MS Windows
briani 27239
Kan ikke få oprettet Windows Experience In~
Fra : Fætter

Dato : 18-04-10 16:18

Min nye Medion-PC frembød tilsyneladende nogle problemer med
grafikken.
I ”Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Personlige
indstillinger” kan jeg i funktionen ”Pauseskærm” ikke starte de
bevægelige pauseskærme. Forsøg giver meddelelsen: ”Denne pauseskærm
kan ikke startes, fordi den kræver et nyere skærmkort, eller et
skærmkort, der er kompatibelt med Direct3D”
Jeg kan ikke få ”klassificeret” PC’en (få oprettet Windows Experience
Indekset)
I ”Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Oplysninger om og
værktøjer til ydeevne” er der opnået en underscore på 7,0 både i
”Grafik” og ”Spilgrafik”, men når jeg prøver at køre ”Kør min
opgørelse igen”, giver det en meddelelse: ”Windows Experience Index
for systemet kunne ikke beregnes. Ydeevnen for afspilning af video
kunne ikke måles”
Jeg har prøvet i ”Kontrolpanel” at vælge funktionen ”Ryd alle Windows
Experience index-resultater, og vurder systemet igen” med undertitlen
”Gennemtving en fuldstændig genkørsel af alle Windows Experience Index-
test”, men det gav samme resultat som nævnt ovenfor.
Jeg bruger BullGuard virusbeskyttelse og har prøvet at slukke for det
inden testen, men det hjalp heller ikke.
Er der nogen, der har en forklaring?
PC: MEDION, MODELL: PC MT 14, TYP: MED MT 643, MED S/N
14762010040954
Cpu : AMD Phenom™ II x 4 925 Processor 2800 Mhz, 4 kerner
Skærm: SONY, 19”, SDM – HS 95 P, 6605178, N 50, fra 2004

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-04-10 23:27

"Fætter" <r.t.lionheart@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Det lyder lidt som om, at der ikke er indlæst den rigtige driver til
grafikkortet.

Kurt

Fra : Cykelsmeden

Dato : 19-04-10 18:03

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> Skærm: SONY, 19”, SDM – HS 95 P, 6605178, N 50, fra 2004
>
> Det lyder lidt som om, at der ikke er indlæst den rigtige driver til

Jeg har nøjagtig samme problem med en compaq. Alle drivere i
enhedshåndtering ser rigtige ud!

finn

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-04-10 22:48

"Cykelsmeden" <Cykelsmeden@her.dk> skrev i meddelelsen
> Kurt B. Andersen wrote:
>

> Jeg har nøjagtig samme problem med en compaq. Alle drivere i
> enhedshåndtering ser rigtige ud!
>
> finn

Du kan ikke i enhedshåndtering se, om den rigtige driver er indlæst. Du kan
blot se, om en driver der virker er indlæst - og der er en væsentlig
forskel.
Når windows indlæses tager den en standarddrivet til grafikkortet. Det er
slet ikke nok til at udnytte det, som grafikkortet kan.
Hvis det er onboard, man man hente det hos producenten af bundkortet, ellers
skal man hente en driver hos dem, som har produceret grafikkortet.
Typisk hos nvidia eller ati.
Man kan få et fingerpeg om, at man har indlæst den rigtige driver, hvis man
højreklikker på skrivebordet og går ned under egenskaber - eller personlige
egenskaber, alt efter styresystem. Så vælger man skærmindstillinger og går
på fanen skærm og går i avancerede indstillinger. Der er forskellige faner
og en af fanerne skal hedde det samme som grafikkortet. Hvis ikke den fane
er der, er den rigtige driver ikke installeret - den kører på en standard
driver.

Kurt

Fra : Ole C

Dato : 19-04-10 23:25

Kurt B. Andersen skrev blandt andet:

> [...]
> det samme som grafikkortet. Hvis ikke den fane er der, er den rigtige
> driver ikke installeret - den kører på en standard driver.

Kommer an på hvordan driveren er lavet. Jeg har for eksempel ingen ATI-faner
på det sted du angiver. Til gengæld har jeg et Catalyst Control Center under
Start>Programmer.

--
vh
Ole C

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-04-10 22:29

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen

> Kommer an på hvordan driveren er lavet. Jeg har for eksempel ingen
> ATI-faner på det sted du angiver. Til gengæld har jeg et Catalyst Control
> [...]
OK - det kommer noget bag på mig. Jeg har lavet hundredevis af pc.er og har
aldrig oplevet, at der ikke kom en fane det pgl. sted, hvor man også kunne
justere på grafikkortet, også selv om catalyst control center var
installeret. Men sådan er der jo så meget

Kurt

Fra : Lyrik

Dato : 19-04-10 15:29

On 19 Apr., 00:17, Fætter <r.t.lionhe...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Cpu : AMD Phenom™ II x 4  925 Processor 2800 Mhz, 4 kerner
> Skærm: SONY,  19”,   SDM – HS 95 P,   6605178,  N 50,   fra 2004
"Vi" ville hellere have hørt hvilket grafikkort der sidder i den! Det
er jo det der får fejlmeddelelsen. 3D accelerationen virker ikke på
grafikkortet, af en eller anden grund! Enten er kortet defekt, men det
håber vi ikke, ellers kan det være at du ikke har en Windows
certificeret driver(WHQL) til det?
Tredie mulighed kunne være at du mangler at downloade og installere
DirectX?

Hilsen
Jens