AVI (divx) til mov... hvordan ??
Fra : jagge

Dato : 18-04-10 15:27

Hey

jeg kæmper med en avi fil der vist nok er i divx format. Quicktime pro
vil ikke åbne den. VLC kan fint åbne den men final cut pro vil ikke
acceptere filen.

Har bakset med at få VLC til at konvertere den men det kan jeg ikke
finde ud af. Findes der nogle gode og billige programmer der kan løse
det problem ??

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-04-10 19:23

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> Har bakset med at få VLC til at konvertere den men det kan jeg ikke
> finde ud af. Findes der nogle gode og billige programmer der kan løse

Har du perian installeret ?

Hvad med at prøve MPEGStreamclip ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 18-04-10 20:55

> Har du perian installeret ?
>
> Hvad med at prøve MPEGStreamclip ?

Hey

Nej jeg kender ikke perian det vil jeg lige kigge på. Jeg har prøvet
mpeg streamclip men så vidt jeg kan se så kan det kun omdanne til mpeg2
som ikke er så brugbart.

MEN jeg fandt en gammel udgave af det fantastiske program visualHUB der
desværre ikke laves mere. Det kunne lave dem om til .mov. Lyden røg ud
af sync men det har jeg fikset i FCP, lidt omstændigt men det virker da.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-04-10 20:58

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Nej jeg kender ikke perian det vil jeg lige kigge på. Jeg har prøvet
> mpeg streamclip men så vidt jeg kan se så kan det kun omdanne til mpeg2
> som ikke er så brugbart.

MPEG streamclip:

It can open many file formats: muxed files MPEG, MPG, VOB, PS, M2P, MOD,
VRO, DAT, DCM, VDR, PVR; transport streams TS, M2T, MTS, MMV, REC, VID,
AUD, AVR, TP, TP0, TRP, TOD; demuxed files M2V, M1V, MPV, AIFF, AIF,
M1A, MP2, MPA, AC3; QuickTime-compatible files MOV, DV, AVI, MP4, DIVX,
WMV, FLV; pictures TIFF, JPEG.

Du kan så exportere til f.eks. Quicktime, DV eller lign.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 19-04-10 12:17

> [...]
> WMV, FLV; pictures TIFF, JPEG.
>
> Du kan så exportere til f.eks. Quicktime, DV eller lign.

OK det vil jeg bestemt prøve da ved nærmere inspektion virkede det IKKE
med VisualHub da lyden bliver ved med at skride hele filen igennem. Det
må være et sampling rate problem men hvordan man fikser det står uklart
for mig.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-04-10 12:21

> [...]
> med VisualHub da lyden bliver ved med at skride hele filen igennem. Det
> må være et sampling rate problem men hvordan man fikser det står uklart

nu er/var VisualHub jo "bare" en wrapper for bl.a ffmpeg så den kan du
sikkert også bruge via terminalen med en laaaaaaang parameter streng.

MPEGstreamclip plejer at gøre jobbet hvis jeg har et eller andet
genstridigt skrammel som jeg skal viderebearbejde.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 19-04-10 20:56

> nu er/var VisualHub jo "bare" en wrapper for bl.a ffmpeg så den kan du
> sikkert også bruge via terminalen med en laaaaaaang parameter streng.

Ahh men dæleme ærgeligt at den ikke blev opdateret. Det var et FEDT
program / Wrapper men stadig brugbar til noget måske.

> MPEGstreamclip plejer at gøre jobbet hvis jeg har et eller andet
> genstridigt skrammel som jeg skal viderebearbejde.

Ok jeg prøver det af imorgen.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-04-10 20:59

> Ahh men dæleme ærgeligt at den ikke blev opdateret. Det var et FEDT
> program / Wrapper men stadig brugbar til noget måske.

der er par projekter som har overtaget sourcekoden fra VisualHub .. den
der er mest liv i er vist "Video Monkey" ..

<http://videomonkey.org/Video_Monkey/News/News.html>

/thomas

Fra : Erik Andersen

Dato : 21-04-10 09:30

jagge skrev:

> [...]
> desværre ikke laves mere. Det kunne lave dem om til .mov. Lyden røg ud
> af sync men det har jeg fikset i FCP, lidt omstændigt men det virker da.

Hejsa.

Hvis du konverterer til en anden framerate, så vil lyden komme ud af
sync. Hvis du konverterer fra f.eks. NTSC 29.xx fps til PAL 25 fps -
så vil lyden komme foran billedet.
Og er det omvendt - 25fps til 29.xx fps - så vil lyd komme bagefter.

Der var i hvertfald en fejlkilde til dit problem..

Erik Andersen

Fra : jagge

Dato : 23-04-10 00:44

> [...]
> Og er det omvendt - 25fps til 29.xx fps - så vil lyd komme bagefter.
>
> Der var i hvertfald en fejlkilde til dit problem..

takker

MVH

Jakob

Fra : René

Dato : 20-04-10 08:17

"jagge" <jagge@noname.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har bakset med at få VLC til at konvertere den men det kan jeg ikke
> finde ud af. Findes der nogle gode og billige programmer der kan løse

Denne konverter skulle også kunne gøre det
http://www.pavtube.com/video-converter-mac/

De har en række forskellige konvertere her
http://www.pavtube.com/products/mac.html

Hilsen
René

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-10 12:16

On 2010-04-20 09:17:07 +0200, "René" <rh(fjern)sin(fjern)@post4.(og
her)tele.dk> said:

> [...]
>>

> Denne konverter skulle også kunne gøre det
> http://www.pavtube.com/video-converter-mac/
>
> De har en række forskellige konvertere her

Ellers er der jo altid
avidemux, der
demuxer divx til så meget andet..
kan ikke huske om den kan lave om til mov..
men da den blot demuxer, arbejder den med op til 1200 frames i sekundet
på min bærbare..
Har - efterhånden lært - at det ofte er smart at konvertere lyd til
noget "en mac kender", hvilket desværre får hastigheden ned på noget
der ligner 150-300 frames pr sekund.

check dette stykke open source herunder..

http://avidemux.berlios.de/index.html

Fra : jagge

Dato : 22-04-10 18:01

> Denne konverter skulle også kunne gøre det
> http://www.pavtube.com/video-converter-mac/
>
> De har en række forskellige konvertere her
> [...]

Fedt jeg checker dem alle, tak for det.

MVH

Jakob