simple, gode, men glemte retter
Fra : Ralph

Dato : 18-04-10 17:14

Emne siger vist alt, man (gen)finder en superlækker opskrift, prøver den,
den smager vidunderligt igen. I ugen der gak fandt min kone en opskrift på
Blinis med stenbiderrogn, hakket rød/purløg og cremefraiche - det behøver
jeg ingen opskrift til, men hvorfor spiser man ikke sådanne retter oftere -
jeg tror det er + 15år siden vi fik det sidst(der var det ikke hjemmelavet
og med kattehår i, måske derfor

Andre retter som er prøvet fornyligt herhjemme efter mange års glemsel er:
Ostekage, farserede porrer, kartoffelsuppe med bacon, Pariserbøf, brunkål,
pestopasta, bøfsandwich med rigtig løgsovs, rigtige pommes frites.

Min mening med denne post er at I - når I genopfinder en ret, som I ikke har
prøvet i 5-10-15-50 år, laver en post med emnet "glemte retter:brændene
kærlighed"
Hvis I synes, så med opskrift, men bestem selv

kom glad.

--
Ralph, som håber har været til inspiration

Fra : Cykelsmeden

Dato : 18-04-10 19:39

Ralph wrote:

> [...]
> glemsel er: Ostekage, farserede porrer, kartoffelsuppe med bacon,
> Pariserbøf, brunkål, pestopasta, bøfsandwich med rigtig løgsovs,

Lige med undtagelse af brunkålene, er det da retter vi jævnligt har på
bordet, så glemte er de skam ikke (ejheller brunkålene, som vi bare
undgår)

finn
- forresten kogte grisehaler i gule ærter forsvandt med min mor ;(

Fra : eljay

Dato : 19-04-10 00:11

Ralph skrev:
> [...]
> jeg tror det er + 15år siden vi fik det sidst(der var det ikke hjemmelavet

Nu er stenbiderrogn jo meget sæsonpræget. Desværre, for det smager jo
himmelsk, serveret netop som du skriver. Men hver årstid har jo sine
delikatesser.

Kartoffel/porresuppe serverer de heldigvis jævnligt i kantinen på mit
arbejde. Det er bare mums! De er i det hele taget gode til supper, men
ikke altid til de varme retter. Specielt ikke fisk, som næsten altid har
fået for meget.

For nylig fik jeg koteletter i fad, lavet med fløde/ostesauce, løg og
gulerødder, og serveret med løse ris. Det har jeg ikke fået i mange år,
men det var supergodt. Kødet var nu også af ret god kvalitet fra en
slagter, så det har nok ikke skadet resultatet.
Ved ikke helt hvordan de var tilberedt, men der findes masser af
opskrifter på nettet.