sony OPTIARC drev er fx. ikke glad for Ritek DVD-R, men men
gerne DVD+R, og det vil dog godt tage TDKs DVD-R...

Alternativt. Har du prøvet med at brænde ved en konstant hastighed på
fx. 6x eller 8x? - Jeg brænder aldrig DVD over 8x, da jeg har været ude
for på både Sony drevet og mine to eksterne Formac og LaCie drev, at for
høj brænderhastighed kan give fejl ved intro, og så kan mediet ikke
afspilles på en DVD afspiller, men nok på en computer.

Alternativt2. Hvis du skal have et nyt, og det kun er selve drevet, der
er noget galt med, kunne du jo 'nøjes' med at købe et nyt Pioneer værk
og sætte i samme kabinet. For at checke, det ikke er kabinettet, men
værket, der er noget galt med, kan du afmontere det og evt. prøve det i
en intern montering, hvis muligt eller i et andet eksternt kabinet.

mvh. Erik Richard