PC med touch-skærm
Fra : TE08

Dato : 20-04-10 11:41

Hej, jeg overvejer at købe en af de der computere med touchskærm, f.eks. HP
Touchsmart 600 PC til at have hængende ude i køkkenet til kalender,
vejrudsigt, hurtig kig på internettet, madopskrifter, husholdningsregnskab
osv....

Jeg har set at der efterhånden er kommet nogle forskellige producenter, der
tilbyder disse skærme og de er ved at være nede i en fornuftig pris.

Er der nogen her, der har erfaring med disse maskiner eller har læst en test
af dem...??

mvh. Tommy

Fra : Mogens

Dato : 20-04-10 12:04

TE08 wrote:
> [...]
> der tilbyder disse skærme og de er ved at være nede i en fornuftig pris.
>
> Er der nogen her, der har erfaring med disse maskiner eller har læst en

Det ideelle var vel en iPad. Den kan statsledere styre mindre lande med
fra udlandet, så den dækker nok også jeres behov.

Fra : Martin

Dato : 20-04-10 18:56

On 20-04-2010 12:40, TE08 wrote:
> [...]
> HP Touchsmart 600 PC til at have hængende ude i køkkenet til kalender,
> vejrudsigt, hurtig kig på internettet, madopskrifter,

Mit problem med HP TouchSmart er at så snart man ryger ud af HP's ellers
udenmærket (dog temmelig buggy) system, og kommer ud i det normale
windows, så er touch bare irriterende med alle de små knapper der skal
trykkes på.

(Dog var det med Windows Vista og den første generation (hvis der ellers
er kommet en ny generation) jeg legede med i en weekend)

> Jeg har set at der efterhånden er kommet nogle forskellige producenter,
> der tilbyder disse skærme og de er ved at være nede i en fornuftig pris.

Hvis jeg skulle have råd til sådan noget ekstra udstyr i mit køkken, så
ville jeg nok også kigge lidt efter iPad - men ville nok vente til iPad 2G

og hvorfor nu det...
Prøv at åbne Windows onscreen tastatur og se hvor små knapperne er -
tydeligt det ikke er lavet til touch - og her vinder iPad altså bare
fordi den netop er lavet til det formål.

> Er der nogen her, der har erfaring med disse maskiner eller har læst en
> test af dem...??

HP TouchSmart
http://beep.tv2.dk/entry.php/id-297605.html
Godt nok kan jeg ikke døje ham værten, men jeg havde faktisk mange af de
samme problemer - så i dette tilfælde kan jeg kun nikke og sige det er
korrekt.

Jeg overvejede engang lidt
http://www.youtube.com/watch?v=Yx9FgLr9oTk
også ellers lave/finde et GUI med store knapper overalt :)
Gad vide hvordan TouchSmart egentlig ville fungere med linux som OS :)

Anyways, det er så langtid siden jeg har kigget efter dette marked, at
jeg nok er en hel del ude af opdateringer