Alternativ til iPhone
Fra : Michael Sørensen

Dato : 19-04-10 22:23

Hej.

Min nuværende mobil, som var en af de dersens "gamle" modeller, der
kunne ringe, skrive samt vække mig om morgenen - og det var så det, er
netop stået af efter mange års tro tjeneste.

Jeg er af flere årsager ude efter en lidt anden type dennegang. Jeg tror
de kaldes smart Phone - ala iPhone.

Nu kan Apple og jeg dog ikke sammen og Gud forbyde, at jeg en dag kommer
til at eje en iPod, Mac eller iPhone osv.

Hvad er et godt alternativ til en iPhone ud fra flg.

Jeg vil gerne undgå Samsung og LG, evt. også Nokia medmindre sidstnævnte
leverer noget rigtig godt. Mine to seneste mobiltelefoner har været Sony
Ericson med tilfredshed. HTC Har jeg også hørt oky om indenfor denne
type telfoner.

Jeg har ikke brug for en iPhone af hensyn til poppet lir, legetø, spil,
små ubrugelige gadgets og programmer der kan simulere, at man drikker en
cola :)

Jeg vil derimod gerne have en, der udover at kunne ringe og anvendes til
SMS som traditionelle telefoner også har sine styrker i at kunne gå
online, synkroniseres med min mail og kalender. Jeg bruger nettet og min
mail / kalender utrolig meget. Derudover måd en gerne have GPS og
mulighed for musik og kamera som det værste lir :)

Findes der modeller, der har mulighed for word og excel i miniudgaver
til rejserne?

Fra : Chano Andersen

Dato : 19-04-10 22:41

Den 19-04-2010 23:22, Michael Sørensen skrev:
> Nu kan Apple og jeg dog ikke sammen og Gud forbyde, at jeg en dag kommer
> til at eje en iPod, Mac eller iPhone osv.

En iPod touch er nu ikke værst, det eneste jeg savner ved min, er
muligheden for at komme på nettet overalt. ;) Men den er dog alligevel
primært købt med det formål at kunne spille musik, og det løser den
fint, sammen med diverse video podcasts, som pludseligt er blevet
interessant. :)

> [...]
> mail / kalender utrolig meget. Derudover måd en gerne have GPS og
> mulighed for musik og kamera som det værste lir :)

Ud fra det, vil jeg tro, at en HTC Desire, eller Sony Ericsson X10,
ville leve op til behovet. Det er smartphones med masser af power.
Umiddelbart virker de som de modeller hvor du får mest for pengene.

- Chano Andersen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-04-10 00:42

Følgende er skrevet af Chano Andersen:

> Ud fra det, vil jeg tro, at en HTC Desire, eller Sony Ericsson X10, ville
> leve op til behovet. Det er smartphones med masser af power. Umiddelbart
> virker de som de modeller hvor du får mest for pengene.

X10 får ikke fremragende bedømmelser; jeg ville vente et kvartal og se
hvordan lillebroderen Xperia Mini Pro arter sig

Derudover er der osse HTC Legend.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-04-10 10:09

Hans Paulin (6310) har bragt dette til os:
> Følgende er skrevet af Chano Andersen:

> X10 får ikke fremragende bedømmelser;

Dog:

http://www.pcworld.dk/art/11639?a=rss&i=0 :

"X10 får stor opdatering efter sommeren..."

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Anders

Dato : 21-04-10 12:32

> [...]
>
> Dog:
>
> http://www.pcworld.dk/art/11639?a=rss&i=0 :
>
> "X10 får stor opdatering efter sommeren..."

Både X2 og X10 er to modeller der er skruet kunstigt op i pris, for de er
ikke det værd de koster.

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 21-04-10 13:43

"Anders" <mail@post.dk> skrev i meddelelsen

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Både X2 og X10 er to modeller der er skruet kunstigt op i pris, for de er
> ikke det værd de koster.

Er det et faktum, du kender til --- eller blot en påstand?

Hans-Jørgen
www.sarastro.dk

Fra : Anders

Dato : 21-04-10 16:42

"Hans-Jørgen" <sindholt@*paradis.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders" <mail@post.dk> skrev i meddelelsen

> Er det et faktum, du kender til --- eller blot en påstand?

