Gammel SCSI chip
Fra : Jonatan

Dato : 20-04-10 19:37

Hej,

jeg er ved at reparere på en gammel Mac Classic og jeg skulle mene at
have identificeret problemet med den til SCSI controllerchippen - en
NCR 53C80.
Er der nogen er har en idé om hvor/om man kan anskaffe sig sådan en? Ud
over fra en anden Classic, Plus eller SE - og de hænger desværre ikke
længere på træerne...

/J

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-04-10 19:49

Jonatan <post@SPAMjoyd.dk> wrote:

> [...]
> Er der nogen er har en idé om hvor/om man kan anskaffe sig sådan en? Ud
> over fra en anden Classic, Plus eller SE - og de hænger desværre ikke

Der er masser af sites som sælger stumper af den slags .. en simpel
google søgning på part nummeret giver >3000 hits

/thomas

Fra : ziggy stardust

Dato : 20-04-10 20:26

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk>
> Der er masser af sites som sælger stumper af den slags .. en simpel
> google søgning på part nummeret giver >3000 hits
>
> /thomas

Jeg har foretaget den søgning, problemet er bare, at mange af de sider
er meget rodede søgemaskiner, der ikke leder til muligheden for at købe
chippen, kun til datasheets eller obskure underleverandører uden
kontaktoplysninger. MÃ¥ske er det bare mig, der ikke kan finde ud af at
bruge søgemaskinerne eller Google :( jeg er i hvert fald på bar bund.

/j

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-04-10 21:45

ziggy stardust <postFJERN@joyd.dk> wrote:

> [...]
> kontaktoplysninger. Måske er det bare mig, der ikke kan finde ud af at
> bruge søgemaskinerne eller Google :( jeg er i hvert fald på bar bund.

de fleste af de sites er lidt sære ja .. men de fleste har en email
adresse som du kan sende en forespørgsel til ...

/thomas

Fra : Esben

Dato : 21-04-10 07:48

> [...]

> kontaktoplysninger. Måske er det bare mig, der ikke kan finde ud af at
> bruge søgemaskinerne eller Google :( jeg er i hvert fald på bar bund.

Det er sikkert hyggeligt at rode med komponenter når man kan. Men
hvorfor ikke bare skaffe motherboardet?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : jonatan

Dato : 21-04-10 09:37

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Det er sikkert hyggeligt at rode med komponenter når man kan. Men
> hvorfor ikke bare skaffe motherboardet?
>
> vh esben
>
> dbareudeladmig@get2net.dk
> udelad udelad

Fremragende ide, men jeg ved heller ikke hvor jeg kan skaffe sådan et.
Har været på eBay og lignende uen held...

/j

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 21-04-10 14:58

> Fremragende ide, men jeg ved heller ikke hvor jeg kan skaffe sådan et.
> Har været på eBay og lignende uen held...

Jeg har en Classic et sted. Ville lave akvarium ud af den, men det bliver
vist ikke til noget...

- Mikael

Fra : jonatan

Dato : 21-04-10 19:53

"nospamtoMike [8000 C]" <nospam@kern.dk> wrote:

> Jeg har en Classic et sted. Ville lave akvarium ud af den, men det
> bliver
> vist ikke til noget...
>
> - Mikael

Det kan være jeg må købe den af dig så? Generelt er jeg ret interesseret
i tidlige 90'er macs, men jeg synes at de efterhånden er svære at
opdrive selv de defekte til reservedele.

Hvis du vil afstå den, så kan du jo smide mig en mail på
post@FJERNjoyd.dk (fjern hvad der fjernes skal)

/J

Fra : Sebastian

Dato : 21-04-10 20:31

> [...]

> kontaktoplysninger. Måske er det bare mig, der ikke kan finde ud af at
> bruge søgemaskinerne eller Google :( jeg er i hvert fald på bar bund.

Find det i ebugten
http://cgi.ebay.com/NCR-NCR53C80-/400083249694?cmd=ViewItem&pt=LH_Defaul
tDomain_0&hash=item5d26d1ea1e#ht_566wt_941

Damn, den koster så meget at du skal betale moms oven i.

En hel motherboard finder du måske også i EU for EUR 10.

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Sebastian

Dato : 21-04-10 20:37

Sebastian <thorfinn@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> Damn, den koster så meget at du skal betale moms oven i.
>
> En hel motherboard finder du måske også i EU for EUR 10.

maus.computer.mac.nostalgie
er ellers også en god kilde til alt rundt omkring classic mac.
Hvis du spørger høfligt på engelsk i den ellers tyske gruppe kan det
være at du finder hjælp der.

best regards.

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Esben

Dato : 22-04-10 10:35

> [...]

> er ellers også en god kilde til alt rundt omkring classic mac.
> Hvis du spørger høfligt på engelsk i den ellers tyske gruppe kan det

Ikke meget liv der, men der findes også en comp.sys.mac.wanted. Måske
skulle du lede mere efter user groups for gamle macs på nettet. De
danske museer der er må også få tilbudt mange maskiner de ikke har brug
for. Du kunne også lave dig en hjemmeside der annoncerer efter at få
doneret maskiner og lave en smule reklame for den side... Det kræver jo
alt sammen en vis indsats fra din side, så det...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Lind

Dato : 22-04-10 03:10

> [...]

> Er der nogen er har en idé om hvor/om man kan anskaffe sig sådan en? Ud
> over fra en anden Classic, Plus eller SE - og de hænger desværre ikke

Jeg har en Classic Plus EDU, du gerne må få, men jeg ved ikke, om den
virker - det gjorde den for 10 år siden - jeg har også nogle defekte
Macintosh II´ere i forskellige modeller.

M.