Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Minolta Autocord - hvad gør jeg med det?
Fra : Frederik S

Dato : 19-04-10 03:06

Hej NG,

Jeg ved ikke om det er off-topic, hvis ja undskyld, men jeg aner ikke
hvor jeg ellers skal gå hen med det her.
Vi har arvet et Minolta Autocord RG - første version (ifølge
http://www.wctatel.net/web/crye/a-cord.htm) seriel nr. 264463.
Det lader til at virke fint. Hvor kan man sælge sådan noget?
Billede her: http://yfrog.com/56minoltaj

Mvh,

Frederik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-04-10 10:24

"Frederik S" <frederiksunne@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg ved ikke om det er off-topic, hvis ja undskyld, men jeg aner ikke
> hvor jeg ellers skal gå hen med det her.

Så spørger man i gruppen news:dk.velkommen der er beregnet til at spørge
i hvilken gruppe, der er den rigtige, hvis man er i tvivl.

Men generelt:

Handel må som hovedregel kun foregå i markedsgrupperne.

Så hvis du vil sælge det her på usenet, så skal gruppen hedde noget med
dk.marked.privat

Salg af foto.ting på usenet hører så til i news:dk.marked.privat.foto

Hvis du søger en forhandler udenfor usenet, så er det dk.forbruger eller
dk.fritid.foto.indkoeb

Jan

Fra : Frederik S

Dato : 19-04-10 03:29

> Salg af foto.ting på usenet hører så til i news:dk.marked.privat.foto

Fint, fint. Den NG kendte jeg så ikke til - jeg var jo ikke ude på
genere nogle, så tonen er måske lige hård nok.

Mvh,

Frederik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-04-10 10:46

"Frederik S" <frederiksunne@gmail.com> skrev i en meddelelse
> så tonen er måske lige hård nok.

Uha da - det var den nu ikke tiltænkt - jeg synes egentlig, at den var i
den milde ende af, hvad du kan komme ud for på usenet

Jan

Fra : Grethe Hoff

Dato : 19-04-10 17:23

[...]

Det ser ut som et riktig klenodium! Pass på at du får riktig pris!
--
Grethe
deilig å være norsk i DK

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-04-10 18:59

Grethe Hoff wrote:

> Det ser ut som et riktig klenodium! Pass på at du får riktig pris!

Som jeg har svaret Frederik i dk.marked.privat.foto, så ja, det er noget
af en klenodie, men dog ikke så sjælden endda. - Mærkeligt nok er RG
modellerne nok de mest almindelige af Autocord. - Havde det derimod
været en MXS, MXL, RA eller L, ville jeg nok opbevare den i et
pengeskab. - Eller sagt lidt mere på menneskesprog. - De modeller
handles til samlere for priser på +10.000kr. for 'excellent' og 'mint'
eksemplarer - altså endnu dyrere end de allerførste Rollecord Series
1... - Lidt afhængig af stand og brugsspor ligger RG mellem 1000kr. og
2000kr. - beregnet ud fra gennemsnitspriser på eBay gennem de sidste ca.
2 år. - Og så er Rokkor optikken på de her nævnte modeller aldeles
fremragende - fuldt ud lige så god som dem på både YashicaMat og
Rolleicord - om ikke bedre...

mvh. Erik Richard