Ram kompatibilitet
Fra : Michael Westi

Dato : 05-08-01 00:11

Kan SDRAM Pc133 køre på Asus P5A motherboard som kun understøtter pc100?
Nogen siger ja andre siger nej.
Prisen på pc133 er styrtdykket på det sidste. Har set et godt tilbud på
www.chippen.dk

Mvh. Michael

Fra : Martin Jensen

Dato : 05-08-01 00:27

> Nogen siger ja andre siger nej.

Dem der siger 'nej' tager fejl.

Tallet bag ved PC angiver hvor mange megahertz ramchippene er godkendt (og
beregnet) til at køre.

Og ligesom med en CPU kan du sagtens køre den langsommere end den er
beregnet til - selvom det ikke giver mening...

Men jeg har selv et PC133 modul til at køre i et bundkort som kun tager PC66
ram (Asus TX97) - det virker fint.

Køb du dig bare en billig stang PC133 ram til dit PC100 bundkort.

/Martin

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 05-08-01 01:02

Hej.

Jeg har hørt at du sagtens kan putte pc133 ram i et bundkort som kun køre
pc66 eller pc100, men du kan til gengæld ikke putte pc100 ram i et bundkort
som kører pc133.

Mvh. Lars.

Fra : JYK

Dato : 05-08-01 10:01

Enig!

_________________

Jesper Y. Kristiansen
_________________

Fra : Freaken

Dato : 05-08-01 09:21

Ingen problem i det
Eneste du skal være opmærksom på er at bruger du enkelt siddet ram
understøtter dit kort kun 128MB
Men hvis du bruger dobbelt siddet ram understøtter det 256MB

Freaken

Fra : Michael Westi

Dato : 06-08-01 00:19

Takker for de forskellige svar.
Og mit motherboard understøtter 256mb pr. slot(eller hvad det nu hedder)

Mvh Michael

Freaken <freaken@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b6d016b$0$52645$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...