Kablelleverandør - anbefaling?
Fra : Ukendt

Dato : 20-04-10 09:15

Hej igen,

Som det måske er fremgået er jeg nu igang med masten og montering af
nye antenner. I den forbindelse skal jeg bruge diverse kabler. Jeg har
forspurgt hos AV-cables og et par lokale el-installatører, som jeg før
har handlet med, men de melder pas på de kabeltyper, jeg har brug for.

Det jeg konkret er ude efter er:

(1) Et H1000 -kabel (20 m) eller lignende i kvalitet til min nye
Procom antenne (CXL 70-1/h) +
(2) Et godt 75 Ohm antennekabel - ca. 20 m. - til min nye Nargus Iglo
TV-antenne +
(3) Et 4 leder-kabel til 2 toplanterner (tricolor og anker) og
windex-lys ...

Er der en af Jer, der har et godt tip til en god kabelleverandør, der
kan levere ovenstående til en fornuftig pris?

Flemming Torp

Fra : Steffen Skov

Dato : 20-04-10 13:34

Hej Flemming
Måske er der noget her:

http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=browseSuperSection&Ne=4294958064+4294965728&N=4294964600

Hilsen Steffen
--
"E´baad" Pd26 nr.18, Århus.

Fra : blueocean

Dato : 20-04-10 06:45

Hej Flemming
Her kan du få det hele til H1000
http://www.forlag-aps.dk/group.asp?group=45

Gert

Fra : Lars Kristensen

Dato : 20-04-10 15:54

Flemming Torp wrote:

> (3) Et 4 leder-kabel til 2 toplanterner (tricolor og anker) og
> windex-lys ...
>
> Er der en af Jer, der har et godt tip til en god kabelleverandør, der
> kan levere ovenstående til en fornuftig pris?

Flemming, selvom du kan dele nullen for de to lanterner samt windex lys,
tror jeg nu alligevel jeg ville føre den i mindst to ledere. Dels for at
mindske strømmen i nullederen så du ikke har for stort et spændingsfald
med mindsket lysudbytte til følge og dels af sikkerhedsmæssige årsager
så du har en mulighed for at signalere for at gøre opmærksom på dig
selv, hvis nullederen skulle knække et eller andet sted i den.

Et 5x1,5 eller 5x2,5 kvd kabel af fornuftig kvalitet kunne være oplagt.

Husk i øvrigt at sørge for at dine kabler ikke kan klapre inde i masten
eller filtre sig ind i fald ved et uheld. Metoder til det har været
diskuteret her i gruppen før.

- Lars

Fra : Flemming Torp

Dato : 24-04-10 00:03

"Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Husk i øvrigt at sørge for at dine kabler ikke kan klapre inde i
> masten eller filtre sig ind i fald ved et uheld. Metoder til det har

Tak for tip. Jeg vælgler et fem-leder kabel til lyset i toppen ...

Der er to kabelkanaler i masten, men jeg ved endnu ikke, om "alle" de
ønskede kabler kan gå igennem ... Det vil de kommende dage vise.

Flemming Torp

Fra : Ole Pagh

Dato : 20-04-10 15:56

Dansk Mikrobølge Teknik sælger en masse forskellige coax kabler, både
50 og 75 Ohm:
http://kortlink.dk/dmtonline/7phe

BM Radio gør også i mange slags coax kabler:
http://www.bmradio.dk/index.php?cPath=322

Håber at der er noget af det, du kan bruge.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Flemming Torp

Dato : 23-04-10 23:54

Atter må jeg takke for gode tips. Jeg har nu allieret mig med en
professionel elektriker, der kan lodde de rigtige stik på og skaffe de
rigtige kabler ... og hjælpe med at få dem igennem mastens smalle
kanaler ... meget smalle ...

Flemming Torp