Billigste 3G usb abonnement ?
Fra : Vino Rosso

Dato : 19-04-10 05:54

Hej
Jeg skal bruge et 3G usb i en kort periode - hvilke selskaber tilbyder
USB stik og net for et lille beløb (eller helt gratis) lige pt?

Forbindelsen skal bruges i en større by, så der er vel næppe
dækningsproblemer?

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 19-04-10 13:12

> [...]
> USB stik og net for et lille beløb (eller helt gratis) lige pt?
>
> Forbindelsen skal bruges i en større by, så der er vel næppe

http://www.cbb.dk/mobil-bredbaand/ - 149 kr. incl. modem og 1. måned
https://www.onfone.dk/sider/8/abonnementer-priser - 99 kr. for modem, og 79
kr./mnd. for op til 5GB forbrug

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Mogens

Dato : 19-04-10 13:27

Michael Kjærsgård wrote:

> http://www.cbb.dk/mobil-bredbaand/ - 149 kr. incl. modem og 1. måned
> https://www.onfone.dk/sider/8/abonnementer-priser - 99 kr. for modem, og 79
> kr./mnd. for op til 5GB forbrug

Ja og den dag noget lignende kunne fås der virker internationalt var der
grund til at juble. Men desværre er monopolerne på telefområdet stadig
så stærke at folk der bevæger sig udenlands skal udsættes for en
plyndring der er så grov at det burde udløse fængselsstraffe til de
ansvarlige i ledelserne for teleselskaberne.

Og at verden endnu er lille viser sig ved at selv konstellationer som EU
indtl dato har vist sig magtesløse overfor problemet. Små ligegyldige
"pip" har de lavet, men problemet er stort set stadig uløst.

Fra : simon

Dato : 19-04-10 13:53

Vino Rosso:
> [...]
> USB stik og net for et lille beløb (eller helt gratis) lige pt?
>
> Forbindelsen skal bruges i en større by, så der er vel næppe

Fullrate har indført noget, der hedder "Tank op".
Det går ud på, at man for eksempelvis 100 kr. kan bruge
200 mb (50 øre pr. mb) - for 200 kr. 500 mb (40 øre pr. mb)
og for 300 kr. 1000 mb (30 øre pr. mb).
Såvidt jeg kan læse, trækker man 9 kr. pr. måned uanset forbrug.
Man lejer et modem gratis (koster 99 kr. i forsendelse)
Det er måske en rimelig billig løsning, hvis man ikke skal
overføre større mængde data.
mvh
simon

Fra : Jan Nielsen

Dato : 19-04-10 20:13

Vino Rosso skrev:
> [...]
> USB stik og net for et lille beløb (eller helt gratis) lige pt?
>
> Forbindelsen skal bruges i en større by, så der er vel næppe

TDC 2go 29kr i abo om måneden, 29kr per dag det bruges, op til 12dage
som dækker hele måneden.

Fra : Vino Rosso

Dato : 20-04-10 06:08

On 19 Apr., 13:53, Vino Rosso <vulcain.cric...@gmail.com> wrote:
> [...]
> USB stik og net for et lille beløb (eller helt gratis) lige pt?
>
> Forbindelsen skal bruges i en større by, så der er vel næppe

Tak for input!

Er der nogen selskaber der tilbyder "prøveabonnementer" i øjeblikket?
dvs uden store udgifter til stik og f.eks. en måneds forbrug?

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 20-04-10 13:20

> Er der nogen selskaber der tilbyder "prøveabonnementer" i øjeblikket?
> dvs uden store udgifter til stik og f.eks. en måneds forbrug?

Telenor tilbyder en måneds "tilfredshedsgaranti" -
http://www.telenor.dk/privat/mobilt_bredbaand/ - det vil principielt sige at
du kan levere modemet tilbage efter 30 dage og ikke blive opkrævet noget.
Her får du dog ikke lov at beholde modemet som hos CBB (der med 149 kr. for
modem og 1 måneds forbrug i øvrigt - efter min mening - også til fulde
opfylder kravet om "uden store udgifter" - bare selve modemet er meget
dyrere i indkøb).

Fra : J

Dato : 20-04-10 13:48

"Vino Rosso" <vulcain.cricket@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Er der nogen selskaber der tilbyder "prøveabonnementer" i øjeblikket?
dvs uden store udgifter til stik og f.eks. en måneds forbrug?

Hvilke udgifter til stik tænker du på?