> [...]

Påstand, men du kan jo selv vurdere, hvad du selv syntes.

Fra : Hauge

Dato : 21-04-10 17:27

Anders skrev:
> Påstand, men du kan jo selv vurdere, hvad du selv syntes.

At dømme udfra det du plejer at udtale dig om, så skal man vist ikke
tænke mere over det. Du udtaler dig igen om ting du intet aner om. Gå nu
ned i banken og få klaret dine ting der.

/Hauge

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-04-10 14:19

Anders skrev:

> Både X2 og X10 er to modeller der er skruet kunstigt op i pris, for de er
> ikke det værd de koster.

Er der overhovedet noget der er det?

--
Bertel

Fra : Tomtomog meget tom

Dato : 20-04-10 07:12

"Michael Sørensen" <spam@nej.tak> skrev i en meddelelse
> [...]

> for musik og kamera som det værste lir :)
>
> Findes der modeller, der har mulighed for word og excel i miniudgaver til

Tjek f.eks. gsmarena.com , lav en liste over hvad dine behov er og prioriter
dem. Bortset fra Word og Excel kan de fleste telefoner det du ønsker.

Jeg fravælger selv Iphone pga. af de urimelige betingelser der er for denne
telefon (både med software og reperationer). Jeg vil gerne vælge frit så mit
valg bliver en android telefon - nok htc legen eller desire - men der kommer
måske noget mere interessant til efteråret hvor jeg skal købe ny.

Desuden bliver du bare en i "flokken" ved at købe Iphone og de fleste vil
vel gerne være lidt unikke

Fra : Anders

Dato : 20-04-10 13:31

> [...]
> for musik og kamera som det værste lir :)
>
> Findes der modeller, der har mulighed for word og excel i miniudgaver til

En HTC Tattoo kunne være en mulighed.

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 21-04-10 14:27

> "Michael Sørensen" <spam@nej.tak> skrev i en meddelelse

> En HTC Tattoo kunne være en mulighed.

Jeg har en HTC Tattoo og er meget tilfreds med den, den opfylder dine
ønsker, men kameraet er dog ikke noget at prale af.

JJ

Fra : Anders

Dato : 21-04-10 16:43

"Johannes Jørgensen" <johs-jspam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders" <mail@post.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har en HTC Tattoo og er meget tilfreds med den, den opfylder dine
> ønsker, men kameraet er dog ikke noget at prale af.
>
> JJ

Kameraet i mobiltelefonerne idag, er jo heller ikke ligefrem de bedste, men
i et nødstilfælde, kan det vel bruges.

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 21-04-10 18:26

> "Johannes Jørgensen" <johs-jspam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kameraet i mobiltelefonerne idag, er jo heller ikke ligefrem de bedste,
> men i et nødstilfælde, kan det vel bruges.

Jeg er enig med dig, men jeg nævner det bare, fordi jeg kender flere som,
mener at at en mobiltelefon's kamera kan estatte et rigtig kamara.

Tattoo's kamera er 3,2 mpix, uden auto fokus.

Men set i forhold til prisen (2000,- uden abo.) er det en super telefon.

JJ

Fra : Anders

Dato : 21-04-10 19:45

> [...]
>
> Tattoo's kamera er 3,2 mpix, uden auto fokus.
>
> Men set i forhold til prisen (2000,- uden abo.) er det en super telefon.

Det håber jeg da også, for jeg har bestilt en til 1440,-
Kameraet, er som jeg siger kun til husbehov, skal man tage ordentlige
billeder, så vil jeg nok anbefale, at man tager et kamera med.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-04-10 08:42

On 19 Apr., 23:22, Michael Sørensen <s...@nej.tak> wrote:

Jeg har selv bestilt en HTC Legend, men er naturlige årsager kan jeg
ikke rigtigt sige så meget om den endnu!

> Findes der modeller, der har mulighed for word og excel i miniudgaver
> til rejserne?

Søgte lige hurtigt på det, og ser ud til at du kan købe dette program
til opgave: http://www.dataviz.com/products/documentstogo/android/